Ik heb dit forum helemaal plat gelezen. en zie steeds een naam terug komen Adrianne? Misschien kan jij me helpen.
Eigenlijk ben ik ten einde raad, maar dat zullen jullie hier wel herkennen.
4maanden geleden heb ik Lizzy uit het asiel gehaald. Een mooie poes van 9 van een oude dame die was overleden. Al mijn katten zijn tussen de 17 en 19 geworden dus van deze dame kon ik nog jaren genieten. NIet dus
Lizzy is een saplikker. of een brokjes eter. Maar eet geen natvoer. Ook niet met water gemalen enz. dus ik zette haar iedere week op de weegschaal.
Lizzy verloor drap en bloedvezeltjes . Nadat ik naar de Da was geweest werd ik naar huis gestuurd de kat was gezond en hij kon niets vinden.
Na een paar weken had ze het weer en ben ik weer gegaan. Harde ontlasting ander eten werd er gezegd.
Na 4 maanden was Lizzy 7 ons afgevallen en ben ik weer (2 weken geleden) naar de Da geweest. Lizzy had opeens een vergrote nier en nierfalen. Haar bloedwaardes waren net 1 punt boven de 12. Dus volgens de dokter beginnend.Wat ik vreemd vond want na 7 katten in 30 jaar heb ik alles al mee gemaakt en Lizzy had geen symptomen van nierfalen.
Ik heb lizzy op nierdieet gezet en meer hoefde niet. IK wilde een foto van de grote nier en daar zat wat gruis in. Da zei dat ze nog wel een poos mee kon. Ik heb vaker een nierkat gehad en dat kan dus inderdaad
Na 1 week stonk lizzy haar urine zo erg dat het hele huis door de lucht verziekt was. Een paar uur later zag ik dat lizzy wel heel vaak naar de bak ging en weer lag er binnen een half uur drap door het huis. en weer een bloed vezeltje
Geheel in paniek heb ik een andere Da gebeld.Omdat Da nr 1 me steeds wegstuurde terwijl ik voelde en zag dat er iets niet klopte. Ik ben daar geweest en zij hebben de foto bekeken en een nieuwe gemaakt. Ze is voor 24 uur aan infuus geweest. en de volgende dag zou er een echo gemaakt worden.
Op de echo was te zien dat Lizzy cysten of iets anders in haar nieren had 1 nier is vergroot en lijkt op een oliebol met putjes de andere alleen in een hoekje. voor de rest zagen haar longen hart blaas enz er goed uit. wel een giga blaasontsteking. ( die ze dus al een paar keer had gehad.ondanks haar test niets aangaf bij Da 1 )
Ze hoefde geen 3 dagen aan het infuus. Ik moest haar mee naar huis nemen en veel liefde geven en het kan van week tot een paar maanden duren. Geen half jaar.
Omdat lizzy een vervelende eter is heb ik alle nierbrokken die je maar kan verzinnen Ik heb het eten gemalen, met iets water. verwarmt. Ze komt de ene dag op 25 gram droogvoer met een zakje kd sap (zonder de brokjes eruit te eten)andere dag komt ze wel op de 35 a 40 gram droogvoer. Ik liep de hele dag met eten achter haar aan maar mag van mijn man maar 3 keer pd geven en inderdaad nu komt ze zelf weer voor eten. Ik heb ook brokjes verstopt en als ze echt trek hebt dan gaat ze die op de plak zoeken. Trigger ook heb ik op 4 plaatsen water staan omdat ze dan volgens de site 30%meer drinken. Dwangvoeren is niet nodig wel aandringen.
Voor de diagnose werd gesteld heb ik al dingen geprobeerd omdat ik niet echt alleen in blikjes geloof. Barf doet ze niet Ik heb blikjes uit de natuurwinkel op vers vlees voor de nierkat. Zou het zelf gewoon eten leek op kippen soep maar mevr moest het niet. Rosbief kip kipfilee hart biefstuk tartaar. ze lust het allemaal niet. Ja ze sloeg een kaneel beschuitje uit mijn hand.
Nu lizzy niet lang meer heeft Ze begint ietsje in te vallen maar ziet er nog goed uit en weeg nog steeds 3.4 kilo Wil ik het proces vertragen ( als dat nog kan)
Ze is voor haar blaasontsteking een week op de Novacam geweest. ( had geen andere keus zei de arts) en Semintra moet ik haar iedere dag geven.
Ik wil graag iets homeopaties Maar ik belde vandaag. Een intake gesprek kost weer 75 euro om vast te stellen wat de poes heeft. Nu na 5 onderzoeken foto echo bloed infuus 600 euro in 2 weken is dat wel duidelijk Maar niemand wilt zeggen wat de poes nodig heeft.Dus komt het bij mij vaag over. Terwijl ik er echt wel in geloof ook voor mensen.
Het probleem is dat er maar een paar reguliere dingen naar boven komen op het internet bv Puurnier of Privium
-Puurnier zit salidago in een vochtafdrijver. Terwijl volgens mij een kat juist vocht moet hebben?
- Privium is een zuurregelaar maar zit voor de rest niets in om de vaatjes in de nier te helpen ( wat het ook mag doen.
Het zijn ook allemaal winkels die het aanprijzen. Tja dan werkt het al snel goed volgens de site

Heeft iemand hier ervaring mee. En kan iemand mij helpen.?
Ik ben redelijk in paniek, en kom alleen maar sites tegen van hoe dodelijk het is wat mijn ook niet helpt. Ik zit waarschijnlijk op een leeftijd dat ik het moeilijk kan relativeren.
Bedankt alvast
Dian