Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

een paar hapjes. van vanochtend al, en ligt al de hele dag op bed

kijk het dan nog wel even aan..
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Zou even bekijken hoe het morgen gaat. Mocht hij dan nog steeds slecht eten dan is er waarschijnlijk wel iets mis met hem.

Met warm weer eten katten meestal wat minder. Verder zou hij een muis verschalkt kunnen hebben, of mus. Of elders een eetbakje leeg gegeten hebben. Of heb je een beetje zicht op waar hij zit als hij op pad is?

Last van een haarbal? Je weet waarschijnlijk niet of en hoe hij gepoept heeft want een kleine verstopping kan ook last veroorzaken. Misschien goed om een anti haarbal pasta in huis te halen. Heb hier lax-a-past van medpets en hij krijgt preventief 1x per week een likje daarvan.

Wormen kunnen ook nog eens problemen veroorzaken. Weet je wanneer hij voor het laatst ontwormd is? Gebruik dan milbemax, bij de da of medpets te krijgen. Liever geen spul van de dierenwinkel want het is toch troep en dan kan je beter verantwoorde troep van de da nemen. Milbemax werkt ook tegen lintworm.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Advies is om buitenkatten 4x per jaar te ontwormen.
Ik doe het minder, 2x per jaar omdat het - zoals ik al eerder zei - toch troep is.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat houden

Bericht door Chiquita98 »

Kom op ik heb de opmerking over ziek zijn nog niet gemaakt of prompt hij komt met een vraag omdat Brutus niet veel eet. Gewoon kijken wie hier serieus op in gaat hahahaha en ja hoor!!!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9367
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Misschien bied je hem bedorven voer aan wat al dagen open staat? Dan zouden die van mij met zijn allen ook spontaan in hongerstaking gaan.

Katten verzwakken nou eenmaal als je ze goedkope bagger geeft. Volgens mij ben je daar al vaker voor gewaarschuwd.

Dus ja, daar kun je op wachten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Chiquita98 schreef:Gewoon kijken wie hier serieus op in gaat hahahaha en ja hoor!!!
Wie weet heb je gelijk Thea. Benefit of the doubt.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Kat houden

Bericht door Cyamytha »

Ik wacht nog even op het nieuwe topic "onhandelbare kat, gratis af te halen".

Heb hier ook een tijdje zitten meelezen en het valt me op dat 'alles' wat Brutus doet niet goed is. En jouw manier van naar de wereld kijken perfect is. Zo werkt het helaas niet.

Slome kat en weinig eten. Ja! Zorgen maken. Maar ik twijfel serieus aan waarheid gehalte van dat berichtje.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Wanneer het voer er sinds vanmorgen staat dan zou ik er ook niet meer aan beginnen ;-)
Heb je vanmorgen een nieuw blik open getrokken? Anders zou het kunnen zijn dat het inmiddels te oud was. Heb je nieuw soort/smaak blik die Brutus misschien niet lekker vind?

Daarnaast zou het een verstopping in de darmen kunnen zijn maar dat kun je niet controleren omdat jij allergisch bent voor drollen en dus niet weet wanneer Brutus voor het laatst gepoept heeft ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Kat houden

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik wil Mickey wel een dagje overbrengen :lol:
Die laat zich niet commanderen. Gaat er bij zitten en kijkt er naar...waar je in katsnaam mee bezig bent :lol:
Renatevanderveer

Re: Kat houden

Bericht door Renatevanderveer »

Dan kan ik Snickers ook brengen, die reageert net zo!
Die begint te schreeuwen; 'Vrouwtje! Wat doe je?! Doe normaal, jij vreemde tweebener!'
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Dinky schreef:Wanneer het voer er sinds vanmorgen staat dan zou ik er ook niet meer aan beginnen ;-)
Heb je vanmorgen een nieuw blik open getrokken? Anders zou het kunnen zijn dat het inmiddels te oud was. Heb je nieuw soort/smaak blik die Brutus misschien niet lekker vind?

Ik heb een nieuw blik open gedaan en het eten van vanochtend wat bleef staan weg gegooid. vanavond een zakje Felix gegeven maar nee hij liet het ook staan. nu is hij naar buiten na een hele dag slapen dus misschien vangt hij muizen. ik vond er vorige week ook 1 in de tuin. als hij muizen en vogels eet dan vind ik dat beter voor zijn gebit dan dat zachtvoer.
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat houden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Nou v probleem opgelost
Misschien hoef je geen voer meer te kopen hij vangt toch alles buiten Jeeejjjj weer een voordeel
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Daar zat ik dus ook al aan te denken :grin:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

drestar schreef:... nu is hij naar buiten na een hele dag slapen dus misschien vangt hij muizen. ik vond er vorige week ook 1 in de tuin. als hij muizen en vogels eet dan vind ik dat beter voor zijn gebit dan dat zachtvoer.
hij zal dan voornamelijk muizen eten en daar is niks mis mee.
vraag even rond of er bewoners zijn die muizenkorrels strooien, die korrels eten katzels niet en muizen die korrels hebben gegeten trekken zich doorgaans onder de grond terug, maar je weet het maar nooit.
en missch weten andere bewoners of hun katten muizen eten..en ja het is prima voor zijn gebit en voor zijn gestel..
maar grote kans dat het dan een nachtdier wordt dat alleen binnen komt om veilig te kunnen slapen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Kat houden

Bericht door G+S »

Zo dat scheelt weer voer.. T geluk kan niet op in dit topic!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Plaats reactie