Dank je voor de link over Fortekor. Altijd prettig als er een beetje duidelijkheid komt over de medicijnen.
Positief vandaag: Trotski zat opeens op de tafel

Hij begint ook weer normaler te lopen, kortom er komt wat kracht terug in het baasje

Minder is dat de buik nog steeds dik is. Ik heb gisteren de dosis furoserol naar 3/4 tablet per dag verhoogd. Hopelijk helpt dat in de strijd tegen het vocht. Iemand nog tips daarover?
@paasini
De volgende keer ga ik zeker naar een andere dierenarts. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen, dat Trotski zelf snel hersteld.
Kaliumtekort, hoe kan ik daar achter komen (zonder dierenarts)? Zou zomaar kunnen, ik ga even een beetje verder speuren. Is er bepaalde voeding met extra kalium?
De laatste weken voor de verdwijning dronk Trotski meer dan anders. Normaal is het waterbakje 's ochtend nooit leeg, die laatste weken wel. De ontlasting heb ik voorheen nooit gecontroleerd, aangezien mijn gehele achtertuin zijn kattenbak altijd was. Wel zag ik vaker dat de ontlasting niet goed begraven was in de tuin. Sinds hij verzwakt terug kwam en die plaspillen kreeg heb ik een kattenbak dicht in de buurt gezet. Ontlasting is altijd in orde.
Nog twee vreemde dingen van de laatste weken die ik nog niet gemeld heb:
1 Soms gaat hij op de kattenbak en begint hij van de korrels te eten. Hij spuugt deze echter wel direct weer uit. Daarna gaat ie van de bak af en een fractie later er wel weer op om dan gewoon te gaan plassen. Het is net alsof hij zich in eerste instantie vergist. Het komt niet heel vaak voor, maar soms.
2 Hij heeft nu drie keer een rare toeval gehad, gemiddeld ongeveer 1x per week. Ik weet niet goed wat het is. Bij de eerste keer dacht ik aan een nachtmerrie (voor zover dat mogelijk is) , daarna dacht ik aan epilepsie en eergisteren had hij het weer. Het gebeurt tijdens zijn slaap. Opeens stuitert hij wakker en kronkelt een paar seconden heen en weer. Uiteindelijk strekt hij zich als plank, in ieder geval zijn achterpoten. De hele actie duurt nog geen 5 seconden en daarna is hij wakker en moet hij nog een minuutje bijkomen van de schrik. daarna gaat hij rustig water drinken en gaat hij weer slapen. Is kramp een mogelijkheid?