Stiekende scheetjes

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
KimH
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2014 21:54

Stiekende scheetjes

Bericht door KimH »

Hallo ,

Ik heb sinds Zondag 13/07 een kitten toen ik ze ging bezichtigen zaterdag liet ze al stinkende scheetjes , nu nog steeds wat zou de oorzaak hier van kunnen zijn ? het zijn geen luide het is precies telkens als ze bang is dat ze het heeft . haar stoelgang is oké ze is nu ongeveer een 8weken oud . Heb ook gemerkt als ze gedronken heeft dat ze zo precies moet overgeven ... gulzig is ze niet . Ook gebruikt ze nog veel haar nageltjes bij het stappen als ze ergens vast hangt krijgt ze het moeilijk omdat ze precies niet weet van als ik ze terug intrek dat ze los is :-) Mijn vriend denkt dat ze veel te vroeg bij de moeder is weggehaald en dit niet heeft kunnen aanleren ?
Ze is ook enorm bang en helemaal niet speels . eind deze week gaan we naar de dierenarts voor haar eerste spuitje plus ontworming .
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Stiekende scheetjes

Bericht door ayla »

Wat voor voer krijgt je kitten? Daar kan het mee te maken hebben.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Stiekende scheetjes

Bericht door Ms Maaike »

Als het kitten zich niet lekker voelt (en daar lijkt het op) moet je haar niet laten inenten. Dan kan ze erg ziek worden. Beter is om even een controle door de dierenarts te laten doen, die kan je ook meer vertellen over ontworming, voer en wat normaal is voor een kitten van die leeftijd.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
KimH
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2014 21:54

Re: Stiekende scheetjes

Bericht door KimH »

ze krijgt nat voer van whiskas en droogvoeding van het merk ' Lara junior ' dit hebben ze mij gegeven in de dierenwinkel en kittenmelk en water krijgt ze .
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Stiekende scheetjes

Bericht door Ms Maaike »

Whiskas staat erom bekend stinkende ontlasting en scheten te veroorzaken. Lara junior ken ik niet.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
paasnini

Re: Stiekende scheetjes

Bericht door paasnini »

Het zijn beide niet echt goede voedingen die voor vervelende ontlasting etc kunnen zorgen. Sowieso ben je nu waarschijnlijk ineens op ander voer overgestapt dat ze in haar eerste huisje niet gewend was. verder ben ik het met je vreind eens, ze is te vroeg bij mams weg. Hebben jullie noga andere katten/huisdieren? Zo niet raad ik jullie sterk aan er nog een kitten bij te nemen om gedragsproblemen in de toekomst te voorkomen.

En qua voeding, er is ruime keuuze zoals Prins, Animonda, Royal Canin, et. Zorg bij natvoer dat er geen granen en suiker in zit. Zelfs de goedkoopste budget kuipjes van de Albert Heijn zijn prima.
Kijk eens rond op Zooplus voor voeding, veel keus en goede kwaliteit voor iedere portemonnee.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Stiekende scheetjes

Bericht door Dinky »

@paasnini: in de budget blikken van AH zitten in elk geval granen! De kleine kuipjes kan ik nu online niet terugvinden maar de blikken zit in elk geval granen in.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
selma
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 aug 2014 11:34

Re: Stiekende scheetjes

Bericht door selma »

Mijn kat had dit ook toen hij klein was. Het nestje was wel van een zwerfkat dus wel op straat dus hij kreeg van alles te eten en op straat leven is natuurlijk ook stressvol. Dit is toen hij bij mij in Nederland was gewoon weggegaan. Dus kan best voeding zijn, of stress. Of een combinatie..
Plaats reactie