Na heel veel gelezen te hebben op dit forum toch maar geregistreerd aangezien ik er allemaal niet gerust op ben wat er nou precies goed is om te doen.
Allereerst bedankt voor alle info die ik hier vandaan heb kunnen halen...!

Onze (rode) kat Max is nu 2 jaar oud, speelt heel vaak buiten maar helaas getroffen door blaasgruis/spastische blaas met daarbij een fikse blaasonsteking.
Na 2x catheter en paar nachtjes bij de dierenarts is Max weer thuis en moesten we m 2 weken Novacam (pijnstiller/ontstekingsremmer) geven en Diazepam.
Nu heb ik over Novacam al veel dingen gelezen.... maar goed dit hoeft hij nu niet meer te slikken!
Waar het me nu om gaat... we zijn nu 2 weken verder en gestopt met de medicatie.
Helaas leek hij weer in zijn oude patroon te vervallen (mauwen tijdens plassen) dus hebben we direct de dierenarts gebeld.
Die kwam met het advies hem een HALFJAAR op de kalmerende diazepam tabletten te laten staan.
Max is een buitenkat, het lijkt me niet aan te raden om hem met diazepam naar buiten te laten punt 1, en punt 2 een halfjaar op kalmerende tabletten?
Hij is tevens best gevoelig voor stress en verandering... zou hij niet zitten stressen omdat hij per c binnen moest blijven en daardoor zijn blaasje weer opspeelt?
Bedankt voor het lezen, hoop dat jullie wat ideeen/antwoorden kunnen geven

Plaatje van Max.... met onze andere kater Binkie op de achtergrond