kat van de buren weren

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6849
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat van de buren weren

Bericht door Dinky »

Bedoelde meer stuk karton aan de binnenkant van de opening vastplakken wat ik van de doos af scheur in de hoop dat het de kat tegenhoudt.
Punaises in de sponning prikken gaat niet echt werken aangezien de kozijnen van metaal zijn en de muren van steen ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: kat van de buren weren

Bericht door Ms Maaike »

Uh... Tape dan?
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat van de buren weren

Bericht door Adriana »

heb zitten studeren op plattegronden, luchtfoto's, (on)mogelijkheden..
goed voor mijn ouwe hersens..

eigenlijk zou je je buren moeten vragen de afzetting van hun tuin zo te veranderen dat hun kat weer naar het veilige binnengebied kan.. dan is het veel minder aantrekkelijk om bij jou te buurten.

en ja, het is van de zotte maar zo gaat het meestal....
als ze engels sprekend zijn dan briefje in de bus en vragen of je op de thee mag om over oplossingen te praten en dat je liever geen pleegmoeder voor hun katzel wilt zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6849
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat van de buren weren

Bericht door Dinky »

Tja, veilig binnengebied is natuurlijk maar relatief want er zijn lopend wel uitgangen (en kat is nu ongeveer een jaar oud dus nog jong en ondernemend). Zoals ik het heb begrepen is dat ook de reden dat de tuin nu is afgezet, angst voor ontsnappen richting weg en aanrijding.

Voor nu heb ik een stuk karton (zonder tekst ;-) ) voor de opening gehangen wat in elk geval stuk hoger is dan het plantje:
Afbeelding
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: kat van de buren weren

Bericht door Robijn »

Je kunt volgens mij maar 2 dingen doen:
óf het raam catproof maken, bv. dmv een stuk gaas mbv tape aan het raam bevestigen van onder naar boven (voor een paar euro heb je bij de Boerenbond al een paar meter vogelgaas; en ik zou de buren ook zeker uitnodigen voor een kop thee, zodat je het probleem kunt bespreken met hen; maar ja; wat zouden zij er aan moeten doen - een stuk gaaswerk van 2,5 m hoog voor je raam is ook niet je van het....),
óf accepteren dat hij, vooral in het begin, kan binnenkomen, en zodra je hem binnen ziet, hem weer buitenzetten. Op een gegeven moment zal hij toch inzien dat er ook in jouw huis geen ontsnappingsmogelijkheid is, en niet meer binnenkomen.
Hoe reageren Dinky en Shannon overigens op elkaar???
Wat doet Shannon als ze bij jou binnen is? Sloopt ze dingen, of gaat ze uit zichzelf weer naar buiten, als ze ziet dat ze via jouw huis ook niet verder naar buiten kan komen?
En misschien is het stukje karton, wat je nu hebt, al afdoende. Even afwachten...
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6849
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat van de buren weren

Bericht door Dinky »

Dinky reageert met grommen en dikke staart zodra ze Shannon ziet lopen in de slaapkamer maar ze kan er in principe niet bij komen wanneer Shannon door de slaapkamer banjert omdat de deur dicht zit.
Afgelopen zondag dus ook deur open gezet in de hoop dat Dinky Shannon weg zou jagen maar zodra er niks meer tussen zit wordt dinky beetje held op sokken. Shannon was dus niet onder de indruk en is ook slagje groter dan Dinky....
Toen ik Shannon naar buiten had gebonjourd heeft dinky nog hele tijd lopen snuffelen om haar geur af te geven.

Shannon sloopt (nog) geen dingen maar is duidelijk lomper dan Dinky aangezien Shannon al middenin plant zat... Ook is de slaapkamer niet 'catproof' omdat er dus in principe geen kat rondloopt. Dinky komt er alleen af en toe als ze door de deur glipt. Heb namelijk geen zin in schone kleren en bed vol kattenhaar ;-)

Hoop zo dat het stuk karton afdoende is!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6849
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat van de buren weren

Bericht door Dinky »

Even een update: Ik heb Shannon na het plaatsen van het karton niet meer binnen gezien. Vermoed ook dat wanneer hij/zij het zou proberen het te zien zou zijn aan het karton aangezien die met stuk plakband vast zit ;)

Voor nu dus probleem opgelost :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat van de buren weren

Bericht door Adriana »

gelukkig heeft dinky weer het rijk alleen.. hihi, heldin op poezensokjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
dsvh13
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jul 2014 16:22

Re: kat van de buren weren

Bericht door dsvh13 »

Bij de bouwmarkt hebben ze een vrij goedkope oplossing, klittenband met dubbelzijdig tape en muggenhor. Iets duurder is een stalen frame met daarin muggengaas. Het werkt hier in ieder geval om de kat binnen te houden dus misschien kan een tripje naar de bouwmarkt je een hoop kopzorgen besparen zonder dat het je al te veel geld kost ! Ik zou het overigens belachelijk vinden als je buren niet mee wensen te denken over de kosten van deze noodmaatregele
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

kat van de buren weren

Bericht door ayla »

Wauw gaat dat goed bij jullie met enkel klittenband en muggengaas?
Hier vandaag een houten frame bouwen met kippengaas zodat katten binnen blijven maar deur wel Open kan.

Klittenband trekt Felix zo open en in hor klimt hij.
( sorry voor de off-topic heid ;))

Edit: ga petscreen bestellen, houd muggen buiten nd katten binnen. Lijkt me ideaal.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Plaats reactie