tips gevraagd

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Evaliene
Kitten

tips gevraagd

Bericht door Evaliene »

hallo,
sinds een paar weken komt mijn poes bijna niet meer binnen.
ze blijft maar steeds buiten ook als het regent of onweert het.
terwijl ze normaal snel naar binnen komt dan.
ze is heel erg afgevallen en eet bijna niks meer van brokjes bij ons.
wij weten dan een van onze buren haar dakraampje open laat voor haar katten zodat ze kunnen eten maar mijn poes gaat daar ook naar binnen.
ik heb haar een paar uur geleden naar binnen gehaald en ze loopt de heletijd te miauwen en probeert zelfs via de ramen naar buiten te springen.
heeft iemand tips wat ik het beste kan doen want ben zo erg bang dat ze helemaal verwildert.
overigens hebben wij het idee dat ze door meerdere mensen gevoerd word want ze oogt erg mager (ben er al voor naar de dierenarts geweest) ze komt gewoon weinig tot niet aan maar valt ook niet af gelukkig
groetjes van Evaliene en een poot van Nena Blacky en de rest van onze beestenbende
Cerna

Re: tips gevraagd

Bericht door Cerna »

Ik begrijp uit je verhaal dat ze voor die tijd wel een huiskat was en dat het huis opeens bedreigend is.
Is er iets in huis/gezinssituatie veranderd waardoor ze misschien niet meer binnen wil komen? Is er iets gebeurd?

Wanneer ze bij andere mensen eet, waardoor valt ze dan toch af? Is er bloedgeprikt op de schildklier, nieren?

Ik zou proberen om haar een paar dagen binnen te houden (lastig met dit warme weer) zodat ze in de gaten krijgt dat het helemaal niet eng is in huis. Desnoods vraag je iets kalmerends aan de dierenarts of koop je valeriaan of Feliway.
Wanneer je haar namelijk bij de eerste zeurmiauw weer naar buiten laat gaan, zal het gedrag niet veranderen.

En biedt haar lekkere hapjes aan. Wat krijgt ze nu te eten?
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

Laatst had ik ook een poes die niet meer binnen wilde komen. Dat kwam doordat we een nieuwe kat hadden die een solokat bleek.
We hebben haar naar binnen gelokt met eendagskuikens, hier is ze dol op, en haar een week huisarrest gegeven. Ze bleef mauwen en het was ook warm in huis doordat we niet konden luchten. Maar het ging beter.
Na nog een escalatie ging de nieuwe terug en de eerst werd weer binnen gehouden.
Ze vertrouwt het hier nog steeds niet 100% maar 's nachts gaat gewoon het luik dicht. Zoals altijd.
De feliway zit in het stopcontact en ik knuffel veel met haar als ze binnen is.

Net als Annet adviseer ik je wel op haar bloed te testen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik zou als ik jou was willen weten waar het afvallen door komt. Dit werkt het beste door bloedonderzoek (inclusief schildklier) in combinatie met binnen houden zodat je ook weet wat er in gaat aan eten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Evaliene
Kitten

Bericht door Evaliene »

nee der is niks verandert en na mijn weten ook niks gebeurd
der is geen bloed geprikt dat vond ze niet nodig maar moest in de gaten houden of ze niet afviel en als dat het geval was moest ik meteen terug komen
ze miauwt normaal nooit maar nu steeds als we naar de gang of keuken lopen gaat ze heel hard miauwen en bij de deur staan ze wilt gewoon echt graag naar buiten
maar inderdaad pas als ze rustig is en niet meer zo loopt te miauwen mag ze weer naar buiten van mij
zit er zelfs aan te denken om vanavond naar de dierenarts te gaan omdat ze maar niet aankomt en steeds buiten wilt blijven
wat ik wel heb begrepen is dat een van de katten van de overbuurvrouw speciaal voer krijgt want dat beestje heeft een voedselallergie misschien dat ze daardoor afvalt weet niet of dat mogelijk is ??
ik heb nu alleen brokjes in huis ze heeft net een stukje ham en koekje gekregen en ga zo ook nog naar de winkel om iets lekkers voor haar te kopen als natvoer bijvoorbeeld
groetjes van Evaliene en een poot van Nena Blacky en de rest van onze beestenbende
Evaliene
Kitten

Bericht door Evaliene »

we hebben geen andere kat erbij we hebben wel een andere kat maar daar woont ze al een aantal jaar mee samen en daar is niks tussen veranderd
ik ga zo meteen meteen even de dierenarts bellen voor een afspraak te maken
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Bericht door Mickey_Mouse »

Is ze niet ontzettend aan de wandel ineens waardoor ze afvalt?
Kimmetje ging van huis met blokje om naar 24/7 boerderij = buiten...reken maar dat die afviel van dat gehobbel ineens.

Van voedselallergiebrokjes heb ik kater hier niet zien afvallen.
Evaliene
Kitten

Bericht door Evaliene »

ik denk het niet ze blijft voornamelijk in de tuin liggen luieren namelijk zou kunnen want let natuurlijk niet continu op der maar lijkt me stug want als ik der roep komt ze ook altijd
Plaats reactie