Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

jullie begrijpen het helemaal niet. Brutus is nog niet thuis gekomen en ik heb daar ook weinig vertrouwen meer in.

ten eerste Brutus zelf wilde graag naar buiten toe omdat hij dit gewent was bij de vorige eigenaar dus verwijt mij niets als een kat al 8 jaar graagg buiten loopt,dan ga je er niet ineens een binnenkat van maken.en ja ik vond het makkelijk dat geef ik toe, maar dit had ik niet voorzien. waarom moet dat bij mij gebeuren en niet in zijn oude omgeving met een kat?

maar goed brutus is dus niet meer thuis gekomen ,ik ben vannacht wel meer dan 10x naar beneden geweest om de deur open te doen en te roepen maar niks. ik heb er niet van kunnen slapen. voel me erg brak en zit er heel erg mee. ik hoop dat jullie dat kunnen begrijpen?

Ik zelf denk aan het volgende. en dat is dat Brutus dit al gevoeld heeft. hij was de laatste dagen niet zo lekker en sliep veel binnen op mijn bed overdag.en ook het overgeven enz.. ik denk mogelijk aan stres vanwege dit wat komen ging. en ik denk dat die vreemde kat hem verbannen heeft uit zijn territorium .brutus kreeg gisteren een overweldigend pak slaag van jewelste. ik stond er op te kijken dus weet echt wel wat ik gezien heb. alleen zijn plukken haar vlogen eruit en die vreemde kat timmerde er echt flink op los. hij kon eigenlijk niks meer zag ik. die kat ging maar door en achter hem aan toen brutus van het dak afsprong. ik ben gelijk de tuin uit gerent maar zag ze al niet meer. ik denk dat brutus voor zijn leven gelopen heeft maar waarnaartoe heb ik niet kunnen zien . ik voel mij er heel erg slecht onder in ieder geval en sta zo machteloos nu en besef dat dit dus ook een manier is van je kat kwijt te raken. katten worden hun gebied uit gezet door andere katten. zo raken mensen dus ook hun kat kwijt. ik hoop dat ik hier wat brutus betreft voorbarig ben en dat hij toch nog terug maar ik vrees het ergste ,ook gezien zijn bange karakter. normaal lag hij altijd al op zijn kussen op de trap als ik de slaapkamer deur open deed bij het opstaan. en nu voor het eerst zie ik hem niet. dat is dus wel even schrikken. ik voel mij erg zenuwachtig en gespannen en weet even niet precies wat te doen. alle hulp is nu welkom....ik zou graag mijn kat terug willen
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Hier nog een foto vanuit mijn raam genomen van het dak waarop het gebeurde,
je ziet duidelijk de plukken haar nog liggen en dat de andere dag nog.. deze rode haren zijn allemaal van brutus. de vreemde kat had een andere kleur en stond meer naar achteren op het dak..dit lijkt mij wel serieus toch?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat houden

Bericht door Chiquita98 »

Eigen schuld dikke bult. Sorry maar wij hebben je nog zo gewaarschuwd. Niet meteen je kat naar buiten laten in een vreemde omgeving. Maar nee. Jij wist het beter. Sorry ik kan geen medelijden met je hebben
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat houden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik vind je nu een stuk milder, waardoor ik ook normaler kan reageren.

Nogmaals ik hoop dat hij terug komt, mis was hij inderdaad al ziekjes, andere katten voelen dat, makkelijke tegenstander, mis dat hij daarom aangevallen is?

Hij was wel gechipt? Mis amevidi of hoe t ook heet? asiel ambulance bellen of hij gevonden is?

Succes
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

net of het daar allemaal aan ligt. ook jou kat kan iets overkomen ook al heb je hem jaren...maar goed ik wil hier verder geen discussie gaan voeren .hoop dat hij terug komt maar zie het somber in nu

(bedankt nog voor je tips)
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kat houden

Bericht door G+S »

Ik word een beetje sceptisch van je berichten..

Je zult vast het beste voorhebben met je huisdieren maar je springt van het ene onderwerp in de andere en het word allemaal op je "eigen" manier opgelost..

Alle tips, hulp en waarschuwingen worden gewoon negeert want je eigen oplossing is toch altijd net wat beter..!?

Ben je hier om ons een les te lezen? Om ons te laten zien dat het ook anders kan!?

Dan ben je nu iniedergeval gezakt..
Je hebt je kat gekocht.. Buiten gedumpt. Gevraagd of dat kon, er is toen duidelijk gezegd dat je daar 6 weken mee moest wachten, dat was volgens jou niet nodig.. Er toen toch maar een kussen voor gekocht.. Toen werd ie ziek.. En opeens wordt ie aangevallen en is ie weg..

En dat in pak en breed 8 dagen!?

Het komt voor mij ondertussen niet heel geloofwaardig meer over.. En dan die sarcastische en onrespectvolle manier waarop je tegen mensen hier praat en over je eigen kat..

Sorry maar daar kan ik weinig symphatie voor opbrengen
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Gizmobritsekorthaar schreef:Ik vind je nu een stuk milder, waardoor ik ook normaler kan reageren.

Nogmaals ik hoop dat hij terug komt, mis was hij inderdaad al ziekjes, andere katten voelen dat, makkelijke tegenstander, mis dat hij daarom aangevallen is?

Hij was wel gechipt? Mis amevidi of hoe t ook heet? asiel ambulance bellen of hij gevonden is?

Succes
ja ik zit er echt mee in en hoop ook op reakties die mij verder kunnen helpen. alle tips zijn welkom. het gaat nu om brutus en niet om mij!!! een kat in nood.

ga zeker het asiel enzo bellen
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat houden

Bericht door Cari »

Maak flyers met foto en hang die overal in de buurt op lantaarnpalen, bij supermarkten, etc en in je direkte omgeving ook bij mensen in de bus. Hang ze op bij dierenartsen, informeer amivedi.nl, de plaatselijk dierenambulance, asiel. Er zijn ook diverse facebook-groepen voor vermiste en gevonden katten. En blijf zoeken. Als het donker wordt, met een zaklantaarn onder struiken e.d. schijnen. Je kereltje is goed te pakken genomen en misschien is dat al eerder gebeurd en was hij daardoor al niet lekker. Het heeft er niets mee te maken dat hij al snel naar buiten is gegaan, hier kon je helemaal niets aan doen. Ik hoop dat hij snel bij je terug is.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Zou ook aanbellen bij de mensen die in je blok wonen, je zou de flyer zelf kunnen overhandigen aan de buurtbewoners. Vraag vooral of ze goed in hun schuurtje willen kijken.

Grote kans dat hij een schuurtje of garage in gevlucht is en per ongeluk is ingesloten. Dat is Kasper 2x overkomen. Ze kruipen dan in eerste instantie weg, uit angst, en zijn daarom niet zo gemakkelijk te zien.

Vooral blijven zoeken, niet opgeven.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6843
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Hierbij een lijstje met things to do:
- meld Brutus aan op amivedi.nl als vermist
- hang flyers op in de buurt/wijk (op de site van amivedi kan je als het goed is vermist flyers maken)
- stop een flyer bij de buren in de brievenbus
- zorg voor flyer bij dierenartsen in de buurt
- neem contact op met asiel in de buurt en zorg dat ze flyer krijgen (langs gaan of opsturen)

Het kan inderdaad goed zijn dat die andere kat in zijn ogen zijn eigen territorium verdedigde omdat hij daar altijd al kwam voor de komst van Brutus. Heel goed mogelijk dat hij al merkte dat Brutus niet 100% was/verzwakt.
Het kan zijn dat Brutus inderdaad niet zelf thuiskomt omdat hij langs die andere kat moet, ook als hij wel wil.
Daarom blijven zoeken en door middel van amivedi en flyers extra ogen inschakelen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

verdorie en wat naar voor je!

alle goeie tips zijn al gegeven,
blijf zoeken en rondlopen.. het kan zijn dat hij zich schuilhoudt en niet tevoorschijn durft te komen.
doe dat begin avond als de schemering begint en blijf het doen, desnoods een paar uur.
hij moet moed putten en je stem horen..
doe het ook de komende nacht, katten durven meer en gaan s nachts op pad.
kan zijn dat hij de weg naar huis niet meer kan vinden dus ook in de wijde omtrek.
en blijf roepen en rondlopen..

voorzover ik me herinner was brutus gechipt. is die chipregistratie goed overgeschreven en staan jouw telefoonnummers en desnoods ook die van je vriendin erop?
soms moet je heel snel reageren dus altijd beter als er zo veel mogelijk info staat bij de chipregistratie.
en als de chip nog niet is overgeschreven,
informeer zijn vorige baasje zodat ze onmiddellijk contact met je op kan nemen!

houd moed, blijf zoeken en steek daar heel veel tijd in.. en wens je sterkte.. we duimen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Nee de chip registratie staat nog niet op mijn naam, maar waar kan ik dat laten doen? en zitten daar ook kosten aan?

En ik heb toch goed nieuws nu, Brutus is gelukkig terecht. ik voel me gelijk een ander mens nu hij weer terug is..

ik kwam van onder de douche en wilde me aankleden op de slaapkamer en daar lag hij ineens op bed alsof er niks aan de hand was.. ik schrok me rot maar was tegelijk ook heel erg blij. brutus kwam gelijk naar me toe en kopjes geven,praten met puntje van zijn staart kwispelen enz. ik zag zo op het eerste gezicht helemaal niks dat hij gewond was. volgens mij leek hij helemaal in orde te zijn. alle spanningen zijn nu wel van me af, maar wat een toestand.brutus ligt nu lekker te slapen.ik zie hem nog voor me gisteravond hoe hij zich verdedigde met zijn ene pootje. en dan in zo'n heftig gevecht er niks zichtbaars aan over houden. ik verbaas me daar echt over hoor. nou ik hoop dat hij niet weer moet vechten en dat het nu beslist is.elkaar met rust laten dus,

in ieder geval wil ik iedereen die heeft mee gedacht en mee geleeft heel erg bedanken voor de goede tips..
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Kijk hem extra goed na, een bijtwond is maar klein en zie je snel over het hoofd.
Doe dat de komende dagen iedere dag want het kan goed dat ergens iets gaat ontsteken. Dat zie je aan verdikking en verharding van de omgeving van de beet.

Let ook op zijn gedrag. Eetlust en of hij verkoeling zoekt (misschien koorts).
En zou de komende dagen toch echt rustig aan doen met zijn tweetjes ;-) .

Fijn dat hij terug is!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat houden

Bericht door Rik »

drestar schreef:Nee de chip registratie staat nog niet op mijn naam, maar waar kan ik dat laten doen? en zitten daar ook kosten aan?
Het hangt af van waar de chip geregistreerd is.
Voor NDG kan overschrijven van de Chip op http://www.databankgezelschapsdieren.nl en kost € 4,70.

Volgens de faq:
Hoe kan ik een wijziging van eigenaar of adres doorgeven?
Een verhuisbericht of wijziging van eigenaar kan worden doorgegeven via onze website. In de linker kolom vindt u hiervoor het mutatieformulier dat u kunt invullen. De kosten bedragen € 4,70 en na verwerking van de gegevens krijgt u een certificaat toegezonden.
(bron)
Chipnummer zou in zijn entingsboekje/paspoort moeten staan.

Mocht het nummer niet bij de NDG registreerd staan dan kun je hier nog even kijken bij welke andere databanken hij zou kunnen staan. (Staat het misschien achter het Chipnummer waar de registratie plaats heeft gevonden?)
Tik het nummer anders hier even in: http://www.dierkwijt.nl/
(Ik neem even aan dat je entingsboekje/paspoort wel hebt meegekregen anders zou je daar even achteraan moeten)

Fijn dat Brutus terecht is.
Laatst gewijzigd door Rik op 16 jul 2014 12:17, 4 keer totaal gewijzigd.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

gelukkig!
als hij is gechipt dan weet je bij welk systeem.
via internet - je hebt hoop ik een computer - kun je met het chipnummer inloggen.
als de vorige eigenaar de chipregistratie-gegevens heeft vrijgegeven, dan kun jij brutus op je eigen naam zetten met jouw gegevens.

dus.......... is brutus gechipt?
je kunt gratis zijn chip laten uitlezen via de assistente van de dierenarts en dan weet je ook welk systeem het is.
en als je het systeem weet, zet dat dan in je topic, dan zoeken we wel even mee hoe je het dan moet doen..
en ik ga ervan uit dat hij geen papieren of entingsboekje bij zich had...

p.s. rik is me net voor.. ;-)
drestar schreef:nou ik hoop dat hij niet weer moet vechten en dat het nu beslist is.elkaar met rust laten dus,
uuhhhh, nou nee dus!!
zodra brutus buitenkomt, loopt hij de kans op een volgend gevecht..
en onthoud even heel goed hoe je in de piepzak hebt gezeten.. en ga een volgende keer niet riskeren....
dus bedenken hoe je brutus veilig buiten kunt laten zonder dat hij zijn tuin uit wordt gemept...
en realiseer je dat brutus diepe bijwonden kan oplopen, dat kan nare abcessen veroorzaken en hoge dierenartsen-rekeningen ..!!
Laatst gewijzigd door Adriana op 16 jul 2014 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie