Hoi!
Ivm met een zeurende onderbuurman (http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 25&t=28868 die zegt hij last heeft van mijn rennende katten zit ik te overwegen om ze naar buiten te laten zodat ze hun energie goed kwijt kunnen en s'nachts wat minder actief zijn. Ze kunnen in principe echt wel genoeg rennen in huis en hebben veel speeltjes, maar gok dat ze het vast ook leuk vinden om buiten te ravotten.
Ik woon echter in een portiekflat op de 2e etage en ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken. Ik werk 3 dagen in de week van 9 tot 17h. De overige dagen ben ik redelijk vaak thuis en zou ze dus ook s'middags naar binnen kunnen laten. Ik vind het erg spannend dat ze mogelijk niet meer terugkomen of de hele dag voor de portiek staan te wachten en niet naar binnen kunnen. 1 kat kan niet miauwen dus die hoor ik ook niet wanneer hij naar binnen wil.
Ik woon aan een parallelweg van een erg drukke weg. Achter mijn flat is echter een groot veldje waar ze zouden kunnen rennen.
* hoe pak je de eerste paar keren aan? Met een tuigje naar buiten? Eerst de portiek verkennen en steeds een stapje verder gaan? Zorgen dat ze weten waar het veldje is waar ze wat veiliger kunnen rennen & in de bosjes kunnen spelen?
* hoe werkt het met water. Moet ik zorgen dat er een bakje water voor de portiek staat?
* hoe zorg ik dat ze weer terug komen?
* is het erg wanneer ze dan niet elke dag naar buiten kunnen?
* Helpt het uberhaupt om ze buiten te laten zodat ze 'snachts minder actief zijn?
Heeft er iemand tips?! Ik hoop het!!
Kat naar buiten, flat 2 hoog met portiek, hoe aan te pakken?
Re: Kat naar buiten, flat 2 hoog met portiek, hoe aan te pak
Niet doen is het beste advies wat ik je kan geven. Aangelijnd uitlaten kan werken, maar kost veel tijd en of het zo veel meerwaarde heeft voor jouw katten op dit moment... Dat katten 's nachts actief zijn zit nu eenmaal in de aard van het beestje. De activiteit wordt wel minder naarmate ze ouder worden.
Edit: je neemt onnodig veel risico door ze buiten te laten lopen. De kans dat ze worden aangereden is wel meer aanwezig als je aan een drukke weg woont. Bovendien kunnen er altijd kwaadwillenden zijn die het niet op katten hebben (je buurman bijvoorbeeld......) En dan zit je straks in de stress omdat je niet weet waar je katten zijn.
Edit: je neemt onnodig veel risico door ze buiten te laten lopen. De kans dat ze worden aangereden is wel meer aanwezig als je aan een drukke weg woont. Bovendien kunnen er altijd kwaadwillenden zijn die het niet op katten hebben (je buurman bijvoorbeeld......) En dan zit je straks in de stress omdat je niet weet waar je katten zijn.

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij Maaike. Loslaten zou ik zeker niet doen. daar kleven veel te veel risico's aan. Lees alle topics op het forum maar eens na over verongelukte en zoekgeraakte katten........
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Zoals ik in het andere topic ook al zei zou ik ze niet naar buiten laten alleen omdat de onderbuurman 's nachts last van ze heeft. Zo te horen doe jij het liever niet ivm de drukke wegen (wat wij alleen maar toejuichen). Dan is het toch van de zotten als jij straks in de stress zit omdat je niet weet waar ze zijn, alleen door een zeurende buurman?
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Als ik je situatie beschrijving lees zeg ik niet los naar buiten laten!
Je kan kijken of ze aan tuigje naar buiten willen wanneer je dat graag wil maar is zeker geen garantie voor nachtelijke rust voor buurman
Je kan kijken of ze aan tuigje naar buiten willen wanneer je dat graag wil maar is zeker geen garantie voor nachtelijke rust voor buurman

Zou ze ook echt niet naar buiten laten. Sowieso niet door alle gevaren en al helemaal niet om het voor je onderbuurman te doen.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
- Mickey_Mouse
- Poema
Niet naar buiten laten.
Hier 2 rondrennende idioten, 10 hoog...alles volgens de regels en geen har op mijn hoofd die ook maar overweegt ze los te laten. Ja als straks het balkon afgezet is wil ik ze op het balkon laten, maar meer ook niet
Hier 2 rondrennende idioten, 10 hoog...alles volgens de regels en geen har op mijn hoofd die ook maar overweegt ze los te laten. Ja als straks het balkon afgezet is wil ik ze op het balkon laten, maar meer ook niet