Mijn kat spuugt regelmatig

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
heidyviooltje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2014 13:09

Mijn kat spuugt regelmatig

Bericht door heidyviooltje »

Om de paar weken spuugt mijn kat regelmatig. Dan gaat het weer een paar weekjes goed en dan begint hij weer. Hij krijgt alleen maar kattenbrokjes. Op dit moment Cat Chow Urinary. In het begin ging het super maar nu begint hij weer met spugen. Ik merk niet dat hij ziek is hij blijft gewoon actief. Heeft iemand tips ??
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Mijn kat spugt regelmatig

Bericht door flower1980 »

Hoe snel eet je kat de brokken op? Snel achter elkaar of af en toe een paar hapjes?
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Mijn kat spugt regelmatig

Bericht door eveline1982 »

Ben je er al is voor bij de dierenarts geweest? Zou kunnen dat er iets niet goed zit in de buik.....

Mocht hij al zijn na gekeken dan zou het schrokken kunnen zijn, maar lijkt me een beetje ver gezocht omdat hij ook weken niet spuugt. Zijn het haarballen of spuugt hij zijn eten echt uit? En is het dan verteerd eten, of spuugt hij het er onverteerd uit? Als het haarballen zijn, verhaart de kat veel?
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
heidyviooltje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2014 13:09

Re: Mijn kat spugt regelmatig

Bericht door heidyviooltje »

Hij eet rustig. Af en toe een paar brokjes. Soms spuugt hij gelijk zijn brokjes uit en soms is het al verteerd. Nee ik ben nog niet naar de dierenarts geweest, omdat hij eigenlijk heel gewoon doet. Hij is speels rent door het huis en is ook niet mager. Ik zat eigenlijk te denken om misschien sensentive brokjes te kopen voor hem en dat te mixen met wat hij nu eet. Ik kan de brokjes niet weghalen die hij nu eet omdat onze andere kat het daar juist heel goed op doet.
heidyviooltje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2014 13:09

Re: Mijn kat spugt regelmatig

Bericht door heidyviooltje »

Oja, haarballen spugen. het is heel raar maar dat heb ik mijn katten nog noot zien doen. Dit kunnen ze ook niet buiten doen want het zijn katten die onder begeleiding naar buiten gaan. Dat wil zeggen ze mogen de tuin in maar er niet uit . Ik hou ze altijd in de gaten de tijd dat ze buiten zijn. Klinkt misschien raar hihih Maar ze gaan smorgens de tuin in ( grote tuin) en smiddags en soms savonds en als niemand thuis is dan blijven ze binnen. Dus het zijn binnen-buiten katten. Ik heb ze zo getraind dat ze ook niet de behoefte hebben om de tuin te verlaten want dit zou heel makkelijk kunnen.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Mijn kat spugt regelmatig

Bericht door G+S »

Is de poes geholpen?

Onze poes heeft dit ook en heeft waarschijnlijk met haar hormonen te maken. Ook bepaalde perioden spugen. soms hele brokjes en soms al bijna verteerd. soms 2 dagen achter elkaar en dan weer helemaal niet. Ben er gister voor naar de dierenarts geweest om te informeren. Ik ga morgen een afspraak maken voor de castratie en ik geef haar inderdaad ook RC sensible. De dierenarts zei dat dit bij jonge ongeholpen poezen vaker voorkwam en ze hier na de castratie vaak overheen groeien.

I
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
heidyviooltje
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2014 13:09

Re: Mijn kat spugt regelmatig

Bericht door heidyviooltje »

mijn spugende kat is al gecastreerd.
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Mijn kat spugt regelmatig

Bericht door artemis »

Hoe oud is hij?
Is hij ook vermagerd?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn kat spugt regelmatig

Bericht door Anne »

Ik ken maar 1 verhaal van een kat die spuugde, dan een paar dagen achter elkaar, dan een weeklang weer niet, dan weer een paar keer enz. en die bleek het achteraf aan zijn nieren te hebben.
Zijn nieuwe eigenaars hebben toen de keus gemaakt hem te laten inslapen.

Dit gaat om Snoesje* Snoesje heb ik hier gevonden in het winkelcentrum op een regenachtige stormerige dag, niemand in de buurt kende hem dus nam ik hem mee want het arme beest had honger en miauwde maar steeds. Helaas kon hij bij ons thuis niet met de andere katten, Snoes was het liefst alleen. Na een jaar gingen we verhuizen en Snoes liep steeds terug naar ons voormalig huis (100 m verderop) dus toen waren de nieuwe mensen die ons huis hadden gekocht zo lief om hem daar op te nemen. Na een paar maanden begon hij te spugen en bleek hij het aan zijn nieren te hebben. Gelukkig heeft hij de laatste paar maanden van zijn leven als solo kat toch nog redelijk gelukkig kunnen leven.

Ik zou toch eens naar een da gaan als ik jou was, het hoeven natuurlijk de nieren niet te zijn maar dan kun je dat in ieder geval uitsluiten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Mijn kat spugt regelmatig

Bericht door Cerna »

Mijn Amber (bijna 9) spuugt ook al haar hele leven. Soms gaat het weken goed en dan opeens begint het weer. We hebben al vanalles geprobeerd (pillen, brokjes, uitgebreid maagonderzoek), maar er kwam niets uit en het bleef gewoon bestaan.
Soms spuugt ze direkt nadat ze gegeten heeft, soms zomaar opeens. Wel valt op dat het voer heel lang in haar maag blijft (brokjes in allerlei stadia van vertering). Daar zijn pillen voor die goed helpen, alleen krijg ik die er bij Amber niet in.

Wanneer het bij jouw kat dus ook zoiets is, kun je een kuurtje Emeprid proberen. Kijken of dat helpt. En anders: wanneer de kat het verder goed doet, gewoon accepteren.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5487
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat spugt regelmatig

Bericht door nellebel »

ik zou toch de kat wegen en voorlopig even bijhouden. vaak is een kat al flink afgevallen voordat je het echt ziet.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie