Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

Ik kan van iemand een auto krijgen, zomaar voor noppes, maar heb geen geld voor de benzine laat staan voor de verzekering/belasting. Wat doe ik dan? Dan bedank ik voor de auto of probeer hem door te verkopen.

Ik moet dan tot de conclusie komen dat ik te weinig inkomen heb voor een auto. Jammer, maar we kunnen nu eenmaal niet alles hebben wat we willen. Tering naar de nering zetten, heet zoiets.

Lees nu voor auto kat, voor benzine kattenvoer en voor belasting dierenarts en je weet wat de conclusie is: je hebt te weinig inkomen om op een verantwoorde manier een huisdier te houden.
Zorg eerst maar eens dat je uit de schuldsanering komt en een normaal inkomen voor jezelf opbouwt, en ga dan verder denken!

En nee, filantropen wonen hier niet op het forum. En we hebben ook geen geldboompje.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

HALLO!!! er zijn zoveel mensen die dieren hebben en niet veel geld. ga dat al die anderen dus ook maar eens vertellen?!! maar Nee die zitten hier niet op het forum dus daar weet jij niks van. en als ze hier komen dan worden ze gelijk afgeblaft door jou en sommige anderen. denk dus eerst zelf eens een beetje na AUB !! en als je je er hier aan ergert of moe word bljf dan gewoon lekker weg uit dit topic. maar Nee toch even je klep niet kunnen houden!!

nogmaals ik probeer mijn kat op brokken te krijgen om het betaalbaar te houden . er zit meer voeding in brokken dan in die zakjes en dan heeft hij ook minder van nodig.ik ben dus breid om een brok van rond de 6 euro de kilo te kopen omdat ik hem ook wat goeds wil geven binnen mijn budget. ik heb brutus nu al water zien drinken wat ik eerder nog niet zag. dus hij begint zijn vocht al aan te vullen uit de bakjes water die ik elke dag voor hem ververs. alleen het brokken eten nog en dan zijn we er. en wegdoen?? ik denk niet dat er veel mensen zijn die een kat van 8 jaar zouden willen die je 3 zakjes vlees moet voeren voor 4,50 per 4 dagen. dat kost per maand nog veel meer als heel duur droogvoer..
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Ze zitten hier wel op het forum, mensen die nogal krap zitten.
Maar ze zijn daar minder open over. Ben ze ook nog niet in dit topic tegen gekomen.

Vriendin van mij waarvan ik nu op de twee katten pas is journaliste en zzp-er. Werkt vooral voor gemeentes. Zit af en toe erg krap door de gemeentelijke bezuinigingen maar heeft nog een moeder die dan bijspringt voor de katten als het nodig is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Inderdaad zijn er mensen op dit forum die krap bij kas zijn gekomen toen ze al katten hadden en daardoor zelfs de moeilijke keuze van herplaatsen hebben gemaakt omdat het welzijn van de katten voorop stond. Keuze was alle katten houden maar in problemen komen bij gezondheidsproblemen of een van de katten herplaatsen om maar een voorbeeld te noemen.
Grootste zorg die de mensen van de 'felle' reacties hebben is wat er gaat gebeuren wanneer er iets met Brutus gebeurd, kan je hem dan de zorg geven die hij verdiend? Heb je een plan als je naar de da moet hoe je dat doet met kosten? Alleen consult kost namelijk al zo'n 30 euro ;-) mensen zijn zich lang niet altijd bewust van de kosten van de DA: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 59&t=29225
Dat is waar voor gewaarschuwd wordt ;-)

Wat is je huidige plan de campagne qua eten voor Brutus? Luister je naar Brutus en geef je nog altijd 3 zakjes per dag of zet je hem inmiddels op 2 zakjes per dag? En welke brokken heb je geprobeerd inmiddels en hoe lang?
Begin het spoor namelijk beetje bijster te raken en heb het gevoel dat jij het zelf ook even niet meer weet?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Meen dat er in een paar grote steden 'budget dierenartsen' zijn. Verkeerd woord maar kan even niet op de juiste term komen.

Vanmiddag heb ik wel even tijd om te google-en.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

drestar schreef:..bereid om een brok van rond de 6 euro de kilo te kopen omdat ik hem ook wat goeds wil geven binnen mijn budget.

ik heb brutus nu al water zien drinken wat ik eerder nog niet zag.
dus hij begint zijn vocht al aan te vullen uit de bakjes water die ik elke dag voor hem ververs.

alleen het brokken eten nog en dan zijn we er.
;-) de positieve berichten maar even op een rijtje gezet.

vandaag gaat er richting brutus een selectie van brokjes. graag éen voor éen rustig proberen.

euro 6.- max is een goeie richtlijn om te gaan zoeken bij Zooplus, jammer is dat er niemand van het forum in jouw regio woont om de bestelling mee te combineren.
maar verzendkosten zijn dacht ik euro 2,50 en als je vriendin meebestelt/mee-afneemt dan is dat te doen denk ik..
dus zal vandaag het nodige huiswerk voor je maken en dan kijken of brutus daar blij van wordt..

die kwalitatief goeie brokjes kun je combineren met wat vis (verse makreel mag ook) of wat rauwe kip (even in kokend water houden).
en kijk eens of brutus ei lust.... zacht koken en alleen de dooier geven..
ei is niet duur en zit boordevol vitamientjes/mineralen en andere goeie stofjes..

we komen er met wat heen en weer geschrijf heus wel hoor! ;-) :eclap:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Ik weet het nog precies maar het lijkt erop dat jullie hier alles door elkaar halen. eerst werd erop gehamerd, probeer eens verschillende proefzakjes.kijk wat hij lekker vind. dat doe ik vervolgens, en dan word er weer gezegd dat je een kat geen verschillend voer moet gaan geven??? ja als ik verschillende brokken ga proberen dan moet ik toch echt telkens wat anders geven?? en als ik het bij 1 merk houd maar enkel een ander smaakje dan krijg ik ook weer commentaar ?? dus wat is het nu eigenlijk vraag ik mij dan af?? of komt dat omdat jullie van die vrouwen zijn waarbij je het als man nooit goed doet??? :-P

En dat ik er open over ben.. zo ben ik nu eenmaal .ik ben gewoon eerlijk erover. dat andere mensen pas vertellen dat ze geen geld hebben als ze in de problemen komen moeten ze ook zelf weten. en Ja als brutus iets overkomt wat ik niet kan betalen dan is hij steevast de dupe ervan.maar ik ga zoals duizenden andere katten en honden bezitters er niet vanuit dat mijn dier iets gaat mankeren wat veel geld gaat kosten. aan zulke dingen wil je niet denken en word vaak ook niet gedaan.als het zover is dan zien we wel weer.misschien pakt het dan wel heel anders uit dan jullie denken... ik kan mijn eigen ziektekosten nog niet eens betalen, maar denk je soms dat ik daar wakker van lig?? ik kan wel hele dagen daar aan gaan denken maar ik leef van dag tot dag. dat moet wel als je het met weinig moet doen. er zijn zoveel mensen in arme landen die niks hebben maar wel een hoop dieren. als daar wat mis mee is dan kunnen ze die ook niet helpen en dat zijn er veel meer.en dan maken jullie je druk over mijn kat?? die hier volop te eten krijgt als hij maar wil eten. er zijn een hoop zwerfkatten in de wereld die blij zouden zijn met de brokken die brutus laat staan. en die hebben helemaal geen onderkomen en als ze echt wat hebben word er helemaal niet naar gekeken ,dus dat je je dit zo aantrekt vat ik meer persoonlijk op tegen mij gericht omdat je er niet tegen kan dat het nu dicht bij je bed is. ik heb al eerder gezegd .er zijn in nederland nog veel meer mensen zoals mij en die nog veel meer dieren hebben en met minder geld dan mij. dat houd je niet tegen en als je er niet tegen kan kan ik daar ook niks aan doen.als al die mensen hun dieren zouden moeten weg doen dan zouden er heel veel asiels bij gebouwd moeten worden.en ik heb brutus van iemand die hem heeft weggedaan omdat ze een kind heeft gekregen,en meer van het kind houd dan van de kat, ga daar dan ook maar je eigen druk over maken.want zou jij zo je kat afdanken?? dat is nog veel erger dan een kat nemen en geen geld hebben..

en nu Over brutus. vanochtend heeft hij een zakje vlees gehad. schrokte het op omdat die honger had. vannacht heeft hij maar een heel klein beetje brokjes gegeten.het is dus in uiterste nood van echte honger dat hij ze eet. zijn gedrag veranderd ook al. hij lijkt zich er een beetje bij neer te leggen. hij eet nu wel weinig vind ik en ik verwacht dat hij wel wat zal afvallen maar ik wil nu toch doortrekken omdat ik het idee heb dat hij zich niet helemaal compleet laat verhongeren ,dat was eerst mijn grootste zorg wel. ik blijf dus hoop houden dat hij ooit wel iets meer brokken zal gaan eten maar ik vrees dat hij zich toch altijd op dat anderhalf zakje vlees per dag gaat richten. dit zal te weinig zijn voor hem ,misschien voelt hij dat nu ook want hij gaat al dagen geen nachten meer weg en blijft 24 uur thuis.hij zal dus moeten wennen en ik ook,
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Adriana schreef:de positieve berichten maar even op een rijtje gezet.

vandaag gaat er richting brutus een selectie van brokjes. graag éen voor éen rustig proberen.

euro 6.- max is een goeie richtlijn om te gaan zoeken bij Zooplus, jammer is dat er niemand van het forum in jouw regio woont om de bestelling mee te combineren.
maar verzendkosten zijn dacht ik euro 2,50 en als je vriendin meebestelt/mee-afneemt dan is dat te doen denk ik..
dus zal vandaag het nodige huiswerk voor je maken en dan kijken of brutus daar blij van wordt..

die kwalitatief goeie brokjes kun je combineren met wat vis (verse makreel mag ook) of wat rauwe kip (even in kokend water houden).
en kijk eens of brutus ei lust.... zacht koken en alleen de dooier geven..
ei is niet duur en zit boordevol vitamientjes/mineralen en andere goeie stofjes..

we komen er met wat heen en weer geschrijf heus wel hoor! ;-) :eclap:

Oke bedankt Adriana,

Ik hoop dat brutus een keuze kan maken en er echt een brok is die hem in de smaak valt dat hij er nog eens van gaat smullen. ik wil hem alles geven wat binnen mijn budget ligt,

een ei zal ik vandaag gelijk ook proberen en ik kook vandaag een koolvisfilet voor hem.dit wil ik 2 x in de week blijven doen..

verder zien we wel hoe het gaat lopen ;-)
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

Adriana, ik vind dat jij net als Drestar je kop behoorlijk in het zand steekt. Ben ik van jou niet gewend. Want dit is toch niet de manier om een kat te houden?!
Er zijn zoveel dingen die ik ook wel graag zou willen, maar waarvan ik weet dat ik het me niet kan veroorloven en dus focus ik me op de dingen die ik wel kan betalen (en dat is gelukkig meer dan genoeg).

En dat geldt niet alleen voor mij, dat geldt ook voor Drestar. En dan kun je wel zeggen dat "zoveel mensen met een minimum inkomen dieren hebben", maar daar hebben we het niet over want dat wijs ik net zo goed af.
We hebben hier te maken met iemand die met minder dan het minimumloon moet zien rond te komen want hij zit in de schuldsanering. En ik weet niet wat je dan wekelijks mag besteden, maar dat zal geen vetpot zijn. Dat is triest en kan iedereen overkomen, maar om dan willens en wetens een dier in huis te halen en dan ook nog een ouder dier die allerlei ziektes kan krijgen, vind ik meer dan onverantwoord.

Want wat schreef meneer in het begin? Wanneer er hoge kosten komen, dan laat hij Brutus inslapen.
Hoe je het ook wendt of keert, Brutus wordt hier de dupe van. De dupe van Drestars egoïstische gedrag omdat hij zo nodig een kat moest.
Ik gun iedereen zijn huisdier, net zoals ik iedereen een mercedes, verre vakanties en een villa gun, maar wanneer je het niet kunt betalen, houdt het op!

Drestar: lees die link van Mirjam (Dinky) en dan zie je dat jou ook zoiets kan overkomen. Brutus loopt vrij rond, kan een tik krijgen van een auto en voordat je het weet ben je 500 euro armer. Waar wil je dat van betalen? (en nee, wij gaan niet sponseren)
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat houden

Bericht door Chiquita98 »

Hij gaat dat niet betalen. Drestar ik wil je best adviseren maar opmerkingen zoals: of komt dat omdat jullie van die vrouwen zijn waarbij je het als man nooit goed doet??? :-P
Dan gaan mijn haren rechtovereind staan want ik vind dit persoonsaanvallend.
Tja het is nu eenmaal niet anders dat jij Brutus nu hebt. Hij had bij mij en vele anderen wellicht een betere toekomst gehad. Maar inderdaad we kunnen niet alle katten redden.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Als van een grapje jou haren al overeind gaan staan bewijst al dat je nergens tegen kunt..
en brutus had het wellicht ook nog slechter kunnen krijgen als bij mij.maar daar word niet aan gedacht.. net of hij hier het slechtste huis ter wereld heeft getroffen, zo praat jij. en daar gaan mijn haren nu loodrecht van overeind staan :twisted:

ik begin het ook aardig beu te raken .want alles wat ik zeg word door sommige zo verkeerd opgevat en letterlijk genomen dat je op den duur helemaal niks meer kan zeggen. Cerna maakt hier vergelijkingen met auto's en wat ze zelf allemaal zou doen. met alle wijsheid in pacht denken te hebben en alleen maar kijkend naar zichzelf. en dan gaat ze mij egoistisch noemen, Cerna je gunt een ander zelf niks!! ik heb het helemaal met jou gehad. blijf toch gewoon weg uit mijn topic. je stookt alleen maar het vuurtje op,
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat houden

Bericht door Chiquita98 »

Van mij mag je wegblijven. Jij geeft zelf continu steken onder water en als wij dat terug doen dan word meneertje boos. Blijf lekker weg!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

wat ik van dit topic en ook van het vorige zo verdrietig vind is alle off-topic tekst en/of opmerkingen.
voor een groot deel is het niet relevant en het is een feit dat Brutus bij drestar woont en dat het eigenlijk steeds beter gaat.

nee, ik steek mijn kop niet in het zand maar heb een nuchtere en zakelijke instelling en houd niet van gezeur en zeker ook niet van het afzeiken van mensen. daar horen ook de persoonlijke aanvallen en andere oordelen en veroordelingen bij.

in plaats van dat een aantal meedenkt en bij Zooplus nazoekt welke goeie kwaliteit brokjes in de prijsrange van euro 6,- vallen en nog wat andere budgettips bedenkt....
welnee, het gezeur gaat gewoon door..

ik heb intussen ook het nodige voor Enzo en zijn schildklierontsporing moeten regelen en mijn hoofd werkt de laatste tijd niet zo mee, maar er gaat een vlop richting Brutus vandaag weg en dat kunnen meer forumleden doen..

constructief en oplossingsgericht, dat is in dit geval de enige aanpak, denk ik..

het komt in veel meer topics voor dat we met een situatie worden geconfronteerd (bv zazou..) waar je er gezien de omstandigheden het beste van moet maken, linksom of rechtsom.
je kunt wel zeggen 'hond herplaatsen want zazoe was eerst' maar die hond is daar al 6 jaar en dat is missch wel eerlijk maar niet realistisch.. en geeft bij ts alleen maar felle reacties.

zo ook geval Brutus, ik heb in dit topic al eerder geschreven dat het voor mij sport is om dit topic niet te laten ontsporen en dat ik het voor Brutus doe.

en zal drestar af en toe op zijn eigen manier reageren, doen we dat, ieder voor zich niet allemaal..?
wat meer tolerantie daarvoor zou zeker op zijn plaats zijn, vind ik..
Cerna schreef:(en nee, wij gaan niet sponseren)
heb je bij sunnetje ook zo gereageerd op de sponsorlink in haar recente topic..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

Ik heb nog geen off-topic teksten gelezen, maar misschien dat jij dat anders leest?

We hebben het over de verzorging van Brutus en daar komt meer bij kijken dan een zak brokjes van 6 euro per maand. Maar jij focused je maar op dat eten terwijl jezelf ook weet dat er hele hoge dierenartkosten kunnen komen. En dan kun je net als Drestar doen en bij de dag gaan leven en na mij de zondvloed, maar dat noem ik onverantwoord. Jij noemt dat gezeur en afzeiken van mensen.
Wie is hier nou de realist?
Adriana schreef: maar er gaat een vlop richting Brutus vandaag weg en dat kunnen meer forumleden doen..
Zoals je vast hebt gelezen heb ik dat ook aangeboden - zelfs eerder dan jij - maar meneertje mot mij niet en dat mag, omdat ik hem confronteer met iets waar hij liever niet mee geconfronteerd wil worden.
constructief en oplossingsgericht, dat is in dit geval de enige aanpak, denk ik..
De enige oplossing voor Brutus, wil hij nog een mooie toekomst hebben, is het asiel of iemand die hem wel de juiste verzorging kan geven! Had ik niet al 6 katten en een man waar ik rekening mee moet houden, mocht hij best bij mij komen.
je kunt wel zeggen 'hond herplaatsen want zazoe was eerst' maar die hond is daar al 6 jaar en dat is missch wel eerlijk maar niet realistisch.. en geeft bij ts alleen maar felle reacties.
Hier zakt mijn broek van af. De hond is er al zes jaar en dus moet hij blijven van jou, maar een kat die er al meer dan zes jaar is, mag weg???
..... en dat ik het voor Brutus doe.
Waarom denk je dat ik zo fel ben? Drestar interesseert me geen barst, hij zoekt het maar uit. Nee, het gaat mij ook alleen om Brutus. Om een kat die dadelijk gedwongen wordt om alleen nog maar brokjes te eten omdat meneer geen zacht voer kan betalen en die, mocht hij ziek worden, het maar moet uitzoeken. En dan maar steeds de vergelijking maken met katten die het nog slechter hebben. Wanneer mijn man mij zou slaan is dat niet zo erg want er zijn ook mannen die hun vrouwen mishandelen. Werkt het zo?
heb je bij sunnetje ook zo gereageerd op de sponsorlink in haar recente topic..?
Ik weet van geen link; open niet alle topics.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Ik heb brutus net ei geel gegeven en hij rook eraan maar moest er niet veel van hebben, ging weer voor de koelkast staan voor zijn zakje natuurlijk. maar ik heb hem naar zijn etensbakje geleid en tikje ertegen .zo van hier staat je eten. daarna koos hij eieren voor zijn geld en ging aan het ei eten. maar met zeer lange tanden. hij heeft er een hapje van gedaan en daarna nog een paar brokjes om het weg te spoelen. ook niet van harte dus. ik zit hier met een zeer verwend katje ..

en voor degene die brutus het liefst naar een ander huis zien gaan. kan ik mededelen dat brutus hier gewoon voor altijd blijft .vind het dan maar zielig en lig er snachts maar goed wakker van. doe dat jezelf maar lekker aan en ga er maar flink aan onderdoor en blijf vooral je eigen er negatief tegenover stellen dor je er goed mee te bemoeien want dat interresseerd mij toch niet! ik lig echt niet wakker van jullie en het is mijn kat en die komt hier voor nu niks te kort. voor de mensen die blijven meedenken en mij altijd willen blijven helpen. hulde aan jullie. ik probeer er het beste van te maken en wil alles blijven proberen met brutus binnen mijn vermogen en budget. dus je positieve energie is niet voor niks.

Zo ik hoop dat dit zo voor altijd duidelijk is ;-)
Plaats reactie