Kimba is een hele eigenwijze kater....

Na 1 jaar uitproberen wat het beste voor hem is en vooral wat hij blijft eten zonder problemen ben ik nu al een tijdje op de brokken van RC Royal Canin Exigent Protein Preference gegaan.
Nu zit daar behoorlijk wat eiwit (42%) in en het blijft maar in mijn hoofd spoken dat dit niet goed voor hem is, hij is immers al 11 jaar. (ik heb ook nog 2 andere soorten liggen, maar die wil hij niet eten).
Hij eet hiervan niet heel veel een klein handje per dag, maar helaas nogmaals het zijn de enige brokken die hij eet en vooral blijft eten. Want alle andere (gezondere brokken) laat hij na een paar dagen gewoonweg staan. En ook al geef ik hem niks anders hij gaat ze niet eten...
Daarnaast krijgt hij veel natvoeding, hier houd hij het meeste van. De brokken eet hij waarschijnlijk alleen maar omdat het natvoer hem schijnbaar toch niet altijd en vol gevoel geeft.
Mijn vraag aan jullie is nu, kan ik deze brokken blijven geven of zal dat niet goed gaan met Kimba? Ik heb ooit is gelezen, dat je liever iets minder goed aan je kat kan geven, dan dat hij helemaal niet eet

Gisteren nog zijn urine laten checken en daar was alles hartstikke goed.
Misschien kan mij iemand hierop een antwoord geven. Alvast bedankt!!

Groetjes,
Nova & Kimba (11jaar)