Wij hebben sinds een maand een Maine Coon kitten van (nu) 4 maanden oud met stamboom.
Wij willen graag een keer een nestje beginnen met haar.
Onze bedoeling is als ze ongeveer een jaar oud is ( misschien iets ouder ) ons eerste nestje te beginnen met OF onze stamboekloze europese korthaar van (nu) 2, OF een stamboom maine coon
Ik wil alleen nu alvast alles goed op een rijtje hebben om te kijken of dit echt een goede keuze is, en wat het beste voor haar is.
Een paar vragen:
- Is een jaar een goede leeftijd voor een maine coon om te beginnen met een nestje? omdat Maine coons best laat volgroeid zijn?
- Hoe duur zijn de inentingen en testen waaraan ze moet voldoen om een stamboomnest te krijgen?
-Wat zijn de kosten van een nestje met een maine coon dekkater? ( €€ minimaal zonder problemen, en €€ maximaal met evt problemen)
- waar kan ik een goede dekkater vinden, wat is de prijs daarvan, en hoe verloopt dit proces?
-wat zijn de bijbehorende kosten van de kittens die ik weg doe met stamboom en alle inentingen en testen?
- wat zijn de namen van alle testen en inentingen die de kittens moeten hebben?)
-vergeet ik iets? op ziektes na?
Sansa, onze maine coon is ingeschreven bij de NRKV
Als ik stamboomkittens wil, MOET dit dan een kat zijn die ingeschreven staat bij de NRKV om een stamboom te kunnen krijgen voor de kittens?
Of kan ik 'willekeurig' iets op marktplaats of een andere kattenvereniging zoeken en komt dat wel goed?
- Wat zijn de kosten van een nestje met onze europese korthaar Marley?
- wat zijn ( zonder die stamboom dus ) alle (namen) inentingen en prijzen voor de de kittens en Sansa?
Wat moet ik allemaal hebben en doen om zo goed mogelijk een nestje te kunnen onderhouden?
Alles is welkom! graag melden als ik aan iets vergeet te denken of wat dan ook. En sorry voor de vele vragen. Ik wil zeker zijn dat ik het beste doe!
Groetjes,
Thirsa
PPS. Wat is precies een Cattery? Misschien een stomme vraag,
Maar ik kom er niet uit of dit nou gewoon mensen zijn die katten fokken en kittens verkopen
of dekkaters verhuren
of dat je je daar kan inschrijven voor...???
Ik kan namelijk nergens duidelijkheid vinden
Voor de liefhebbens nog even een fototje van ons schatje: