Beste mensen van het forum,
Wij hebben sinds 2 maanden een kitten die nu 4 maanden oud is, wij hadden een paar vragen over zijn gedrag en dus leg ik uit wat hij op een dag doet:
In de ochtend komt hij kopjes geven en spint hij voor ongeveer 10-20 minuten, na een uur~ begint hij zich een beetje raar te gedragen, hij kijkt je aan sprint weg na 2 seconden naar een ander deel van het huis en komt dan weer terug gesprint, dit doet die zo'n 3 keer achter elkaar en ziet er hoe ik het zie er bang uit.
Wij hebben ook gemerkt dat als we bepaalde plekken aanraken dat hij zijn oren naar achter doet en je aanvalt, dit is: in de keuken dicht bij mijn handdoeken, op een zwarte nep-leren stoel, en in zijn kartonnen doos. Hij valt je dan aan met zijn nagels en hij valt dan ook je voeten aan.
Ik hoop dat jullie zijn gedrag kunnen uitleggen waarom hij dit doet.
Mvg,
Nadim
Kitten 4 maanden
Re: Kitten 4 maanden
Echt kitten gedrag.jagen spelen uitdagen.dit gedrag kan heftiger worden als hij alleen blijft.zoek maar eens op solo kitten. Hier eentje van drie die nog zo als een dolle al piepend door de kamer rent zonder aanleiding ha ha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Verkoop je tv maar, daar kun je uren naar kijken.een mallotig kitten ha ha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- Mickey_Mouse
- Poema
Hier een kater van een jaar of 2 die sochtends lomp springstampend op bed komt denderen. Weer er vandoor raced. Wederom terugkomt denderen en het hele riedeltje een keer of wat herhaalt. Ik noem het maar zijn idioterie of hij wil dat ik op schiet voor zijn eerste portie brok.
Je kitten is zeker niet bang, maar een heerlijk speels kitten met normaal kittengedrag. Als je je kitten een plezier wilt doen en hem wilt zien opgroeien tot lieve, stabiele volwassen kat die zijn grenzen kent, moet je hem een speelmaatje geven. Ondanks alle goede bedoelingen kan een mens een soortgenootje nooit vervangen en het is wel wat een kitten nodig heeft. Als hij je nu aanvalt is dat nog geen ramp, maar over een paar maanden wordt dat erg lastig en heb je echt een probleem in huis. Straffen helpt niet en werkt zelfs averechts. Het is natuurlijk gedrag en als hij geen andere kat kan vinden om dit op los te laten en respons van te krijgen.... tsja, dan maar die tweebeners pakken
.

guusje kan dat trouwens ook, zo angstig kijken. naar mijn idee is het meer alert. haar oortjes draaien dan rond, ogen kijken alle kanten op, ze reagert heel schichtig en schiet ineens als een raket het huis door. zo race ik iedere dag achter haar aan de trap op, zolder op, hele huis door. totdat mw moe is en neerploft op haar zij en ligt te knorren als een gek. ik denk dat haar instinct dan naar voren komt, ze vind het heeeeeerlijk. en gijs...die zit vaak stom toe te kijken hoe guusje en ik achter elkaar aan rennen dan.