vaker naar de kattenbak sinds komst jong huisgenootje...

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
wizzy100
Kitten

vaker naar de kattenbak sinds komst jong huisgenootje...

Bericht door wizzy100 »

Hallo,

Ik heb sinds vorige week een nieuwe poesje in huis van 9 weken.
Verder had ik al een volwassen poes van ongeveer 3 jaar als huisgenootje :grin:
Nu valt het me op dat, sinds het poesje er is, de volwassen kat veel vaker op de kattebak gaat.
Soms hoeft ze niet eens...maar ze probeert het toch. Ze is ook erg nieuwsgierig als je jonge poesje op de kattebak gaat.

Heeft dit te maken met een eigen plekje verdedigen?

Verder gaat het overigens goed met het jonge poesje op de kattebak. Maar ze had vandaag een ongelukje op mijn bed, een plasje..is dat normaal? of moet ik me nu opmaken voor meerdere ongelukjes.. :???:

Groetjes! en alvast bedankt...
nellebel
Tijger
Tijger

Re: vaker naar de kattenbak sinds komst jong huisgenootje...

Bericht door nellebel »

Hoeveel bakken heb je? Oude kat wil mogelijk territorium afbakenen. Katten zijn gevoelig voor blaas ontsteking als ze stress hebben, zie je vaak bij nieuwe katjes en verhuizingen.zou even plasje laten checken van de kleine
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dinky
Tijger
Tijger

Re: vaker naar de kattenbak sinds komst jong huisgenootje...

Bericht door Dinky »

Regel voor aantal katten bakken is aantal katten +1 dus in jou geval 3 bakken.

Het vaker plassen door de oudste kan duiden op blaasontsteking/blaasgruis door de stress van komst kleine. Je kan hiervoor urine opvangen en afgeven bij de DA voor onderzoek.
Zo kan het ongelukje van de kleine ook duiden op blaasontsteking/blaasgruis dus daarvoor geldt hetzelfde ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie