Onze kleinste van een jaar (zazou) plaste als kitten soms in de zetel.
Na het plaatsen van 3 kattenbakken die ze deelt met mushu (die is 5 jaar) ging dit probleem over.
Ik denk dat de zetel ongeveer 4 maand gespaard is gebleven...
Ze is wel zeer zindelijk, dus de bakken moeten proper zijn.
Anders wil zazou er niet op gaan, mushu daarentegen maakt niet vlug problemen.
Zo ver zo goed, want het leek maanden goed te gaan...
Tot over een kleine maand terug... nu plast ze echt elke dag in de zetel...
Wij hebben al nagenoeg alles geprobeerd, van feromonen om haar te kalmeren, tot witte peper om haar uit de zetel weg te houden.
Niets helpt... Echt nagenoeg elke dag is het hetzelfde liedje, heel frusterend want verder is zazou een droomkat. Een hele lieve aanhankelijke kat, ze krabt nergens, ze maakt niets stuk...
Uiteraard zijn de 3 bakken proper, 2 daarvan staan echt vlak naast de zetel, eentje zonder deksel en eentje met deksel.
Grit veranderen hebben we ook al gedaan, alle soorten, maar enkel silicaat valt in de smaak.
En ze beseft heel goed dat ze het niet mag doen, want als ik aan haar gedrag zie dat het weer eens zover zou kunnen zijn, ga ik naast de zetel staan.
Dan begint ze heel luid te janken en kruipt ze toch in de kattenbak.
Als ik het natuurlijk niet in het oog heb, heb ik prijs...
De zetel zelf wordt zoveel mogelijk uitgewassen, eigenlijk willen we een nieuwe door al dat geplas.
Maar een nieuwe zetel kopen die dan weer wordt onder geplast is ook geen optie...
De doeken die ondertussen over de zetel liggen worden gewassen met detol (dat zou katten ook afschrikken werd gezegd)
Verder hebben we alle sprays al gebruikt (keep off, urine off, ..)
Feromonen ook, zowel in spray als verdamper in het stopcontact.
Ziek is ze niet.
Ze gaat ook maar 1 keer per dag in de zetel, de rest gaat ze braaf in de kattenbak, wat het nog frusterender maakt natuurlijk...
Iemand ideeen? Ik word er zo naderhand echt knettergek van.
Ook bezoek krijgen is dus niet aangenaam, want je ruikt de geur echt nog.
Ook al wassen we alles zo goed mogelijk uit, en ik gebruik er etherische olie bij die echt heel straf ruikt.
Ik zie mijn katten doodgraag, maar dit kan echt niet blijven duren...