Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Chiquita98 »

Ik hoop ook zo dat ze zich goed blijft voelen. Ik snap je onzekerheidsgevoel. Ik heb bij Bruno nog geen bloed laten prikken eigenlijk juist om de reden dat hij zich goed voelt. Als het einde dan nabij is voor noa hoop ik ook dat het ineens zal zijn. Zonder zich ziek te voelen en zonder te lijden. Heftig nieuws weer. Sterkte annet. Ik hoop toch dat je nu extra kan gaan genieten van je mooie meisje ondanks je grote zorgen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Kan me voorstellen dat het vandaag extra vervelend is om zo'n achteruitgang qua waardes te vermelden in dit topic :-(
Ik vind het echt ongelooflijk met wat voor waardes noa de afgelopen jaren al heeft geleefd, dat hoorde al niet volgens de boekjes ;-) Hoop dat ze ondanks de verhoogde waardes nog een tijd gelukkig bij jou mag leven en jij daar toch ook van kan genieten annet!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Ilone »

Sja, dat toevallig vandaag de "aanrichtster" van het topic haar oogjes heeft moeten sluiten betekend niet dat er verder met de andere poezels niks gebeurd. Alles gaat door...en helaas de stijging van de waardes van Noa ook :-(
Ik zou je blijven richten op haar gedrag, en genieten van elke dag.
Ondertussen blijven we natuurlijk hopen op een wonder en dat de waardes tóch gaan zakken :epray:
Dikke knuffel voor jou en Noa!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

Noa trekt zich niets aan van deze waardes laat dat zo blijven....kop op en genieten.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Dank jullie wel!
Ilone, ik ben bang dat we alle wonder inmiddels opgebruikt hebben. :-(

En genieten probeer ik natuurlijk wel, maar steeds komen de tranen. De band die ik met Noa heb opgebouwd na zoveel jaren intensieve zorg, is zo speciaal dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat ze er binnenkort niet meer is.

Vrijdag moet ik met Atjo overleggen en dan zullen we waarschijnlijk overgaan op nog zwaardere korreltjes. Deze korreltjes zijn nog mijn enige hoop.........

Nee, Noa trekt zich er inderdaad niets van aan (en weet gelukkig ook van niets; was ik maar Noa!) en was net al weer lekker brokjes aan het eten :smile:
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door kansarmedieren »

ik weet precies wat je voelt heb dieren verloren aan kanker en nierfalen enz... en als een van de oudjes uit de opvang wat krijgt hou ik mijn hart vast... en mijn eigen poes die ik al 17 jaar heb heeft zwaar hartfalen ik weet dat het bij haar ook zomaar afgelopen kan zijn. Maar ik probeer er niet aan te denken en dat lukt ook meestal. En inderdaad gelukkig weten de dieren het niet.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door nellebel »

enerzijds begrijp ik dat je liever het niet wilde weten omdat je dan zorgeloos van noa kon genieten. anderzijds ben je je nu wel bewuster van de tijd die jullie nog hebben samen. laten we hopen en duimpjes draaien dat dat nog een hele tijd is. maar geniet nu intens van haar. die herinnering zal namelijk altijd bij je blijven. ik ben nog steeds bilj dat ik flippie toen heb laten testen, want die laatste 6 maanden van haar leven waren zo heftig en intens, daar kan ik goed op teren. ze was mijn wonderkind zoals noa jouw wondermeissie is. sterkte annet en ik hoop dat de korreltjes kunnen helpen. ze heeft al meerdere wondertjes laten zien, en fijn dat ze zelf nergens last van heeft
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Adriana »

vermoed nog steeds dat Noa lijdt aan ander type nierfalen of combi, vandaar die torenhoge creatinine-waardes.
vermoed ook dat het verloop anders zal zijn dan gebruikelijk.
en ander type nierfalen dan chronisch of acuut. ze heeft acuut over zich heen gehad, ooit, door metacam. dat is behoorlijk bijgetrokken.
dus is er ook geen pijl op te trekken hoe het verder gaat en afgezien van de recente dip is ze gelukkig weer levenslustig en volijk. dus energie en geen pijn.

het hangt er helemaal vanaf hoe en in welke mate overige organen aangetast raken en waar op een moment fataal functieverlies optreedt. dat is niet te voorspellen...
en welke andere medicatie je daarvoor kunt inzetten anders dan nierfaalmiddelen weet ik eigenlijk niet.

ik kan me voorstellen dat je worstelt met weten en niet weten van waardes. ze heeft dacht ik al eerder zo hoog gezeten en gaat nog steeds vrolijk verder. die andere nierkwaal lijkt niet erg progressief, misschien kun je haar met jouw topverzorging de komende tijd weer stabiel houden..

en ilone.... heb er aan gedacht dat het missch wel erg verdrietig is om de naamgever van het grote nierfaaltopic steeds te zien bij berichten over nierklantjes..
ander topic openen of mag Pluisje ook blijven voortleven in dit topic..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9369
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door castratenkoor »

Annet ik weet als geen ander wat het is een kat zeer intensieve zorg te geven. Bij mij Sjaak en Bram, dag in dag uit, week in week uit, maand in maand uit, jaar in jaar uit.
Jemig wat val je dan in een gat als ze beide wegvallen.
Ik heb nu nog steeds als ik de katten ga voeren, eerst nog.......oh nee, ik kan nu gewoon een blik open trekken.

Het voelde voor mij in het begin als een verloren strijd, als falen. Ben pas later in gaan zien dat beide katten er waarschijnlijk allang niet meer waren geweest als ik niet zo'n eigenwijze doorzetter was geweest. Toch van beide katten jaren erbij gesnoept terwijl ze allang opgegeven waren. Bij Sjaak 12 jaar en bij Bram 3 jaar. Sjaak was 4 toen hij opgegeven werd Bram 5.
Ja de band die je met zulke "speciaaltjes" opbouwt is hecht.

Geen zorg momenteel, alleen paar maal daags Luuk zijn ogen schoonmaken.

Maar Noa is er nog en doet het goed ondanks de slechte uitslagen. En wie weet hoelang jullie dit nog zo vol kunnen houden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door BloemTetsu »

Sterkte Annet!
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Jantina »

Annet, sterkte...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door flower1980 »

Heel veel sterkte, Annet.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Cerna

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Cerna »

Vandaag de hele dag druk geweest met schilderen. Noa vond een paar jaar geleden het behang in de slaapkamer al niet denderend en Laila was het met haar eens en dus moest het er af.
Mijn man heeft lambrizering gemaakt tot halverwege en dat mag ik schilderen. Geen kat die nu nog grip heeft.

En druk zijn is goed want dan kan ik niet denken en vooral niet piekeren. En Noa? Noa heeft de hele dag lekker samen met Cerná buiten op het slaapkamerbalkon gelegen, heeft goed gegeten en net zag ik haar ontspannen op de rug liggen half in het late zonnetje.
Ik moet die uitslag uit mijn hoofd verbannen en niet gaan denken aan wat gaat komen en wanneer. Leven bij de dag.

Afbeelding

Mijn probleem is dat ik een controlfreak ben en heel moeilijk de regie uit handen kan geven. Maar ik zal wel moeten wanneer ook de andere korreltjes niet aanslaan (morgenmiddag overleg met Atjo wanneer ik hem tenminste te pakken krijg).

Dames, bedankt voor al ondersteunende woorden!
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Kattebeest »

Hele lieve foto van Noa en Cerna, Noa ziet er goed en tevreden uit.
Hoop dat het je lukt om morgenmiddag Atjo te bereiken en hoop, hoop, hoop dat hij met goed advies komt!
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Dinky »

Wat een gezellig theekransje van noa en cerna :-)
Duim dat je Atjo te pakken krijgt met het weekend voor de deur ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie