Ik mag van de dierenarts doorgaan met 1 Felimazole per dag en over 3 weken gaan we kijken hoeveel invloed het gehad heeft. Op 1 Felimazole eet ze wel, maar het is niet grandioos. Dat geeft echter niet want ze mag nog best iets meer afvallen (weegt nu 5,3 kilo en dat is voor een kat met haar tengere postuur nog steeds te veel).
Toen Cerná bij de dierenarts was ging haar hart erg tekeer. Dat vond de dierenarts verontrustend, maar ik wijt het vooral aan stress. Ik moest thuis nog een keer controleren, maar voel niets (waar zit dat hart?). Helemaal niets doen, vind ik echter eng.
Cerná heeft inderdaad geen ADHD-gedrag, maar is wel bijna 1,5 kilo afgevallen in 8 maanden tijd (omgerekend naar een mens zou dat zo'n 30 kilo zijn; vind ik toch wel erg veel!)
Cerná heeft nog steeds goede nieren dus dat zal geen probleem zijn, maar haar leeftijd (bijna 15) speelt natuurlijk wel een rol. Heb me ook nog niet in en radiojood behandeling verdiept en dus ook nog geen idee hoe zwaar het is.
Felimazole ga ik niet breken. Ben zelf schildklierpatiënt en neem dat risico niet.