terretoriale kater.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
sicenik
Kitten

terretoriale kater.

Bericht door sicenik »

hallo allemaal, wij hebben voor drie jaar terug een kater kitten uit asiel Beilen gehaald . wat ons aan hem op viel toen, dat hij helemaal alleen buiten in de ren zat te miauwen naar ons en aandacht trekken. ik was verkocht dit was hem. binnen in de kamer kon den we ook de andere kittens zien. katertje kwam er aangelopen , en iedereen ging voor hem aan de kant. een grauw en een snauw naar een kitten die te dicht in de buurt kwam , ik dacht nog , dit is geen mietje, en omdat wij ook nog een bordeauxdog thuis hebben , zal dit katje er wel mee om kunnen gaan. thuis gekomen met het katertje ging alles prima tussen de twee dieren. wel werd onze hond direkt even op de hoogte gesteld , dat spooky(die naam hadden we hem gegeven) wel de baas was. in de drie jaar dat we hem nu hebben is spooky een mooie kater geworden met wat bloed van een noorse boskat. tegen de hond en tegen ond en andere mensen die hier komen is hij ontzettend lief en aanhalig . MAAR....... zo gauw als meneer smorgens buiten gaat , hou ik mijn hart vast , want het eerste wat ik hoor is een enorm geruzie tussen twee katten , en ja onze spook ie daar 1 van. wij wonen in een dorp en het wemelt hier van de katten. met elke kat heeft hij wel ruzie , vooral die voor ons huis en in de voortuin lopen , die zij aan de beurt, behalve katten die groter en sterker zijn dan hem . achter het huis is het precies hetzelfde liedje. nu is er bijna geen kat meer in de buurt die met hem spelen wil. zo gek is dat dus niet . ik mag zelf geen andere katten aaien, want dan komt meneer al aangerend en slaat de kat die ik aai op de vlucht . ook loopt spooky steeds met de staart hoog in de lucht. zo van kijk uit ik kom er aan. nu achteraf bekeken hadden we het kunnen weten natuurlijk , maar mijn vraag is kunnnen we hier zelf ook wat aan doen , zonder een gedragskundig iemand? ik vind het zo sneu , er is geen enkele kat in de buurt die met hem spelen wil. eigen schuld , dikke bult? alvast bedankt voor de reacties.
ayla
Tijger
Tijger

terretoriale kater.

Bericht door ayla »

Eigen schuld inderdaad. Denk niet dat je er iets aan kunt doen behalve rust bewaren in het dorp en jouw kat misschien in een omheinde tuin laten?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Sifra
Tijger
Tijger

Re: terretoriale kater.

Bericht door Sifra »

Sneu? Ik dacht het niet. Hij wil zelf niet spelen met andere katten, hij is kennelijk een dominante solokat. Als hij behoefte had aan vriendjes zou hij zich wel anders naar andere katten opstellen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Wat is de reden dat je iets wilt veranderen?
Het lijkt mij ook een dominante solokater als ik het zo lees ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sicenik
Kitten

Bericht door sicenik »

dank jullie voor de antwoorden. ik heb me 1 keer nog bemoeid met een ruzie, doe ik ook niet weer . gat in de pols en krabben op de arm en een tetanus spuit halen bij de dokter en die constateerde nog een bloedvergiftiging ook , dus laat hem nu zijn territoriale strijd zelf strijden. het blijft mijn ventje. en ik heb me bij zijn gedrag neergelegd .
Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra »

Goed zo, je kunt hem toch niet veranderen, alleen van hem houden zoals hij is.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Je zou ook een kattenren kunnen maken, dan kan hij de buurt niet meer terroriseren. Ik snap niet hoe mensen dit toch maar normaal kunnen vinden. :roll:
'Een kat hoort buiten te lopen!' Wie zegt dat? Je kan ook een kattenren maken, je kat aan een tuigje in de tuin laten, je tuin zo omheinen dat hij er niet uit kan.

Hij komt een keer de verkeerde tegen en dan komt er weer een topic over hoe zielig de kat is en dat je dit absoluut niet wilde. Je kan andere beesten of zelfs je kinderen ook niet zomaar hun gang laten gaan.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
sicenik
Kitten

Bericht door sicenik »

dank je Sifra , en houden doen we zeker van hem.
Featherr: je kunt een buiten kat na drie jaar niet in een ren proppen.
jij sluit je kinderen toch ook niet op in hun kamer?
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Ten eerste, heb ik nog geen kinderen. Ten tweede, jawel hoor dat kan wel. Zelfs zwerfkatten kan aangeleerd worden om niet meer los naar buiten te gaan.
Een grote kattenren met lekker veel plekjes om te liggen, om te rennen en te vliegen en je kat is blij.
Jij en het dorp ook want dan vecht hij niet meer.

Wat nou als een hond hem pakt? Dan is de hond zeker fout? :roll:
En wat nou als iemand het eens goed zat is dat jouw kat die van hun aanvalt? Ik sla geen beesten hoor maar ik heb al een keer gelezen dat iemands katten in hun eigen huis werden aangevallen en dan kan ik me best voorstellen dat als je dat beest te pakken krijgt je hem niet weer met een: "foei, niet meer doen hoor :enaughty: " buiten zet.
♥ Chloe & Aylin ♥
sicenik
Kitten

Bericht door sicenik »

Featherr: dit dorp is zo klein dat iedereen hem kent , en we steken hier zo in elkaar , dat als we klachten hebben over het een of ander , dat we er elkaar over aanspreken. en tuurlijk heeft onze kater ook katten hier in de buurt waar hij graag een blokje voor omloopt. het ging mij in allereerste instantie erom , om te kijken of er mensen waren die net zo'n kater hebben als die van ons. ik weet nu dat hij een solo kater is en zich kan redden . en heb verder op deze site bevredigende antwoorden gehad, en heb weer wat geleerd .
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Zoals ik ook al zei, jammer dat mensen dit normaal vinden. Er lopen heel wat zieke mensen rond op de wereld en katten lopen nu eenmaal gevaar als je ze buiten laat lopen.
♥ Chloe & Aylin ♥
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

en niet te vergeten alle ziektes die vechtende katers kunnen overbrengen. jouw kater heeft inderdaad een groot territoriumdrift, en dat leer je niet af.
trouwens staartje omhoog is meestal een vriendelijk begroetingsteken (meestal naar mensen toe)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Is hij wel gecastreerd?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie