De koorts is gedaald! En blijft ook omlaag. Tramadol hebben we eraf gedaan.
Novocam heeft ze intussen ook niet meer gehad, maar hou ik wel achter de hand voor het geval dat.
Ik weet dat hier diverse discussies over zijn, maar een alternatief wat wel bij zogende dieren gebruikt kan worden met dezelfde eigenschappen is er niet. Ook bv tolfedine wordt afgeraden bij zogende dieren.
Ik werk zelf in de medische wereld en ben me zeker bewust van de nadelen van medicatie, dat is dus geen kwestie van ergens te licht over denken. De keuze voor deze combinatie is omdat er weinig progresie in haar situatie zat, ze enorm hoge koorts had en hield en ook veel pijn had. Ik heb hierover met diverse dierenartsen gesproken en die hebben stuk voor stuk dezelfde conclusie.
Tramadol is zon ramp om in te brengen dat ik daar mee ben gestopt.
Ze is veel beweeglijker, reageert ook heel goed op de kleine. Na het voeden leg ik het kitten bij haar en krijgt ie n flinke wasbeurt. Gisteren met de kleine bij de da geweest, gelaxeerd met cathetertje. Er kwam vrij snel flink harde en donkere ontlasting. Gisteravond herhaald en vanmorgen weer.
Vanavond is mama ruim 24 uur van de medicatie af behalve de ab.
Doordat ze zich beter voelt is het elke keer stress als ik de kleine weghaal of als ze hem hoort.
De medicatie is dan grotendeels uit haar systeem, zeker gezien de hoeveelheid vocht die ze toegediend krijgt en ook uitplast. Dus dan ga ik proberen of de melk weer op gang kan komen uit de onderste twee tepels. De kleine is in ieder geval goed op gewicht, eigenlijk gedurende deze periode niet eens afgevallen!
De wond is necrotisch geworden en nu deels open. Dat wordt nog wel even aanpezen. Maar het is niet ontstoken. Gelukkig heb ik n zus in de verpleging met de nodige foefjes en verbandmaterialen zodat de wondzorg ook wel goed zal komen

Al met al nog steeds een hoop werk en zorgen maar het gaat echt de goede kant op!