help! onze kat knaagt aan de plakplinten...

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
remyschreuder
Kitten

help! onze kat knaagt aan de plakplinten...

Bericht door remyschreuder »

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum! Zit namelijk met een knagende vraag ;-)

Onze kat van bijna een jaar knaagt/krabt aan de plakplinten. We zitten inmiddels aan de tweede ronde plinten,
de eerste hebben het niet gered. Ze doet het vooral 's nachts,begint vaak aan een hoekje en haalt vervolgens het bovenste laagje eraf, waarna ze aan het hout begint..

We weten niet meer wat we ermee moeten..Hebben al geprobeerd ze in te smeren met:sambal(vindt ze lekker) 'cat-off" (werkt maar even).

Heeft iemand tips??

Groetjes, Remy
nellebel
Tijger
Tijger

Re: help! onze kat knaagt aan de plakplinten...

Bericht door nellebel »

dubbelzijdige plakband ertegen, zodat ze met haar snoetje of pootje tegen de plakkerige kant komt.
en je zou haar op marktplaats kunnen zetten bij de rubriek, werklui aangeboden, ervaren slopers.
sorry, beetje melige bui
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Heeft ze wel genoeg te doen? Flinke krabpaal? Leuk speelgoed?
Je zou een speelrails voor haar kunnen kopen, kunnen ze erg veel plezier aan hebben.

Als katten ongewesnt gedrag vertonen, dan is het zaak ze een alternatief aan te bieden.
Solokatten hebben vaker de neiging ongewenst gedrag te vertonen, wat zelf wel eens uitmondt in agressie.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Shimbalaya

Bericht door Shimbalaya »

Heb jezelf enig idee waarom je kat vooral 's nachts aan de plinten knaagt?
Is ze overdag alleen thuis of heeft ze gezelschap van iemand? Want als ze overdag ook alleen zit is het wel opmerkelijk dat ze vooral 's nachts aan de plinten knaagt.
Het kan inderdaad uit pure verveling zijn en dan kun je ,zoals al gezegd werd, zorgen voor meer afleiding in de vorm van speelgoed en krabpalen.

Maar onze poes heeft ook tot haar 2e jaar ongeveer regelmatig aan houten meubels geknaagd en dat was niet uit verveling.
Waarom ze het deed weet ik ook niet, sommige katten knagen gewoon graag.( is mijn ervaring.)
Misschien kun je haar iets kopen waar ze op kan knagen en bijten, zoals gedroogde vleesstaafjes speciaal voor katten. Of speciaal speelgoed om op te bijten.
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Zitten de aangetaste plinten bij een deur waar ze doorheen wil misschien?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie