Zelf een krabpaal maken
Zelf een krabpaal maken
Hoi!
Ik heb een trap in mijn woonkamer, met een lange balk. Ik zat er aan te denken om hier van dat krabpaalspul omheen te binden. Weet iemand wat voor spul ik daarvoor nodig heb? Is het jute? Weet iemand waar ik dat in touwvorm kan kopen? En hoe kan ik het het beste bevestigen? Spijkers lijkt me een beetje eng, maar plakken is eigenlijk geen optie (huurhuis, het moet er ooit weer af.)
Beide poezels scherpen op dit moment hun nagels aan mijn mooie bank.. Ik vermoed dat dat is omdat de krabpaal niet hoog genoeg is om lekker te rekken. Daarnaast lijkt me zo'n klimpaal heerlijk speelmateriaal.
Alvast bedankt!
Ik heb een trap in mijn woonkamer, met een lange balk. Ik zat er aan te denken om hier van dat krabpaalspul omheen te binden. Weet iemand wat voor spul ik daarvoor nodig heb? Is het jute? Weet iemand waar ik dat in touwvorm kan kopen? En hoe kan ik het het beste bevestigen? Spijkers lijkt me een beetje eng, maar plakken is eigenlijk geen optie (huurhuis, het moet er ooit weer af.)
Beide poezels scherpen op dit moment hun nagels aan mijn mooie bank.. Ik vermoed dat dat is omdat de krabpaal niet hoog genoeg is om lekker te rekken. Daarnaast lijkt me zo'n klimpaal heerlijk speelmateriaal.
Alvast bedankt!
Re: Zelf een krabpaal maken
Wat je dan zoekt is sisaltouw, o.a. verkrijgbaar bij de bouwmarkt 
Qua bevestiging kan ik je verder niet helpen...

Qua bevestiging kan ik je verder niet helpen...
Top! Ik ga straks even naar de Gamma en vraag daar wel bevestigingsadvies
. Als vriend akkoord gaat; morgen het resultaat!

sisaltouw inderdaad. wij hebben het vast gemaakt met krammetjes.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Je kunt er ook ribbel - vloerrbedekking omheen doen. dat gebruikt het bedrijf waar ik mijn palen vandaan heb voor de vertikale krabgedeeltes. Dat houdt langer dan touw is mijn ervaring.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Van sisaltouw heb je ook echt heel veel nodig en je moet het heel strak aanbrengen. Ik heb het zelf ook gedaan en heb daarbij na elke 2 of 3 omwindingen het met een hamer strak geslagen. Het is best een werkje. Ik denk dat Dinie's oplossing wat handiger is.
Ik heb inderdaad heel erg veel kracht moeten gebruiken, maar het zit goed vast
! Er zit inderdaad 41m touw op! Ik wilde het liefst tot bovenaan, maar mijn vriend is het daar niet helemaal mee eens haha. De kleine heeft er al in gehangen en ook Bunkers klauwen hebben hem uitgetest
. Tot grote tevredenheid. De bank heeft niks meer hoeven lijden
.

Leuk gedaan !!
Mooi gedaan
!

Ziet er leuk uit 

Ziet er echt mooi uit hoor.......
Als ik ooit zo'n trap in mijn huis krijg, weet ik het wel.. Mooi gedaan!
Leuk gedaan!