Hallo allemaal,
mijn kat is zwanger en in haar laatste week(en). ongeveer einde vakantie begin school. ik zal ervooor thuisblijven en ze krijgen allemaal een heel goede thuis. (op de gepaste tijd) Nu,de situatie is zo=zij was er eerst en is dus baas in huis,nadien is er een klein katertje bijgekomen die ze duidelijk graag ziet(likt hem schoon enz.) natuurlijk soms nog de afbakeningsspelletjes. zij is nu zwanger en niet lang meer voor de kleintjes eraan komen. moet ik hem apart houden of buiten laten slapen van zodra de bevalling plaatsvindt of op voorhand en hoelang. ze heeft me al aangewezen waar ze graag zou bevallen(nest is bijna klaar). wat moet ik doen met hem? afzonderen of niet en hoelang en op voorhand en hoelang na de bevalling? alvast bedankt voor het lezen en hpoend op een positief antwoord van mede-dierenlovers) ik weet het,als ze gester... dat is nu te laat. let wel, kan niet van de kater zijn want die is direct gecastreerd geweest. daarom ben ik on,gerust want is zijn kroost niet. Hoe dan ook,het nieuwe leven zal voorgaan en de nodige bescherming krijgen van mij. (ja,;kon vermeden worden)
kat zwanger plus kater in huis(jonger en niet zijn kroost)
-
- Kitten
Re: kat zwanger plus kater in huis(jonger en niet zijn kroos
Heb je inmiddels afspraak gemaakt met da om zo snel mogelijk wel te steriliseren?
Houdt je haar wel binnen zolang ze niet gesteriliseerd is?
Recent topic over zwangere poes: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 78&t=29328
Houdt je haar wel binnen zolang ze niet gesteriliseerd is?
Recent topic over zwangere poes: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 78&t=29328
Re: kat zwanger plus kater in huis(jonger en niet zijn kroos
een gecastreerde kater gedraagt zich anders dan een ongecastreerde kater, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt. zeker omdat hun band nu goed is.
niemand kan in de toekomst kijken en als de bevalling achter de rug is, kun je pas zien hoe katertje en moederpoes op elkaar reageren. dan kun je hem altijd nog apart houden als dat niet goed gaat, maar ik denk en hoop voor je dat het allemaal meevalt.
ja, had vermeden kunnen worden maar jammer maar helaas.. en welkom op het forum!
niemand kan in de toekomst kijken en als de bevalling achter de rug is, kun je pas zien hoe katertje en moederpoes op elkaar reageren. dan kun je hem altijd nog apart houden als dat niet goed gaat, maar ik denk en hoop voor je dat het allemaal meevalt.
ja, had vermeden kunnen worden maar jammer maar helaas.. en welkom op het forum!