Pluisje bloedarmoede

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Dinky »

Er staat hier wel fotoverslag van spuitjes klaarmaken door Annet maar niet hoeveelheid voor niet eten de kat: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 0&start=90
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Kattebeest schreef:
Citaat uit de weblog van Marga. Hoop niet dat ze het erg vindt.
Oh dit is ook wel fijn om te lezen ja. Dank je!

Heb er nu 3 spuitjes ingekregen. Maar ze gaf meer weerstand dan gisteren...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Dinky schreef:Er staat hier wel fotoverslag van spuitjes klaarmaken door Annet maar niet hoeveelheid voor niet eten de kat: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 0&start=90
Dank je voor het zoeken!
Ik heb Annet een pb gestuurd.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Pluisje bloedarmoede

Bericht door Chiquita98 »

Lijkt me zo vreselijk als je kat niet meer wil eten en tegen haarf zin in moet gaan dwangvoeren. Er is duidelijk iets mis en de prednison doet helaas niks. Bah wat naar ilone. Hopelijk krijg je er nog wat in. Kom op pluis
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Is ook vreselijk.
En Pluis gaat steeds meer weerstand bieden...net met moeite 20 cc naar binnen gekregen. Wurmt zich los en houdt de kaken stijf op elkaar...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door castratenkoor »

Geeft heel dubbele gevoelens, je weet dat het belangrijk is dat is wat binnenkrijgt - maar aan de andere kant wil je eigenlijk niks tegen haar zin doen......

Sterkte - weet dat ik aan jullie denk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door flower1980 »

Heel veel sterkte....
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Dank jullie wel!

Ja ik weet dat het moet, ze is soms zo leeg dat als ik er dan wat inkrijg dat haar buik dan ongelooflijk begint te rommelen.
Maar, net weer at ze zelf een paar brokjes! Wil niet meteen te enthousiast worden, maar het maakt me wel een beetje blij ;) Tóch zo maar weer wat A/D erin "spuiten"...die paar brokjes is veels te weinig, en natvoer loopt ze nog steeds voor weg. Volgens mij vind ze de Recovery ook lekkerder dan de A/D, dus morgen wat bijhalen (had nu maar 1 blikje om te proberen meegenomen)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Misschien word ik langdradig, maar ik vind het prettig om van me af te schrijven.
Vanavond at ze 5 Vet Essentials uit zichzelf. Heb net 1/3 zakje convalesence gemaakt, hier bego ze aanvankelijk direct aan te lebberen! Maar helaas voor korte duur. Heb er uiteindelijk 3 spuitjes in gekregen.
50 kittenbrokjes neergelegd, eens zien hoeveel ze er morgen op heeft!

Edit: en zojuist een aantal slokjes water zelf genomen
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Kattebeest »

Zou ook blij zijn met ieder brokje en lebbertje wat ze zelf neemt.
Vind het ook goed dat je Pluis de gelegenheid geeft zelf te eten en niet meteen met het spuitje klaar staat.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9401
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door castratenkoor »

Je wordt helemaal niet langdradig en logisch dat je van je af wilt schrijven. Gewoon doorgaan Ilone! Positief dat ze af en toe zelf wat neemt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5515
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door nellebel »

hoe is het vanochtend met pluis? momenteel niet zovee ltijd om te forummen, maar wil wel even bijhouden hoe het met pluis is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Ischa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 nov 2012 09:21

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ischa »

Het is belangrijk dat de juiste diagnose gesteld wordt. Ik geef zelf pas prednison als ik een diagnose heb en weet waarvoor ik het geef. Mijn advies zou zijn een internist of goede dierenkliniek te zoeken waarbij ze op een structurele wijze naar de oorzaak gaan zoeken. Nu is er wel ureum en creatinine getest maar geen urineuitslag bekend. Niet zelden heb je een bacteriële urineweginfectie (zeker bij oudere poezen, weet niet of Pluis dit is) zonder gestegen nierwaardes. Prednison is dan geen juist middel om te geven.

De eerste stap in bloedarmoede is te bepalen of het regeneratief is of niet. Hiermee weten we of er nog bloedcellen aangemaakt worden of niet. Zoals ik al eerder schreef ga je dan via verschillende onderzoeken stap voor stap tot de diagnose komen. Op dit moment zijn er nog zoveel mogelijke oorzaken dat het onmogelijk is allen hier te doorlopen.

Dwangvoeding is goed, maar je moet dus ook naar de oorzaak zoeken.

Veel succes!

Dierenarts bij Caressa Dierenziekenhuizen
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Bedankt voor je antwoord Ischa. Pluis is inderdaad een beginnend senior, wordt in september 11.
Om te bepalen of het wel of niet regeneratief is, lijkt mij dat er dan beenmergpunctie gedaan moet worden?
Van de urine test heb ik de uitslagen niet op papier gevraagd, maar is wel degelijk uitgevoerd. Voor zover ik me kan herinneren (je bent op dat moment meer bezig met de kat en haar toekomstbeeld dan dat je opslaat wat er gezegd word...) was deze goed, geen ontstekingen. Ik kan hier zo nog eens naar vragen.
Ik zal alles even voorleggen bij de DA, ook het verzoek tot verwijzing internist.

Ik begrijp gewoon niet waarom ze opeens niet wil eten??
Donderdagavond is ze daar mee begonnen, daarvoor at ze gewoon nog mee met de rest, en at ze zeer smakelijk van de A/D en het kittenvoer! Opeens is het over en moet ik dwangvoeren...
Zou het door de kuur kunnen komen?? Die verstopte ik in een bolletje smeerleverworst...Misschien heeft ze een antipathie ontwikkeld tegen eten door dat verstopte pilletje? Ja, ik ga allerlei gekke dingen bedenken nu, maar je weet maar nooit..
Ik krijg nu ter probeersel Periactin opgestuurd, om te zien of dat effect heeft. Ben benieuwd.



Vannacht/vanmorgen heeft ze de 50 brokjes allemaal op! Toen ik vannacht wakker werd, was ruim de helft weg, en vanmorgen zat ze de laatste op te eten. Heb er nog wat bijgelegd, en daar at ze er ook nog 12 van op. Ook dronk ze wat water. Heeft goed geplast, maar heb nog geen drollies gezien.
Wat ze zelf eet, is elke keer wel met mate, kleine beetjes.
Zal zo weer een beetje Convalescence maken.


Edit: Vanavond 18.10 een afspraak zonder Pluis. Even eea doorspreken/vragen en daar hoeft Pluis nog niet voor mee van mij.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6861
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Dinky »

Elk beetje zelf eten is op dit moment positief Ilone ;-) heb het idee dat die 50 brokjes al meer is dan de afgelopen dagen toch? En die 50 is alleen in de nacht geweest dus heeft ze best wat binnen gekregen de afgelopen 24 uur toch?

Trouwens niets langdradigs aan je berichten hoor!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie