Vacht verkleurt

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
sanneschoenmakers1987
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 aug 2014 13:27
Contacteer:

Vacht verkleurt

Bericht door sanneschoenmakers1987 »

Hallo allemaal,

Ik heb vroeger nog nooit husdieren gehad. Nu wonen mijn vriend en ik 5 jaar samen en hebben we 2 kittens in huis
De ene is een lapjeskat genaamd Dribbel, de andere is wit met enkele zwarte vlekken, genaamd Gismo.
Ze zijn geboren op 22 april, 25 juni kwamen ze bij ons in huis. Ze gaan niet naar buiten, enkel op het balkon. Ze blijven hier rustig zitten en kijken naar wat er in de straat gebeurt.
Allebei zijn ze gechipt en ingeënt

Gismo gaat nu lichte zwarte vlekken vertonen op zijn vacht, net alsof de donkere vlekken een soort zijn uitgeveegd.
Is het normaal dat de vacht van kittens van kleur verandert naarmate ze ouder worden?
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Vacht verkleurt

Bericht door Cyamytha »

Geen idee. Het klinkt wel aannemelijk. Hoeveel mensen worden er niet geboren met blond haar wat later bruin wordt of andersom?
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Vacht verkleurt

Bericht door Ms Maaike »

Ja, dat kan zeker. Mijn Tommy had een grijze rug en kopje (deed denken aan een point). Hij is nu helemaal zwart qua kop en rug. Precies de andere kant op wat betreft verkleuring. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie