ik wil jullie graag iets vragen.
Mijn Kimba (11 jaar) heeft in de laatste tijd erg openstaande vacht. Vooral het achterste deel van het lichaam.
Eerst dacht ik het ligt aan het voer, maar vanavond voelde ik dat hij heel veel hele dikke klitten heeft.
Nu zou dit geen probleem moeten zijn, maar Kimba wil zich niet laten kammen van mij.
4 jaar geleden werd hij een keer door mijn toenmalige DA gekamd en sindsdien slaat hij vaak toe als ik hem wil kammen. Rond zijn koppie mag het en vindt hij dat erg prettig, maar hoe verder ik naar achteren kom hoe minder hij het prettig vind. Kom ik aan de bovenkant van zijn achterpootjes dan slaat hij zelfs toe of bijt hij mij. En daar zitten de klitten....

Heeft iemand een tip voor mij. Ik heb zelfs ook zo'n Furminator (daar is hij toen me gekamd bij de DA) en als hij deze alleen maar ziet tilt hij al zijn pootje op

Moet ik hiermee toch weer terug naar de DA of zijn er andere middeltjes die ik kan proberen? DA liever niet (alleen als het niet anders kan). Kimba is sinds zijn trauma met zijn tandjes ontzettend bang geworden, vooral voor, om naar de DA te gaan.

Of is het gewoon de leeftijd? Maar ik dacht altijd dat klitten in de vacht niet goed waren...

Groetjes,
Nova en Kimba (11jaar)
Alvast bedankt voor jullie reactie.