ik denk en het is mijn ervaring dat bij te veel ineens wordt overgegeven of t valt slecht.
als Mo van heel erg lekker voer heel veel had gegeten, dan at hij de volgende dag nauwelijks tot niet en was hij ook niet actief. ik heb altijd vermoed dat hij dan misselijk was door de te grote toevoer ineens, ook van nierdieetvoer.. bij mensen is dat overigens ook zo, je kunt veel beter meer eetmomenten per dag/etmaal hebben dan alleen maar drie..
het is heel lastig bij nierpatientjes niet vreselijk gefixeerd te zijn op 'eet-ie genoeg..'....
nierdieetvoer is hoog calorisch, ze kunnen met veel minder toe om toch voldoende energie binnen te krijgen en dat is ook de truc van nierdieetvoer: de nieren zo min mogelijk belasten en toch voldoende voedingsstoffen aanleveren.
wegen heb ik altijd een goeie graadmeter gevonden. bij sommige tiepjes, zoals 'onze' welvarende Kasper is aankomen/op gewicht blijven en eten nog helemaal geen punt. maar verderop in het nierfalen wordt dat wel een aandachtspunt, helaas..