Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

de kat van mijn vriendin heb ik ook wat appetite control brokjes gegeven en die at ze op als snoepjes en was niet meer bij mij weg te slaan. wat dat is met die royal canin brokjes weet ik ook niet maar valt bijzonder goed in de smaak ,er moet iets inzitten wat het zo lekker maakt? ik had ook de almo en andere brokjes die je mij gegeven hebt allemaal apart aan de kat van mijn vriendin laten proeven maar die liet er ook alles van staan. daarna heeft mijn vriendin ze in haar etensbakje gedaan en ze at dus helemaal niet meer..

bij brutus heb ik appetite nu ook gemengt door de purina kip die hij eerst wel at en hij vist de appetite control brokjes er gewoon tussen uit en laat nu de purina kip liggen.


en om terug te komen op brutus bij zijn vorige baasje. Nee hij beet daar niet volgens haar . hij heeft mij en mijn vriendin toen wel gebeten in het begin. daarom dacht IK achteraf dat zij hem daarvoor weg had gedaan omdat zij een kind van 9 maanden heeft en het niet te vertrouwen was.maar de reden was wegens allergie. en brutus bijt nu ook niet meer. ik denk dat het in begin puur de stress was van het wennen? het enige wat ik kon zien toen zij gisteren bij brutus was is dat ze hem raar probeerde te aaien .een beetje tikkend op zijn kopje. maar hij wilde van haar weg dat was wel duidelijk. net of zij een vreemde voor hem was .het is ook een beetje apart typje. ze stuurde mij een uur voor het bezoek een sms of ik de vloer wilde stofzuigen en dweilen omdat haar kind moest kruipen terwijl zij een dag eerder een sms stuurde dat ik brutus maar in de tuin moest doen want dan zouden we daar gezellig gaan zitten. en mevrouw was amper 5 minuten binnen en toen vroeg ze al om thee en of ik mijn kopjes wel goed afwaste want anders zou ze ziek worden. ik kon haar enkel maar fris aanbieden omdat ik zelf geen thee en koffie drink. gelukkig was mijn vriendin er ook bij en die stelde voor om dan maar naar haar huis te gaan voor een kop thee . dus zo gezegd zo gedaan. maar mijn vriendin woont in een flat en ze begon zich ineens druk te maken of er een lift was want durfde niet met de lift omdat ze daar erg bang van was. gelukkig woont ze maar 1 hoog dus we konden met de trap.en toen ze eenmaal binnen was voelde ze zich ineens misselijk en zwak. daarna is ze naar huis gegaan en thuisgekomen bedankt in een sms voor de gastvrijheid en gelijk in bed gekropen omdat ze volgens haar ziek was geworden haha , beetje rare snijboon dus..
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Wat een compliment van Brutus dat hij lekker naar jou toe kwam in plaats van naar haar toe te gaan ;) Brutus is dus in elk geval tevreden met zijn behandeling door jou :)

Wanneer die katten van je vriendin die royal canin ook zo graag eten zou je inderdaad wel een zak kunnen delen :) Puntje van aandacht is wel dat de brokjes in een luchtdichte bak worden bewaard. Beste is om het over meerdere bakken te verdelen want als je er brokken uit pakt dan komt er natuurlijk alsnog lucht bij en bederven ze sneller ;) Hier heb ik een voerton waar ik wel 2 kilo tegelijk in bewaar maar merk altijd dat het laatste beetje toch met minder smaak wordt gegeten dan het eerste. Zou dus maximaal 2 kilo in een bak doen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

ach, rare snijbonen. die zal je niet meer komen opzoeken denk ik..
en ze heeft echt geen goeie relatie met Brutus, anders had hij niet zo gereageerd.
gelukkig heb je nu een merk waarvan de smaak bij beide katzels wel goed valt.
dat gaat vaak zo en heeft niks met wat voor kieskeurigheid van Brutus te maken hoor!

k zal kijken wat ik hier aan Royal Canin heb; het zat niet in de vlop omdat het net boven je prijsniveau lag. maar met RC-brokjes komt het dus wel goed.
het enige dat ik kan bedenken is dat Brutus geen vleessmaak blieft en brokjes kiest met een wat hoger zetmeel/koolhydraatgehalte. dat doen ze hier trouwens ook en rauw vlees eten twee van de drie helemaal niet.
er zijn nou eenmaal katzels die helemaal niet zo van die vleeseters zijn, ongeacht ("katten zijn vleeseters..!") wat sommige mensen daar van vinden..
er is ook onderzoek gedaan en dan scoort een mix het hoogste.
voorlopig gaat het erg goed en blij/blij! ;-) :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Brutus wilde in ieder geval graag bij mij blijven :grin:

van royal canin heb je ook nog veel verschillende. er zat ook nog een zakje vlees van appetite bij maar dat leek hij niet lekker te vinden. hij rook eraan en draaide zich om ,daarna ging die terug en rook nog eens,en ging toen maar eten. hij meer hij er van hapte hoe meer hij bleef happen en at het toch in 1 keer op. dus ik snap echter niet goed waarom hij er eerst aan rook en zich omdraaide? vond hij het dan toch uiteindelijk lekker of rook het vies en smaakte het vlees toch goed. ik zelf vond het ook maar vies ruiken. net naar stinkend vijverwater ofzo maar de datum was toch goed op de verpakking..
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

Royal Canin heeft inderdaad heel veel keuze: voor iedere kat en ieder probleem is er wel een ander brokje en heb je een kat met verschillende 'problemen' dan wordt het moeilijk kiezen.

Hier eten ze ook alleen maar Royal Canin: Exigent Favour Sensation, Fit, Indoor, Sensible en Ageing +12. Dus mocht je nog een van die smaakjes willen proberen, het aanbod van twee weken geleden geldt nog.
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Kat houden

Bericht door Mickey_Mouse »

drestar schreef:
en het vorige baasje is op bezoek geweest vanmiddag. zij was blij de kat weer te zien maar de kat was minder blij haar te zien. dit was dus een grote teleurstelling voor haar, ze had verwacht dat de kat haar nog zou kennen. maar niet dus. hij moest er eigenlijk niet veel van hebben na bijna 8 jaar samen te hebben geleefd.zo leek het tenminste.hij liep steeds bij haar weg als ze hem aan wilde halen en ze wilde de kat oppakken maar hij srtribbelde flink tegen en liep steeds weg uit haar buurt.ze vertelde dat ze hem altijd oppakte en met hem knuffelde,maar brutus ging steeds naar mij toe en kwam bij mij al zijn aandacht halen. jammer voor haar maar dit had ik zelf ook niet verwacht. schijnbaar zijn katten zo..? of ik ben een beter baasje voor hem hihi
Dat is een compliment aan jou.
Katten herkennen je echt wel degelijk. Mijn eerste kat (kimmetje) is na 10 jaar naar een boerderij gegaan. Bewust een maand niet geweest, ze herkende me feilloos.
Na een jaar wist ze nog steeds precies wie ik was en lag ze nog steeds als vanouds in mijn nek. Ik mocht er graag nu en dan is langsgaan. Hoe ver ze ook was, ze kwam altijd terug om even te groeten.

Overigens herkende ik haar ook feilloos. Je zal dat misschien nog gaan merken. Elke brul/krijs/schreeuw die vanuit haar kwam herkende ik. Kon dan ook zo zeggen of dat er wat mis was omdat ze weer is geknokt had ofzo. En ja hoor het klopte.

Band tussen mens en kat kan onmogelijk sterk worden. Vergis je er niet in. Blijkbaar heeft Brutus jou uitgekozen als zijn mens. Verdiep je in die band, eens hij er is, is hij magisch en voelbaar op alle vlakken.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Cerna schreef:Royal Canin heeft inderdaad heel veel keuze: voor iedere kat en ieder probleem is er wel een ander brokje en heb je een kat met verschillende 'problemen' dan wordt het moeilijk kiezen.

Hier eten ze ook alleen maar Royal Canin: Exigent Favour Sensation, Fit, Indoor, Sensible en Ageing +12. Dus mocht je nog een van die smaakjes willen proberen, het aanbod van twee weken geleden geldt nog.
Nou ik wil er even mee stoppen nu. Brutus heef tnu zoveel verschillend voer gehad en royal canin ligt een beetje boven mijn budget. ik ben deze week ook nog om carocroc met lamb geweest bij de da. en daar heeft hij ook al een bakje van gegeten. maar ik heb het idee dat hij die purina kip toch lekkerder vind, ik wacht het nu dus nog even af of hij dat blijft lusten.en dan geef ik hem gewoon dat. 1 kilo kost dan 3 euro in de aanbieding en bij de Jumbo hier altijd 3,49 dus dat is wel voordelig voer.en als hij het graag eet maak ik daar geen probleem van.

en over dat vorig baasje. weet ik ook niet precies wat de aanleiding is waarom hij niet gek van haar was. ze vertelde dat ze altijd met hem knuffelde en hem oppakte en kusjes gaf. dat doe ik echt niet bij hem dus dat vind een kat misschien helemaal niet leuk. veel mensen pakken katten voor hunzelf als knuffeltje maar misschien vind de kat dat dus helemaal niet leuk. ik doe maar gewoon tegen hem.af en toe aaien maar ook niet overdreven veel. heb hem nog nooit opgepakt of een kusje gegeven.ik praat meer tegen hem dan dat ik hem aanraak.als hij bang voor iets is gaan we samen kijken. zij vertelde ook dat hij altijd stond te mauwen als zij in bed lag en dan wilde hij op de slaapkamer, bij mij doet hij dat absoluut niet? geeft werkelijk geen kick.ook al kom in s'nachts uit bed om te plassen en hij ligt voor de slaapkamer deur,dan zeg ik brutus het is nog geen tijd en doe de deur weer voor hem dicht.ik heb hem wel telkens door wat hij wil. maar ik geef niet altijd toe. met het schooien om eten tik ik tegen zijn bakjes brokken .hij weet dat ook wel dat ik daarmee wil zeggen je krijgt nu nog geen vlees .het loopt nu best goed. hij is het wel gewent hier en zoekt mij ook veel op in huis ,alleen ben ik iemand die niet veel stilzit. in begin ging hij ook steeds van zijn plek af als ik dat deed maar nu niet meer zo .ik merk wel dat hij altijd gefocust is op eten.zodra ik naar de keuken loop denkt hij dat het voor zijn eten is..
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Kat houden

Bericht door Mickey_Mouse »

Dat gefocus op eten herken ik wel hoor, dat zijn ze hier ook. Sterker nog, er hoeft maar iets te rammelen of ze staan tegen me aan in het idee eten te krijgen.

Nogmaals, zie het maar als compliment. Hij heeft jou als mens uitgekozen. Wat je zaait is wat je oogst. En dat elke zaaiing een andere aanpak vereist mag duidelijk zijn, je doet het blijkbaar goed.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Hihi hier wordt ik ook standaard achtervolgt naar de keuken hoor ;) En je hoeft ook zeker niet altijd toe te geven aan de kat, zeker niet als het om lekker eten (natvoer) gaat :lol: 9 van de 10 keer staat Dinky ook voor niets te miauwen/zeuren. Ik gebruik het ook wel eens tegen haar zodat ik weer op de bank kan zitten :icon_shifty:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

heb de indruk dat hij meer en vaker binnen is. dan zoekt hij je wel op en dat lijkt me gezellig. en praten tegen een dier is belangrijk.
nee, brutus en zijn vorige baasje hadden geen goeie band en blijkbaar herkende hij haar onmiddellijk gezien zijn gedrag. die zal niet meer terugkomen denk ik.
heb je haar nog gevraagd naar die inkepinkjes in zijn oren? daar zou zij wat vanaf moeten weten..

houd met dat purina voer goed in de gaten dat hij voldoende drinkt want het tarwegehalte is erg hoog. je zou nog kunnen overwegen een klein zakje van zijn meest favoriete RC voer als snoepje te geven.
onze ervaringen met dit soort hamstervoer zijn niet goed maar sommige katzels hebben er geen last van.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

de knipjes uit zijn oren zijn toch van het vechten. en ik hoef zijn vorige baasje niet meer over de vloer hier. gelukkig heb ik er verder niks meer van gehoord

maar ik zit met een ander probleem. ik wil graag mijn gebruikersnaam veranderen. dit omdat ik door iemand gevolgd word die geobsedeerd is in mij .. zijn naam is Marten de Bruijn en hij volgt mij overal en komt via mijn gebruikersnaam alles te weten over mij, en ik voel mij er allerminst prettig onder

dus hoe kan ik mijn gebruikersnaam hier wijzigen?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Ik zou even een pb sturen naar de admin voor naamswijziging ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

zie dat admin op 15 juli voor het laatst het forum heeft bezocht,
dus via die weg moet je geen haast willen hebben..

op het forum kun je toch alleen maar worden lastig gevallen als iemand ook geregistreerd is?
anders kan hij je geen berichten sturen, dacht ik..
dus zou de registratie van die meneer ook bekeken en meegenomen moeten worden..

kan me voorstellen dat zoiets heel erg ongemakkelijk voelt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Wanneer je berichten wilt sturen via het forum zal diegene zich inderdaad moeten registreren.
Om dit topic te kunnen lezen hoeft men zich niet te registreren en kan men via andere kanalen ook wel laten merken dat dit gelezen wordt (door het woord obsessie vermoed ik dat er zomaar meer kanalen zouden kunnen zijn dan alleen dit forumtopic).
Wanneer het stalken wordt zou je een melding kunnen doen bij de politie.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie