Kattebeest schreef:Even inbreken

.
Als je eenmaal met een ab kuur begonnen bent moet je het toch afmaken?
Dit i.v.m. resistentie van bacteriën.
Ben overigens ook geen ab fan.
officieel moet je een antibioticakuur helemaal afmaken. dat staat op de verpakking. want resistentie en zo.
maar Nederland heeft zo ongeveer het hoogste antibiotica-verbruik ter wereld (mens en vooral dier) en als we het over resistentie hebben, nou,..... dan lust ik er nog wel een paar en op die manier dus.
ik ben nooit een slaafs navolger geweest van allerlei regels en roep onmiddellijk hoezo en waartoe dan wel..
tuurlijk moeten alle beesten dood en als je voortijdig bv een ab-kuur afbreekt bij veel beesten dan loop je de kans dat er overleven (soort survival of the fittest) en dat die fittest weer verder fokken en hun schoudertjes ophalen over het ab-bestrijdingsmiddel, het werkt dus minder tot niet meer.
die situatie hebben we in Nederland op een aantal fronten al lang bereikt en hebben urgent behoefte aan krachtiger middelen.. die niet snel genoeg/niet/nauwelijks intussen worden ontwikkeld..
maar dit is een heel ander geval met wat beesten en een boel struvietgruis. en een eetstaking.
dus wordt een deel van het medicijn, namelijk het gruisoplossende voer niet gegeten en er is kans dat de ab de eetstaking veroorzaakt.
en er is eurologist alleen dat geven we niet of nog niet..
de beesten worden veroorzaakt door het gruis dus is het oplossen van het gruis heel erg belangrijk.
daarvoor is gruisoplossend voer maar dat wordt niet gegeten.
met alleen ab verziek je de darmflora en los je geen gruis op.
eurologist werkt tegen beide maar nogmaals dat geven we blijkbaar niet..
en ik weet niet in dit topic wat ik er nog aan moet doen..
----------->

------->

-------------->

-------------------->

---------->
.... dus dan maar een vrolijk bericht van Bolle:
lieve Garfield met je mooie rooie jas, lekker opeten hoor, word je beter van! niet zeuren!
heeft Bolle's boodschappendienst speciaal voor jou op de post gedaan! lieve mevrouw heeft geholpen want kan wel op mijn achterpootjes staan en ook wel op de bus springen, maar die gleuf hè..?
geen rooie laarsjes aan want geen plassen. en pet is ook thuis gebleven, want wind hè..?
fijn dat je gelijk vandaag kunt beginnen en andere pillen zijn ook onderweg, gelukkig..
wens dat je snel weer beter bent, nou doei hoor, liefs van Bolle

Bolle boodschappendienst

onderweg naar brievenbus