Kat houden

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat houden

Bericht door Adriana »

Cerna schreef:Adriana, ik snap niet dat jij het maar op blijft nemen voor dit figuur.

Negeren dit topic vind ik want positieve of negatieve aandacht, het blijft aandacht en Drestar kikt hierop en schrijft heel tegenstrijdige berichten waardoor ik sowieso ga twijfelen aan het waarheidsgehalte van zijn verhalen.

Volgens mij is het een fantast die er heel veel lol aan beleeft om ons iedere keer op de kast te jagen met zijn uitspraken. Negeren dus!
ach.. ik vind het wel een sport om dit topic niet te laten ontsporen... dat is namelijk met het vorige topic wel gebeurd, maar dat is waarsch langs je heen gegaan.
k doe het voor brutus hè..? en ja, je hebt gelijk, soms was brutus gratis en dan weer heeft-ie geld gekost.. en wel meer 'vergissingen'

nee, ik neem het niet op voor drestar want in het echt zou ik alle zeilen moeten bijzetten maar ook dat zie ik doorgaans als oefening of uitdaging. categorie: mij krijg je niet op de kast hi hihi! echt niet..

soms heb je op dit forum van dit soort types en doorgaans blijken het mannen te zijn. die bevinden zich dan in hun optiek in een kippenhok en proberen ons uit. met allerlei uitlokkende opmerkingen en/of vragen.. ach.. is weer eens iets anders.. en ik zit er echt niet mee.. hij meent het goed met brutus en heeft zo zijn eigen stijl..

waar ik wel bang voor ben is gezondheidsklachten door inferieur voer en het zal hem heel erg aan zijn hart gaan als hij dan een spuitje moet krijgen, om hem maar eens te citeren. want hij is intussen erg op hem gesteld.
lezen doet onze drestar slecht en iets van ervaren forumleden aannemen is-ie ook niet goed in.
maar dat komt veel vaker voor..
nogmaals, soms zie ik een serieuze vraag en voor de rest tobben we in dit topic gewoon door..
Laatst gewijzigd door Adriana op 14 jul 2014 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6845
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat houden

Bericht door Dinky »

Hij heeft Brutus gratis gekregen inclusief luik Annet, niet gekocht dus ;-)
De voedermachine snap ik niet helemaal maar zou zijn zodat Brutus om dezelfde tijden eten krijgt, dus vanuit de kat gedacht.

Heb zelf het gevoel dat drestar nog iets teveel hond verwacht in Brutus maar dat het wel beter begint te worden. Het voorkomen van ongewenst gedrag vind ik betere handelswijze dan straffen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Ja laten we Drestar met zijn allen onder zijn kinnetje kriebelen als hij wat braafs doet........

Voedermachine is toch echt vanuit Heer Haan himself gedacht, zodat hij niet een paar maal daags aan het voederen van Brutus hoeft te denken. dat het voer dan na een dag beorven is maakt niet uit, want hij eet zelf ook wel kliekjes van 4 dagen oud..........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

Cerna schreef:Adriana, ik snap niet dat jij het maar op blijft nemen voor dit figuur.

Negeren dit topic vind ik want positieve of negatieve aandacht, het blijft aandacht en Drestar kikt hierop en schrijft heel tegenstrijdige berichten waardoor ik sowieso ga twijfelen aan het waarheidsgehalte van zijn verhalen.

Zo kan hij nog geen 15 euro per maand apart leggen voor Brutus omdat hij in de schuldsanering zit, maar schaft zich wel een kat aan van 50 euro, heeft net een nieuw bankstel gekocht, een kattenluik en wil zo'n voedermachine kopen.
Is ook regelmatig een paar dagen van huis (zegt hij). Waarvan?

Volgens mij is het een fantast die er heel veel lol aan beleeft om ons iedere keer op de kast te jagen met zijn uitspraken.
Negeren dus!
Het valt mij op hoe slecht er hier gelezen word en alles verkeerd opgevat word.
ik heb de kat gratis gehad en het bankstel is op afbetaling bij neckermann. en staat op naam van vriendin.een voedermachine zou ik voor mijn verjaardag krijgen als cadeau.het kattenluik hebben we erbij moeten kopen ja dat wel, maar voor 20 euro, daarvoor hadden we ook incl de kattenbak een reismand en een krabpaal. en ik ga helemaal niet regelmatig een paar dagen weg?! ik heb eerder gezegd dat ik wel eens een paar dagen weg zou willen kunnen gaan. en dat hoeft toch ook nog geen geld te kosten?

dus Cerna ik wil je vriendelijk verzoeken AUB niet meer te reageren als je niet goed kan lezen. je blaast de boel alleen maar op.ik heb wel eerder gelezen dat jij het zou negeren dus doe dat dan ook!!
Cerna schreef: Ik denk dat ik jouw topics maar ga negeren
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

drestar schreef:ik woon in een buurt waar heel veel katten wonen .hier in elk huis heeft bijna iedereen wel een kat. en nee ik woon niet aan een drukke weg. de katten van de buren lopen ook altijd buiten en al 10 jaar lang en ze leven nog allemaal. en de boskat is geen boskat met stamboom ofzo. 50 euro is toch een normale prijs voor een kat dacht ik zo?? meer wil ik er ook niet voor uitgeven in de aanschaf. de rest en voor het onderhoud kost al genoeg. er zijn zelfs genoeg mensen die hun katten gratis weggeven. de kat die ik op het oog heb moet weg omdat ze een kind hebben gekregen en het kind allergisch blijkt te zijn voor katten. dat kan toch?? de kat loopt bij hun ook altijd buiten dus dat is dan al een voordeel voor mij. een kat van 7 jaar is echt wel auto's en drukte buiten gewent lijkt mij? ik wil ook speciaal geen kitten want die moeten nog overal aan wennen en kennen de gevaren van buiten nog niet waarop je grotere kans hebt dat ze overreden worden. maar katten haters zitten hier zeker niet in mijn straat en 6 weken binnen houden lijkt mij wel heel erg lang. mijn ouders hadden vroeger een volwassen kat die ze een goeie week binnengehouden hebben en daarna al naar buiten ging. en dat ging prima..
Hier lees ik toch echt € 50 voor de kat.......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

drestar schreef:.ik vind de kat erg leuk en geef hem altijd veel aandacht.ook ben ik als kind opgegroeid met katten maar ik wil liever een gewone kat .de kat die ik op het oog heb is een langharige boskat want die vind ik wel mooier als kortharige katten. ik kan hem voor 50 euro overnemen .is gecastreerd en al. wat denken jullie ervan?
Hier ook.......

En dan lezen wij slecht?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Kat houden

Bericht door Cerna »

drestar schreef: de kat die ik op het oog heb is een langharige boskat want die vind ik wel mooier als kortharige katten. ik kan hem voor 50 euro overnemen .is gecastreerd en al. wat denken jullie ervan?
drestar schreef: 50 euro is toch een normale prijs voor een kat dacht ik zo?? meer wil ik er ook niet voor uitgeven in de aanschaf. de rest en voor het onderhoud kost al genoeg.
drestar schreef:ik heb het over een elektronisch kattenluik met chip. dus een andere kat zijn eten jatten zal dan wel meevallen. en ja deze kat is het buiten gewend. de baas wil hem naar iemand toe hebben die een huis en een tuin heeft omdat de kat al graag buiten loopt.en natuurlijk is de kat geen robot die je kan programmeren, maar als ik een paar dagen weg ben dan zal hij het er toch mee moeten doen. net zo dat als hij eens aan mijn bank zal krauwen dat ik het daar maar mee moet doen dan,
En ik kan niet lezen? (het is notabene mijn vak!)
Kopen op afbetaling terwijl je in de schuldsanering zit? Dom, dom, dom! Ik hoop dat je vriendin weet wat ze doet.
En ik bepaal zelf wel of ik dit topic negeer of niet.

Dinie, zie nu jouw reactie (was nog druk aan het knippen en plakken :lol: )
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Hahaha Annet - ja maar jij had er eentje meer.

Tsja hoe zou dat toch komen - die verpulverende geloofwaardigheid - snap jij het?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kat houden

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Werkelijk waar
Ik ben te nieuwsgierig zodat ik t elke x open
Elke x irriteert t me mateloos Maat ik kan t ook niet negeren? ja dat is mijn probleem..
Annet dinie ik ben t met jullie eens
misselijkmakend ventje is t
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Annet en Dinie, jullie hebben misschien wel gelijk maar dit gaat niet meer over het wel en wee van Brutus ;-).

Drestar blijft nog wel in gesprek en vind dat positief. Ik lees niet alleen kommer en kwel tussen Brutus en zijn verzorger.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9372
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat houden

Bericht door castratenkoor »

Zeker maar juist daarom, ook ik blijf in gesprek. Maar het communiceert makkelijker als hij open en eerlijk is. Wij slepen deze voorbeelden aan omdat hij beweert dat het forum niet kan lezen.

Als ik het niet voor Brutus deed zou ik er allang geen energie meer insteken. Juist omdat ik nog hoop heb ga ik erin door.

Ik denk dat Drestar overal gelijk in geven ook niet de weg is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Kat houden

Bericht door Kattebeest »

Hij was pijnlijk eerlijk in een van zijn laatste berichten over de betaling van de zitbank etc.

Overal gelijk in geven is niet goed nee. Hij heeft zelf in het 'kitten-topic' aangegeven dat de goede tips toch wel blijven hangen. Die komen wel aan vermoed ik maar waarschijnlijk lastig toe te geven. Maakt niet uit.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat houden

Bericht door Chiquita98 »

Ik heb Brutus al opgegeven. Sorry Brutus. Hoewel ik wel geloof dat Brutus op zich nog wel een redelijk huisje heeft NU bij drestar. Maar als Brutus ziek word zal het kommer en kwel voor hem zijn. Hopelijk word ie dan afgedankt aan iemand die wel voor hem wil zorgen. Sorry Brutus maar als je baasje straks advies wil van ons omdat je ziek word helaas geen hulp van mij. Want ja eigen schuld dikke bult. Brrr inderdaad erg haantjesgedrag hier.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat houden

Bericht door Scooby Doo »

ik heb hem gratis gehad, dit stond in mijn andere topic,

maar Brutus heeft vandaag nog niet veel gegeten. moet ik mij nu al zorgen maken?
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Kat houden

Bericht door Mickey_Mouse »

Nee hoor, wel even in de gaten houden

Wat is ''niet veel?''
Plaats reactie