wat is er mis..

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
angellllla
Kitten

wat is er mis..

Bericht door angellllla »

5 dagen geleden viel het mij op dat mijn kater zijn brokjes meer uit zn bek liet vallen dan op at.
En al snel helemaal niet meer at.
veel zeurend mauiwen, 2 keer gezien dat ie door zn achterpoten zakte, vieze ogen en heel down was.
niet zichzelf!
(Geen diarree en braken)
Ik dacht aan zijn bek, of misschien koorts/ziek.
Plassen en poepen had hij wel gedaan. (Blaasgruis kat).
Ook een auto ongeluk gehad (verbrijzeld linker bekken gehad en door litteken weefsel kán het zijn dat poepen lastiger word in de toekomst).

Maar goed, op naar de dierenarts.
Onderzoek, vocht toegediend gekregen, bloed geprikt en opgestuurd, temp gemeten.
Plas was geel, oren geel en tandvlees geel.
Ook spierweefsel aan de achterkant was slap.
Moest m dwangvoeding geven met spuit.
Dus mee na huis (half uur dierenarts en 203euro lichter).
sochtends een middel gegeven tegen misselijkheid en dwangvoeding. (Met zijn natvoer voor blaasgruis ipv het meegegeven natvoer).

Vandaag weer naar dierenarts.
andere arts en ass.
van hem moest hij blijven en word er morgen een echo gemaakt.
hij denkt aan kattenleukemie, leververvetting of galinfectie.
wat denken jullie?
Vorige arts was veel geduldiger en met de kat bezig.
deze arts leek wel gestrest te zijn dus wacht morgen.maar f af.
Heb hier al flink wat doorgelezen en kan er niet echt uitkomen.
Dinky
Tijger
Tijger

Re: wat is er mis..

Bericht door Dinky »

Dat hij zo geel is hangt in elk geval samen met de lever (geelzucht).
Wanneer het leververvetting is staat hier uitgebreide info vanuit dierenarts: klik
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
nellebel
Tijger
Tijger

Re: wat is er mis..

Bericht door nellebel »

kan alledrie. mijn eerste FELV kat kreeg ook een acute aanval en werd binnen 1 dag kanariegeel. maar lever, gal problemen kan ook zeker, worden ze ook geel van.
avorens een echo te maken zou ik eerst bloeduitslagen afwachten. FELV kan worden vastgesteld met een snaptest, dan weet je de uitslag binnen een paar minuten en leverafwijkingen zijn ook te zien in het bloed dus dan zou echo overbodig zijn.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie