Luie kat, maar wil weinig ondernemen als je het aanbied

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Leor
Lynx
Lynx

Luie kat, maar wil weinig ondernemen als je het aanbied

Bericht door Leor »

Mijn twee huiskatten zijn erg lui. Eentje lijkt het prima te vinden, maar ik krijg de indruk dat de ander zich soms verveeld. Dit uit ze dan bijvoorbeeld door krabben aan kastdeuren en door wat rond te slenteren door het huis.
Pak ik dan wat speelgoed (ook regelmatig nieuw) dan speelt ze hier heel even mee, en na een paar minuten is ze dan weer liever lui dan moe.
Dit is niet dagelijks.

Voor iemand herkenbaar?
Wat kun je hier tegen doen?
Of is dit normaal gedrag?
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Luie kat, maar wil weinig ondernemen als je het aanbied

Bericht door Dinky »

Heb je speelhengels/lasermuisje?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Kattebeest
Tijger
Tijger

Bericht door Kattebeest »

Net je bericht in het andere topic gelezen.
Ze zijn (op een niet zo leuke manier) veel met elkaar bezig, zo lui zijn ze dus niet ;-) . Denk dat er al veel energie in het elkaar opjagen gaat zitten. En als je speelt, ben je kwetsbaar want even geen tijd/oog voor de omgeving en dus voor de andere kat.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Ms Maaike
Tijger
Tijger

Bericht door Ms Maaike »

Ik zou ook zeggen dat dit twee poezen zijn die niet veel met elkaar hebben en daarom jouw aandacht op deze manier vragen. De manier van aandacht vragen en het krabben aan kasten kun je ze niet afleren (in de zin van opvoeden), dat is nou eenmaal de aard van het beestje. Ze zijn allebei gecastreerd neem ik aan?

Het krabben is niet uit verveling, dit doet ze om geursporen achter te laten omdat ze haar territorium voor de andere kat wil markeren. Mijn poes deed dit in het begin ook, toen ze alleen nog mijn oudere kat als 'maatje' had. Nu ik een wat jongere kater in huis heb waar ze beter mee overweg kan doet ze dit veel minder. Het was ook haar onzekerheid; ze wilde echt goed duidelijk maken dat zij toch ook haar plekje hier in huis had.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie