kitten eet voer van 1 jarige kat
kitten eet voer van 1 jarige kat
Ik heb even een vraagje.. wij hebben een kater Tommy van 1 jaar en een kitten Binji van 8 weken. Nu eet Binji de brokjes van Tommy terwijl ik hem wel kitten brokjes aanbied. Tommy eet zowel de kitten brokjes en ook zijn eigen brokjes. Kan het kwaad dat Binji van de gewone brokjes eet. Ik wilde ze al door elkaar gaan mengen. Zodra Binji aan de gewone brokjes eet zet ik hem wel voor zijn eigen bakje maar meneertje loopt toch weer terug naar het andere voerbakje. Ze krijgen allebei royal canin voer. Met het natvoer gaat het wel goed want zodra Binji in de buurt van Tommy komt gaat hij grommen
Groetjes Marlies en een pootje van Tommy (20-04-2013) en Binji (08-03-2014)
Re: kitten eet voer van 1 jarige kat
Nee, kan geen kwaad.
Wanneer ik een nieuw kitten had, deed zij dat ook en ging de oude kat kittenbrokjes eten. Dat is schadelijker ivm hoge concentratie eiwitten dus toen ik in oktober twee nieuwe kittens kocht, heb ik ze gelijk op RC-Sensible en Indoor gezet en ze zijn nu met 10 maanden al zo'n 4,5 kilo dus goed gegroeid.
Wanneer ik een nieuw kitten had, deed zij dat ook en ging de oude kat kittenbrokjes eten. Dat is schadelijker ivm hoge concentratie eiwitten dus toen ik in oktober twee nieuwe kittens kocht, heb ik ze gelijk op RC-Sensible en Indoor gezet en ze zijn nu met 10 maanden al zo'n 4,5 kilo dus goed gegroeid.
- eveline1982
- Tijger
Re: kitten eet voer van 1 jarige kat
Het kan opzich niet veel kwaad als een kitten brokjes voor de volwassen kat eet (vroeger bestonden er niet eens kitten brokjes
) Aangezien de volwassen kat de kitten brokjes snoept en de kitten de brokjes voor de volwassene kan je ze ook mengen. Ik deed dit ook vaak als mijn opvang kittens bleven snoepen van de grote katten brokjes.

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)