sinds een jaar hebben wij eigenlijk, nou niet zozeer een aanloopkatje maar meer een kat die vaak in onze tuin zit. we hebben haar eigenlijk altijd soort van genegeerd omdat wij heel veel katten los hebben lopen in de buurt.
Ongeveer een maand geleden viel mij op dat ze er wel erg mottig uitzag, en ook zakte ze wat door haar achterbenen. (niet genoeg bespiering?) ik heb haar toen aan kunnen halen, wat dus inderdaad voor mij bevestigt dat het in ieder geval ooit iemands huisdier is geweest. waarschijnlijk.
Ik heb haar toen weer geen eten gegeven totdat ze twee weken geleden bijna elke dag in onze tuin zat en ik bij het aaien voelde hoe ontzettend mager ze is.
Ik heb heel wat oudere katten gezien die ook mager waren en mottig, maar haar ruggenwervels steken zelfs 2 centimeter uit.
Ik heb haar dus eten gegeven (eerst brokjes) maar aangezien ze daar niet goed op kon kauwen geef ik haar nu nat voer.
Ik wil eigenlijk zelf met haar naar de dierenarts, want ze heeft vlooien, waarschijnlijk meer parasieten, is dus ontzettend mager en heeft ook staar maar helaas ben ik financieel niet bij machte om dat momenteel te doen.
ik kreeg van de dierenambulance het advies geen eten geven, dan gaat ze wel weer terug naar huis, maar ik denk zelf dus dat ze geen huis meer heeft.
Ik wil haar ook niet zomaar naar het asiel brengen, want ze is al zo oud en al die extra stress, ik weet niet of ze dat kan hebben.
Goed het lijkt nogal een dom verhaal zo, maar zijn er mensen die weten wat ik nog meer kan doen?
Ik zat er zelf al aan te denken om langs de da te gaan om te kijken of ze gechipt is (hoewel ik niet weet of ze dat zomaar doen) en ik blijf haar sowieso voeren ongeacht wat de ambulance zegt.
of zeggen jullie van hiermee stoppen? Mijn hart bloedt elke keer als ik haar zie zitten