Wij hebben momenteel dan dus nu 2 poesjes, de eerste die al bij ons woonde is ongeveer 2 jaar oud heeft 2 nestjes gehad (voor ze bij ons kwam) en is best altijd wel op zichzelf, ze komt je wel een paar kopjes geven en je maar er dan langs er koppie aaien maar dat is het meestal ook. (nog wat feitjes: gesteriliseerd, lapjes poes, heeft al vaker met andere katten samen gewoond, geen schoot poes)
Nu hebben we dus een maatje voor der een 7 weken oude kitten, een mannetje. We hebben het eerst rustig wat laten wennen en het lekker op verkenning uit laten gaan etc. toen rustig kennis laten maken, toen heeft ze even geroken en begon ze te hissen en liep ze rustig weg. (ik heb gelezen dat dit wel vaker voorkomt) Na een tijdje liepen ze alle 2 los en de kleine loopt wat rond. Hij kan op ongeveer een meter van haar lig plekje onder de tafel/ op het kleed komen voor ze zachtjes begint te brommen. De kitten heeft dit elke keer door en stopt dan en loopt rustig om haar heen en alles is weer koek en ei.
We aaien ze ook geregeld allebei zodat ze aan elkaar geur kunnen wennen, als ik de kitten eerst lekker heb ge aaid bij zijn wangetjes zodat zijn geur op mijn hand zit en ik daarna naar onze poes ga met die geur op mijn hand ruikt ze eraan en geeft dan haar geur er weer aan af door er kopjes aan te geven, ze begint er dus niet naar te hissen.
Ik vroeg mij nu dus af wat is .... het slimste om nu te doen, we doen de kitten geregeld in een reismandje en dan komt ze wel kijken. Die kleine vind het allemaal best en huppelt overal wel langs en zodra hij te dichtbij komt of op er af rend om te spelen en zei begint te brommen stopt hij ook en draait ie weer om.
Die poes is het kitten nog geen 1 keer aangevlogen en toont een klein klein klein beetje intresse, vandaag had ik hem op schoot toen ik in een stoel zat en de 2de stoel was 30 cm verwijderd toen zat ze ook naar hem te kijken vanaf te leuning en toen is hij ook op mijn leuning geklommen en toen ging het goed tot hij er daadwerkelijk op kwam toen begon ze weer zachtjes te brommen en draaide ze haar kont naar hem toe

DAt is het ongeveer