jaloers???

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
smvdv
Kitten

jaloers???

Bericht door smvdv »

Wij zijn dit weekend terug gekomen van vakantie. We hebben 2 Ragdolls. Ze zijn al 3 jaar samen. Soms slapen ze naast elkaar, soms spelen ze en soms vechten ze. Eerder pasten de buren op ze. Nu hadden we een oppasser in huis. Teruggekomen was alles oké met de beide poezen. Ze waren lief en aanhankelijk. De tweede dag gingen ze heel erg vechten en bleef 1 van hen grommen en blazen tegen de ander en trok zich terug zodra ze de andere poes ziet. Ze is gespannen met de staart strak tegen het lijf gekrult. RaRa wat voor gedrag is dit? Jaloers?? Bang?? Wie herkend dit gedrag. We hebben beide poezen aandacht gegeven. We zijn gek op beiden. Wat moet ik doen. We hebben de poezen s' nachts in een grote ren, waar ze ook naar buiten kunnen in een buirenren. Vannacht hebben we ze apart gehouden maar het vreemde gedrag is er nog. :???:
Beau & Binky
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Re: jaloers???

Bericht door Ms Maaike »

Als er een plotselinge gedragsverandering optreedt zou dat best een medische oorzaak kunnen hebben. Wie van de twee dan een medisch probleem heeft is giswerk.

Zelf zou ik ze niet apart zetten zolang er geen verwondingen ontstaan. Door het apart zetten kunnen de poezen nog meer van elkaar vervreemden.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Als het medisch is, is het hoogstwaarschijnlijk degene die gromt, blaast en zich terug trekt. Lijkt me een goed plan om die te laten checken.
Jaloezie is het niet en ik denk ook niet dat het iets met je vakantie te maken heeft, want dan had je 't wel eerder gemerkt.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Dat hoeft niet Cari. Als Mickey ziek is gaat Pippi tegen hem grommen en wordt ze mepperig. Vandaar dat ik tikte dat het giswerk is.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Pippi is niet lief :enaughty: ! Op elke regel zijn uitzonderingen, maar gewoonlijk is het toch andersom.

De kattenbende in beeld
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hier t zelfde als bij maaike
Gizmo ziek overgeven keelontsteking
En caya blaast en bromt naar hem, slaat m op zin neus en hij doet niks
Ontzettend zielig
Maar ook hier gebeurt dat dus
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Bericht door Mickey_Mouse »

uitzonderingen zijn toch bedoeld om regels in twijfel te trekken? Cari :D
Sifra
Tijger
Tijger

Bericht door Sifra »

Het zou ook kunnen zijn dat de spanning (baas weg, oppasser in huis, een ander voorval) zich bij een van beide katten ontladen heeft op de ander (redirectie-agressie). Bij Tinley wordt trouwens wel aangeraden de katten zo nodig een paar dagen te scheiden. Daarna het contact weer langzaam opbouwen.
Zie http://www.mijnkatisagressief.nl/mijn-k ... noten.html
http://www.mijnkatisagressief.nl/praktische-tips.html
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Mickey_Mouse schreef:uitzonderingen zijn toch bedoeld om regels in twijfel te trekken? Cari :D
Nee, om ze te bevestigen ;-).
Zijn deze zieken-meppers katten die ook buiten eigen huis en tuin komen?

De kattenbende in beeld
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Als guusje een astma aanval heeft valt gijs ook aan.dan durft hij wel.vind ik altijd zo oneerlijk van hem
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
DonVito
Kitten

Bericht door DonVito »

Wij hebben precies hetzelfde probleem (alleen zijn wij niet op vakantie geweest).. Weet me echt geen raad meer. Dit is nu twee dagen aan de gang, ik ben er van overtuigd dat dit niet meer goed komt met onze twee ragdoll broertjes.

Ik ben benieuwd naar hoe jij dit hebt opgelost? Ik wil niet een van de twee weg doen.

Gr.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Zijn de ragdoll - broertjes wel gecastreerd? Zoals Nancy ook al vroeg in je andere topic. Ongecastreerde katers dulden geen andere kater op eigen territorium.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie