Sinds deze woensdag hebben wij 2 kittens (nu bijna 10w dan zeker) in ons appartement. Ze kwamen uit een vrij onverzorgd nestje bij mensen thuis (ze moesten de arme schaapjes achter het wasmachine uittrekken

Nu kreeg onze zwarte (Mako) eergisteren avond erg last van diaree en hadden we opgedroogde 'rijstkorrels' in de zetel terug gevonden, wij zaterdag ochtend terug naar de dierenarts. Electrolyten meegekregen tegen uitdroging en een potje om ev. Eitjes in mee te doen.
Vanochtend is zijn stoelgang wel al wat vaster maar zat er dit keer een levend eitje in, duidelijk van een lintworm als je het mij vraagt (zo'n rijstkorrel met peristaltische bewegingen)
Nu is mijn vraag of we vroeger naar de DA terug moeten, hij zei tegen ons woensdag. Maar onze Mako vind ik sowieso al magerder als zijn zusje dus weet ik niet goed of ik wel wil wachten?
Daarboven zei onze DA dat Advocate ook zou werken tegen lintwormen, maar een goede vriendin van mij, in haar 5de jaar dierengeneeskunde, had de bijsluiter gedownload en meende dat ze nog een extra spuitje zouden moeten krijgen... Dus ik zit in tweestrijdt...
Graag dus jullie advies, want ik ben wel een bezorgd moedertje aan het worden.
Ps. Voor de rest eten en drinken de kittens zeer goed, ziet hun pels sinds de ontvlooiing er pakken beter uit en zijn ze speels en actief als ze wakker zijn...
Pss. Ze wogen ook vrij weinig vond ik persoonlijk voor 9w, we hebben ze hier zelf gewogen op de keukenweegschaal en de zus woog 770gr en de broer 730gr... Maar op de 3 dagen hier zijn ze wel beiden bijna 50gr bijgekomen ondanks de stress van de verhuis