Pluisje bloedarmoede

Alles over infectieziektes als FIP, FIV, leucose, leukemie, kattenziekte en andere virusinfectieziektes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Nee, alleen plaskijken. Met die uitslag verwacht de DA geen nierfalen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Rennie90 »

Ik zou het nog even afwachten want hoewel er inderdaad ernstige oorzaken zijn, zijn er ook veel oorzaken die vrij makkelijk opgelost of verminderd kunnen worden!
Ik heb hier verder geen ervaringen mee maar ik studeer diergeneeskunde en heb net het vak bloed en bloedvormende organen afgerond vandaar ;)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Klopt, ergens weet ik dat ook wel :-P maar als het om je eigen beessie gaat dan voelt het toch anders haha. Beetje panieken ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Rennie90
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:15

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Rennie90 »

ja klopt, ik heb het inderdaad ook altijd als het om mijn eigen diertjes gaat! sterkte, en laat even weten hoe of wat!
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Ben vanmiddag gebeld. Even kijken wat ik heb onthouden, want ik stond op dat moment in een drukke Gamma met storingen in mijn telefoon....

Geen diabetes, geen nierfalen, geen verhoogde schildklier.
Wel wat verhoogde eiwitten.
Nu een AB (doxicicline) gekregen en kijken wat die doet.
Ook even bijvoeren met kittenvoer (bijv) om weer wat gewicht terug te krijgen.

Wel gaf de DA aan dat als dit niet helpt, er meer onderzoeken gedaan moesten worden zoals beenmergpunctie MAAR daarbij zeggend dat het al een oudere kat is en de prognoses bij oudere katten met bloedarmoede meestal niet zo best zijn....Voorspelt weer lekker veel goeds :???: :-(
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Uitslagen gevraagd van bloedonderzoek, heb achteraf alleen van Spotchem onderzoek meegekregen...Zal die van het lab komende week even vragen. Was nu best druk bij de DA (lang weekend he)

Ureum: 2.8 mmol/l
Gluclose: 6.8 mmol/l
Alk. Fosfaat: 50 U/l
Totaal eiwit: 83 g/l
ALT (GTP): 11 U/l
Creatine: 135 mol/l
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Adriana »

Ilone schreef:Ook even bijvoeren met kittenvoer (bijv) om weer wat gewicht terug te krijgen.
wees even heel voorzichtig met kittenvoer, dat heeft relatief hoge eiwit- èn fosforgehaltes en als er eiwit in de urine zat (neem ik aan) dan is de nierfunctie niet optimaal.

als je aan Hills k/d brokjes kunt komen dan is dat beter, die zijn èn erg vet en goed voor de nieren en het is compleetvoer.
en dan even rustig alle uitslagen afwachten, zodat we nog beter kunnen meedenken!
;-) wilde spoken opgeborgen houden hè..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Bloeduitslagen zijn er allemaal, alleen heb ikniet alle uitdraaien. Nierfunctie was goed aldus de DA.
De gevonden eiwitten zaten in het bloed, maar was niet schrikbarend hoog (max 77)
Volgens mij geen eiwitten in de urine gevonden.
Spoken houd ik nog een beetje weg ;)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Dinky »

Gezien haar geschiedenis fijn dat de nierwaardes goed zijn :-)
Wellicht dus ergens een ontsteking die je hopelijk weg krijgt met de AB ;-)
Duimen dus dat de AB gewoon aanslaat en ze daarna weer fijn op gewicht gaat komen :epray:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Inderdaad, ik hoop het!

Wel nog iets anders waar ik me zorgen om baar, wat de laatste dagen erger lijkt te worden...
Pluis en Lotje botert niet altijd zo goed, en Lotje wil nog wel eens even Pluis op de kast jagen.
Wat er de laatste tijd gebeurd, dat ze daarna meteen in elkaar duikt/zakt, alsof ze hondsberoerd is.
Oppervlakkige en snelle ademhaling. Probeer er al elke keer filmpjes van te maken, maar net als nu is het te donker. Gisteren had ik ze kort na zo'n "lotje-aanval" opgetild en Pluis gaat dan altijd hangen op je arm, doet ze altijd. Pootjes over je arm en dr koppie legt ze dan neer, ze "hangt" echt. Maar nu gingen opeens beide voorpootjes aangespannen de lucht in en voelde ik ze helemaal gaan trillen.
Ik ga het toch zo veel mogelijk proberen vast te leggen, maar iemand hier een idee over? Laat ik mijn spoken nog even achterwege :-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door kansarmedieren »

Als ze erge bloedarmoede heeft dan kan ze door de stress en inspanning niet genoeg zuurstof krijgen de rode bloedlichaampjes vervoeren de zuurstof en als daar te weinig van zijn ben je gauw moe kan je duizelig worden en benauwd.

kan je ze niet uit elkaar halen of ingrijpen als het gebeurt want dit is niet goed voor haar.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Klinkt logisch.. Op zicht had ze niet ernstig-ernstige bloedarmoede, maar wel voldoende om er beroerd van te zijn... Dinsdag maar even nog eens om een goede uitleg vragen en alle bloeduitslagen op papier. En bij de DA wat aansterkend voer halen.

Mja, als ik het zie grijp ik zeker in maar ik zie het niet altijd. Of te laat. Uit elkaar halen, dan zou ik ze hele dagen apart in een kamertje moeten halen. Ook geen pretje lijkt me. Botert al jaren niet zo tussen die 2, maar het gaat wel.
Misschien moet ik maar eens een gedragsdeskundige inschakelen voor die 2...
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door kansarmedieren »

ja het is moeilijk zoiets uit elkaar halen en apart in een ruimte geeft ook weer stress. maar de oorzaak van de bloedarmoede is nog niet gevonden geloof ik dus dat kan er ook mee te maken hebben dus niet alleen de bloedarmoede.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door Ilone »

Ja en dan zit ik hier nog eens midden in een verbouwing/klusweek...allerlei veranderingen aan de gang hier, spullen die verplaatst zijn ineens.
Oorzaak nog onbekend ja, nu aan een kuurtje van 10 dagen. Neem aan na een bepaalde tijd weer bloedprikken, maar dat vraag ik dinsdag nog even na. Meteen maar eens navragen wat voor onderzoeken nog meer mogelijk zijn, en wat de kosten daarvan zijn. Kan ik me vast voorbereiden, geld opzij zetten enzo.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
paasnini

Re: Pluisje bloedarmoede

Bericht door paasnini »

Wat voor kuurtje heb je dan gekregen?
Plaats reactie