Nja, het zijn wel heule kleine kittenbrokjes he hihi maar inderdaad meer als vrijdag en zaterdag.
Ik hoop vandaag wel een paar drollies te zien van d'r.
Nu maar even douchen, heb er koppijn van...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
kan het niet eten dan geen reactie zijn op iets van medicatie die ze heeft gehad? fijn dat je vanavond naar de DA kunt en zonder pluis. dan pik je ws meer op als wanneer pluis erbij is, eventueel goed al je vragen opschrijven.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Op zich is het niet moeilijk te bepalen of een kat een regenratieve of non-regenratieve bloedarmoede heeft. In het bloed kan je het aantal jonge rode bloedcellen tellen, de reticulocyten.
Meestal eet een kat eet niet of slecht als hij/zij zich niet goed voelt. Wederom, je moet dan zoeken naar de oorzaak en die behandelen.
Bij de DA veel besproken, mijn vragen bij hem neergelegd.
Nu afgesproken dat ik in ieder geval blijf dwangvoeren uiteraard. Dat ze zelf al brokjes at af en toe was wel goed van haar,en hopelijk is het dwangvoeren uiteindelijk niet meer nodig natuurlijk.
Ik ga regelmatig temperaturen. Geen 15 keer per dag natuurlijk, maar ik moet het wel bij gaan houden. Als de temperatuur in thuissituatie boven de 39 uitkomt zal er met een AB te werk gegaan moeten worden.
Ze hebben nagevraagd of het dierenziekenhuis hier in Dordrecht beenmergpuncties uitvoert, en wat de kosten daarvan zijn. De DA die deze handeling daar uitvoert was op dat moment bezig, het dierenzh belt morgen naar de praktijk en dan krijg ik het ook te horen.
Want een beenmergpunctie zou een volgend onderzoek zijn.
De DA had onder de microscoop al gezien dat er niet of nauwelijks sprake is van jonge cellen, dus dat bloedonderzoek acht hij niet nodig. Als ik het wel wil laten checken, dan staat hij daar wel achter. Het is niet zo dat het dan niet gebeurd.
Ook gaf hij aan dat de periactin hoogstwaarschijnlijk geen effect zou hebben op Pluis, en raadde me dan ook niet aan het te proberen. Ik zit hiermee dan een beetje in dubio, wel of niet proberen...
Ik moet wel zeggen dat ik vertrouwen heb in mijn DA(en). Ik kan alles met ze bespreken en als ik iets onderzocht wil hebben dan is dat mogelijk. Werken niet voor het geld maar zijn er voor het dier en baasje. En zijn daarnaast eerlijk, en dat vind ik ook belangrijk.
Ik ga in ieder geval voor mijzelf en vooral voor Pluis bedenken hoever ik hierin wil gaan, wat doe ik haar nog aan...
Voor nu ga ik er weer wat voeding in zien te krijgen.
Periactin heeft geen akelige bijwerkingen (tenzij een kat met hoog ureum), Pluis kan er hoogstens een beetje geïrriteerd door raken, maar dat gaat over dus ik zou niet weten waarom je het niet zou kunnen proberen (ze zijn onderweg).
Wat waren zijn beweegredenen, behalve dat het hoogstwaarschijnlijk niet zal aanslaan, dat je het niet zou moeten geven?
wat fijn dat ze tijd voor je hebben gemaakt en dat je al je vragen kwijt kon.
en dat je alles goed kon doorspreken..
tja, hoever ga je behandelen en wat levert dat dan nog op?
t is alles bij elkaar een verdrietige situatie
en wens je sterkte en wijsheid want ik weet hoe moeilijk het is ..
Laatst gewijzigd door Adriana op 16 jun 2014 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Cerna schreef:Periactin heeft geen akelige bijwerkingen (tenzij een kat met hoog ureum), Pluis kan er hoogstens een beetje geïrriteerd door raken, maar dat gaat over dus ik zou niet weten waarom je het niet zou kunnen proberen (ze zijn onderweg).
Wat waren zijn beweegredenen, behalve dat het hoogstwaarschijnlijk niet zal aanslaan, dat je het niet zou moeten geven?
Eigenlijk alleen dat het bij Pluis geen nut/effect zou hebben mede door de lichamelijke klachten.
Sja proberen kan altijd...
Net at ze zelf een paar likjes Recovery, maar ze stopte alweer snel....zo heeft ze al een paar keer gereageerd op eten, misschien daarom zijn beweegredenen?
Rond 23.00 nog een keer 2 a 3 spuitjes recovery. Merk bij de derde spuit dat ze erg gaat tegenstribbelen en haar kaken stijf op elkaar gaat houden. Misschien zit ze dan vol. Als ik er 2 in krijg ben ik al tevree. Dan maar wat vaker..
Waar ik me wel een beetje boel zorgen maak is haar ademhaling...is wat kortademigdoor de anemie maar als je ze zou zien na spuitjevoeren... ik zal het vanavond eens tellen. In rust kwamik op 38 dus valt mee.
heeft de DA ook een diagnose kunnen stellen aan de hand van het onderzoek dat ze amper nieuwe bloed cellen aanmaakt?
hoe is ze er verder aan toe? is ze nog wel actief of niet. en ortjes en tandvlees bleek of nog mooi roze?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ilone schreef:Bij de DA veel besproken, mijn vragen bij hem neergelegd.
Nu afgesproken dat ik in ieder geval blijf dwangvoeren uiteraard. Dat ze zelf al brokjes at af en toe was wel goed van haar,en hopelijk is het dwangvoeren uiteindelijk niet meer nodig natuurlijk.
Ik ga regelmatig temperaturen. Geen 15 keer per dag natuurlijk, maar ik moet het wel bij gaan houden. Als de temperatuur in thuissituatie boven de 39 uitkomt zal er met een AB te werk gegaan moeten worden.
Ze hebben nagevraagd of het dierenziekenhuis hier in Dordrecht beenmergpuncties uitvoert, en wat de kosten daarvan zijn. De DA die deze handeling daar uitvoert was op dat moment bezig, het dierenzh belt morgen naar de praktijk en dan krijg ik het ook te horen.
Want een beenmergpunctie zou een volgend onderzoek zijn.
De DA had onder de microscoop al gezien dat er niet of nauwelijks sprake is van jonge cellen, dus dat bloedonderzoek acht hij niet nodig. Als ik het wel wil laten checken, dan staat hij daar wel achter. Het is niet zo dat het dan niet gebeurd.
Ook gaf hij aan dat de periactin hoogstwaarschijnlijk geen effect zou hebben op Pluis, en raadde me dan ook niet aan het te proberen. Ik zit hiermee dan een beetje in dubio, wel of niet proberen...
Ik moet wel zeggen dat ik vertrouwen heb in mijn DA(en). Ik kan alles met ze bespreken en als ik iets onderzocht wil hebben dan is dat mogelijk. Werken niet voor het geld maar zijn er voor het dier en baasje. En zijn daarnaast eerlijk, en dat vind ik ook belangrijk.
Ik ga in ieder geval voor mijzelf en vooral voor Pluis bedenken hoever ik hierin wil gaan, wat doe ik haar nog aan...
Voor nu ga ik er weer wat voeding in zien te krijgen.
is er ook gesproken over wat je met al deze onderzoeken kan verwachten ze kanker.. en kan er dan wat tegen gedaan worden en hoe ingrijpend is dat. Ik zou daar eerst duidelijkheid in willen hebben voordat ik mijn kat dit allemaal laat ondergaan. mijn dierenarts zegt altijd en daar denk ik ook altijd goed aan je kan wel van alles laten onderzoeken maar je moet er ook wat mee kunnen. Het is moeilijk dat weet ik heb zelf ook verschillende keren voor de keuze gestaan. Heel veel sterkte.
Ze verwachten eigenlijk niets, ze weten niet wat het is. Wel wat het zou kunnen zijn, maar ja, dat weet ik ondertussen ook...
Ik had het verzoek gekregen om Pluis te tempen. Vanmorgen heb ik mogelijk de thermometer niet ver genoeg gedaan en kwam ik op 38.9. Net kwam ik op 39.8.....Ze heeft dus koorts.
Contact gehad met DA en vanaf morgen moet ik daar elke dag heen met Pluis om de kuur in te geven. Ik krijg hem er niet meer in..
Ik heb nog 3 keuzes volgens de DA. Dat is 1) eerst nog een bloedonderzoek, om toch nog goed te bekijken hoe het zit met de aanmaak van rode bloedcellen.. 2) de beenmergpunctie en 3) naar Utrecht (internist).
Ik vraag me alleen af in hoeverre Pluis nummer 2 en 3 nog aankan. Mijn portemonnee kan het zowiezo niet aan maar dat valt te regelen...Pluis haar hartje moet natuurlijk dubbelop werken nu, incl haar longetjes. Voor ademhalen moet ze best moeite doen en na bijv dwangvoeren heeft ze een ademhaling van boven de 70 waarbij je ziet dat ze er flink aan moet trekken. Moeilijk....
Ik heb het nummer van waar ze de beenmergpunctie zouden doen, die ga ik bellen om dat even te vragen zowiezo.
Een "normale" tumor verwachten ze niet zo, waarom heb ik niet onthouden...heeft ze wel uitgelegd. Als er sprake is van een tumor zou dat in het ruggemerg moeten zitten.
Pfffff overvloed aan informatie, en nog met vragen zitten...
Tandvlees en neusje zijn bleek, oortjes heb ik niet naar gekeken. Zo even doen, ik ga ze toch even naar beneden halen. Even "onder de katten" brengen.
Ze heeft vandaag ook niet uit zichzelf gegeten, op 3 likjes natvoer na.