Mijn vriend en ik gaan binnenkort samenwonen. We hebben beide een kater. De zijn, een gecastreerde kater van 4 jaar, Beer. Ik een jong katertje van nog geen jaar, nog niet gecastreerd, Theo.
We hebben ze een paar weken geleden aan elkaar geïntroduceerd en dat ging niet goed.
Ik heb de mijne mee genomen naar het huis van mijn vriend. Zijn kat zat boven en ik heb die van mij meteen uit het kooitje gelaten. De mijne is erg makkelijk dus die ging meteen het huis verkennen, geen angst, iedereen goede dag zeggen.
Toen merkte Theo de zijne op van een afstand. Beer was alleen maar aan het blazen en grommen. Ik kon nog in de buurt komen, maar mijn vriend bijv. al niet meer. We hebben Theo gewoon z'n gang gelaten en hij leek het rustig aan te doen, wel in dezelfde kamer gaan liggen van Beer maar echt op een afstandje. Uiteindelijk kwam hij steeds dichterbij en Beer werd steeds kwader, het is tot 3x keer toe tot een gevecht uitgelopen. Waarbij we 2x Theo hebben weggeduwd.
Daarna hebben we ze apart gehouden een paar uur. De ene boven, de andere onder. Maar Beer is gewend om naar buiten te gaan dus mijn vriend liet hem naar buiten. Vervolgens heeft het anderhalve dag geduurd voordat hij terug was (dat gebeurt normaal nooit) en ik hem de mijne in de tussen tijd toen maar naar huis gebracht, bang dat anders de kat van mijn vriend niet meer terug kwam.
Hoe kan ik de 2e introductie wel laten slagen?? Help!

Eefke