Pluisje bloedarmoede

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Dank jullie wel!
Ze ligt nu te dromen over iets ;) Zie d'r snorharen steeds bewegen hihi
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Chiquita98 »

Lang wachten nu dus. Ik hoop toch zo dat ze zelf weer kleine beetjes gaat eten.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door castratenkoor »

Ik hoop dat Pluis vandaag weer zelf goed eet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Ik ga zo even naar haar toe, hoop dat ze van de brokjes heeft gesnoept... Als ze zelf niks eet liggen de spuitjes klaar ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Blijft eten weigeren.
Denk echt dat het psychisch is...Ik ga vanavond de feliway inpluggen. Iemand nog een ander idee?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9405
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door castratenkoor »

Valeriaan?

Jammer dat ze niet zelf eet.

Wat ik van wanhoop met Fritz* wel heb gedaan is het bordje eten tussen Fritz* en mij zetten en net doen of ik er zelf van at. Dus op mijn handen en knieën voor het bordje en gezicht er vlakbij en smakgeluiden maken..........ja ik weet dat ik gestoord ben........

Grappige was wel dat het werkte - hij at een paar hapjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Adriana »

Ilone schreef:Blijft eten weigeren.
Denk echt dat het psychisch is...
Iemand nog een ander idee?
zal ik je een paar destress opsturen? bij Enzo werkt dat goed, dat is een angsthaas zonder eetreflex, die krijgt eerst iets dat hij erg lekker vindt, een snoepje of lekker babybrokje en als hij dan - vaak na aarzeling - gaat eten dan blijft hij wel eten.
en ja, ik doe dat tig maal per etmaal.. dus daar is bij werkende mensen niet aan te beginnen. maar missch helpt destress lieve pluisje wel over een drempel..
kijk even bij destress bij huisdierendokter naar de toepassingen en erg geschikt voor angsthaasjes en andere stresskonijntjes..
http://www.huisdierendokter.nl/ en dan via linker verticaal menu naar 'gedrag'
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door nellebel »

Hoe is het met pluis?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Sorry voor de late reactie...de combinatie van alleenstaand met (momenteel) zeer drukke baan en zieke kat gaan niet zo goed samen...Ben versleten.

Adriana, bedankt voor het aanbod. Ik ga nu alleen twijfelen over het psychische...Ze gaat zich sinds gisteren verstoppen onder het dekbed. Laat dwangvoeren makkelijker toe, maar geeft wel duidelijk aan wanneer het echt genoeg is. Is erg zwak op de pootjes, loopt bijvoorbeeld niet meer zelf naar de kattenbak, ik moet haar erbij zetten. Gelukkig deed ze net een flinke plas. Ze is wel iets aanhankelijker, geniet iets meer van kroelies. Ze is erg zennnnn.
Misschien dat ik beter even wacht met de Destress...Zowiezo vergeet ik de feliway ook nog in te pluggen, hoofd als vergiet. Zo maar even doen...

Dinie, hihi ik zie je al zitten ;) Maar ik ben dan net zo gek want ik heb het ook geprobeerd :lol: Werkt alleen niet...

Wendy, zie hierboven haha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Toch weer een beetje blijer, ze is vannacht 2 keer zelf naar de kattenbak geweest, voor een plas en een drollie :-)
Eten is nog steeds een ramp..maar hiermee ben ik ook blij!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Cerna

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Cerna »

Je zou misschien iets homeopathisch kunnen proberen? En dan niet zelf dokteren, maar via een erkend hom. dierenarts.
Noa is daar zo van opgeknapt. Eerst drie jaar geleden al toen ik ermee begon en nu ze een zwaardere versie heeft van dezelfde korreltjes, voelt ze zich ook weer geweldig (maar wat er van binnen gebeurt weet ik nog niet).

Maar ik zou eerst de uitslag van het onderzoek afwachten. Zorg dat ze blijft eten en drinken en poepen en na de uitslag kun je misschien gericht aan de slag.
Maar het vreet aan een mens; ik kan erover meepraten. Viel in een maand tijd 6 kilo af en zag eruit als een lijk. Heb me ook 6 weken ziek moeten melden omdat mijn darmen door het hele gebeuren finaal van slag waren en ik meer op dan naast de wc bivakkeerde.
En ik ben dan wel getrouwd, maar veel steun van mijn man had ik niet want die begon te klagen dat ik alleen maar aandacht voor Noa had :cry:
Degenen die mij er toen doorheen hebben gesleept zaten hier op het forum!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Ik heb het juist andersom Annet, ik ben weer 3 kilo bijgekomen....
Moet inderdaad even vrijdag afwachten..Maar ik zie haar achteruit gaan.
Ze plast en poept gelukkig nog wel.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Cerna

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Cerna »

Ach bah, bah, bah!

Kom op Pluis, nog even volhouden meid tot vrijdag zodat vrouwtje weet wat er met je aan de hand is en er (hopelijk!) met een therapie gestart kan worden.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Ik weet het niet, ik heb er geen fijn gevoel over...
Het wisselt ook wel per dag hoe ze is, maar veel uit zichzelf lopen doet ze niet meer. Vanmorgen vroeg werd ik wakker, was ze wel zelf naar de kattenbak gegaan voor een plas, maar daarna voor de kattenbak blijven liggen...Er zit geen energie meer in.
Het eten wordt met de dag lastiger erin te krijgen, maar ik krijg er nog steeds wat in. Ze kijkt me alleen daarbij aan met een blik van, vrouwtje láát me nou! Als ik ze dan na het eten op til, kruipt ze in mn nek om uit te puffen.
Ik was vrijdag bij mijn eigen DA praktijk, voor voer en nog wat spuitjes, en toen er ook even over gehad. 1 van de 4 DA-en stond er bij. Die gaf ook aan, als antwoord op mijn vraag, dat het al op meerdere plekken zal zitten nu, als het inderdaad lymfeklierkanker is. Daarnaast had ze het erover dat er 2 soorten waren, waarvan bij 1 een behandeling geen zin zou hebben.

Ook al zou Pluis de vorm hebben die wél te behandelen is, betwijfel ik het of ik het haar aan moet doen, al die ellende...Moeilijk moeilijk moeilijk, en net weer een plak cake naar binnen gewerkt (nadeel van een verjaardag, je houdt altijd vanalles over...). Hopelijk vrijdag goed gesprek met de DA.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Dinky »

Als ik heel eerlijk ben (en ja, heb getwijfeld om dit te plaatsen) duurt het te lang voordat er verbetering in komt bij pluis en lijkt het alleen maar minder goed te gaan. Beetje alsof pluis zelf de strijd aan het opgeven is :-(
Natuurlijk blijf ik duimen voor herstel en hopen dat de knop bij pluis om gaat en zelf in elk geval weer gaat eten ;-) Toch krijg ik steeds meer het idee dat die omslag niet meer komt :-(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie