Jaloers? Maar dan...

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Kattebeest
Tijger
Tijger

Re: Jaloers? Maar dan...

Bericht door Kattebeest »

Als ze ruim 15 zijn kunnen ze ook nog heel vervelend zijn ;-)

Lees het topic vanaf het begin mee en vroeg me in stilte af wat het probleem eigenlijk is. Het lijkt er een beetje op - maar corrigeer me als ik het fout heb - dat Fleur er voor Mick gekomen is, Mick toch wel dol op haar is alleen jij niet zo.

Edit: wat is er na het 'BAM' gebeurd?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Bericht door Mickey_Mouse »

BAM is dat ze er vol boven op springt
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Aangezien het alleen in bed voorkomt dat jij de nagels van Mick in je krijgt zou het misschien een optie kunnen zijn om ze niet meer op de slaapkamer te laten als jij in bed ligt? Of Mick uit positie houden dat jij de nagels in je krijgt (dus bijvoorbeeld jij onder dekbed en Mick er bovenop zodat je het dekbed als bescherming hebt?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Nikki2309
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Nikki2309 »

Ook boven op elkaar springen hoort bij dat heerlijk vervelende gedrag. Je moet ze hier eens tekeer zien gaan. Gewoon vol op elkaar springen. In het begin vond ik dat verschrikkelijk. Ik dacht dat Max Bella steeds aanviel en gemeen was tegenover haar, want Bella piepte terwijl Max bovenop sprong. Toen heb ik het eens goed bekeken, Bella daagt meestal Max uit en ze piept al voordat hij wat doet.
Using Tapatalk
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Bericht door Mickey_Mouse »

Oh ze stoeien hier ook door de kamer heen hoor, en dat maakt me niks uit.
Net ook, Mick ligt heerlijk op de stoel. Fleur springt er bij en wil dr kont er tussen proppen. Dat viel blijkbaar bij mick even niet zo goed, hij toonde balllen (jeeej!) en hij heeft dr in dr nek gegrepen. Fleur piepen, maar ze deed dit toch echt zelf.

Wat ik al eerder aangaf, vind het lastig om dit als spelen te scharen, er volgt geen stoeipartij na. Het is springen, schrikken, wegwezen. Voor mijn beleving zit er wat jaloers achter. Nu ligt ze weer prinsheerlijk naast me, nadat mick eerst is geweest voor wat kroeltjes.

En ja, Fleur is er bij gekomen om Mickey, dat hij niet alleen was en een maatje had om te spelen. Die 2 klikken wonderbaarlijk goed samen. Heerlijk ook. En ja met de 1 heb ik meer als met de ander. Ik heb met beiden, hoe lief ze me ook zijn, veel minder als met mijn eerste kat(kimmy). Overigens krijgen ze beiden even veel liefde en aandacht, mogen ze evenveel. Het enige wat verschilt is de hoeveelheid eten die ze krijgen. Simpelweg omdat Fleur niet de hoeveelheid nodig heeft die Mickey nodig heeft om op gewicht te blijven. Geef ik Fleur meer wordt ze te rond.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Als ik hier kijk naar het gedrag van Luuk en Teske, Luuk 1 jaar en Teske 3 maanden. Als de een slaapt duik de ander regelmatig vrolijk met alle poten op de ander.

Als hier de bel gaat en Bob (9 jaar) ligt op schoot, dan heb ik ook de gaten in mijn benen staan.

Allemaal normaal en begrijpelijk gedrag.

Ik denk dat je te zwaar tilt aan "BAM". Ik zie het als heel normaal katten-gedrag.
En verder heb je teveel je keuze gemaakt, je kunt toch van beide katten houden?
Van ieder op zijn/haar eigen manier?

En jammer ook dat je ze vergelijkt met je vorige kat. In mijn hart heeft iedere levende en overleden zijn eigen plekje. Iedere kat is uniek toch?!?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Nikki2309
Poema
Poema
Contacteer:

Bericht door Nikki2309 »

Ik snap wel dat je het als jaloers zijn ziet. Dat heb ik wel eens als ik Bella vast heb en haar weer neer zet dan springt Max bovenop haar. Ja misschien is hij jaloers, maar schijnbaar hoort het erbij. Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken.
Zo te horen zit het goed tussen hen en ach een beetje jaloezie is niet erg.

Bescherm jezelf voor zijn nagels door hem niet te dicht bij je onder de deken te laten liggen. Hoe fijn ook.
Using Tapatalk
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Gewoon een lekkere dikke pyama aan doen - het is er koud genoeg voor ;-) .

Ik moest ineens denken aan een keer dat Bumper midden in de nacht bovenop Safa wilde springen. Met nadruk op wilde, want dat lukte natuurlijk niet helemaal zoals hij dat in gedachte had. Safa zat/lag op dat moment helaas naast mijn hoofd en Bumper belandde dus midden in mijn gezicht. Dat was best even schrikken, maar ach, ik draaide me om en 2 tellen later sliep ik weer. De volgende morgen, toen ik in de spiegel keek, had ik allemaal kleine rooie sproetjes :lol: .

Tussen Micky en Fleur zit 't wel goed en af en toe een pesterijtje moet kunnen ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
ayla
Tijger
Tijger

Bericht door ayla »

Ik lees echt niets verontrustends. Dit gebeurd hier ook en het zijn 5 jaar oude broers. Dus maak je niet zo druk ;)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie