kat lijdt

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
tullep
Kitten

kat lijdt

Bericht door tullep »

Ik geef al enkele jaren eten aan een kat uit de buurt die geen eigenaar heeft, de kat is vroeger mishandelt veronderstel ik (stuk van zijn staart), en je kan er dus niet aankomen...ze zit constant te wachten voor ons raam, te kijken naar ons, te wachten tot we eten geven, maar ze is niet aaibaar.
Nu is ze in een gevecht enkele maanden geleden zwaar gewond geraakt, ze is de helft van haar neus kwijt...ze functioneert nog maar je ziet dat ze lijdt.
Nu is mijn vraag of iemand weet of ik haar op één of andere manier uit haar lijden kan verlossen. Ik kan ze niet naar de dierenarts brengen omdat ik ze met geen mogelijkheid kan vangen.
Ik weet dat veel dierenliefhebbers zullen stijgeren, maar ik wil dit dier, dat ik toch al enkele jaren eten geef, op een vredige manier uit haar lijden verlossen, misschien door iets in haar eten te doen waardoor ze pijnloos sterft?
Graag jullie raadgevingen?
Adriana

Re: kat lijdt

Bericht door Adriana »

waar in Nederland?

bel zo snel mogelijk met het dichtstbijzijnde asiel, leg de situatie en het spoedeisende karakter uit, deze medewerkers kunnen onhandelbare en onvangbare katzels vangen en hebben grote ervaring. desnoods met verdovingsspuitje.
als de kat in kwestie geen kwaliteit van leven heeft en veel pijn en ontsteking, zal hier niemand gaan steigeren hoor..
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Heb je de dierenambulance al gebeld of inderdaad asiel? Zij hebben wel vangkooi zodat ze deze kat kunnen vangen en ervaring met het vangen van wilde katten ;-)

En het is juist dierenliefde dat je deze kat uit zijn lijden wilt verlossen op een dier vriendelijke manier :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
tullep
Kitten

Bericht door tullep »

het is in België.
Heb dierenarts gebeld, maar die kan alleen maar pilletjes voorschrijven waardoor ze verdoofd zou worden, en dan zou hij kunnen komen om ze een spuitje te geven.
Het probleem is dat, ééns ze voelt dat er iets verkeerd is ze ergens anders zal gaan liggen, waar ik ze niet kan bereiken...ze zit hier overal in de omgeving. Dus kunnen we ze ook niet vinden als ze verdoofd is.
Het asiel heb ik nog niet geprobeerd, maar heb wel al eens geprobeerd ze eten te geven in een kooi zodat ze het gewoon zou worden om ze dan eventueel te vangen, maar nee hoor! daar trapt ze niet in!

Ik zie dus als enige oplossing dat ikzelf iets in haar eten doe waardoor ze rustig inslaapt, maar weet niet hoe een kat reageert op een overdosis van ik weet niet wat...heb haar al eens een overdosis xanax gegeven, zeker wel 15 tabletten...dacht dat ze daarvan rustig ging inslapen, maar nee hoor! ze heeft twee dagen 'gezweefd', zag er heel rustig en gelukkig uit, maar kon haar evengoed niet aanraken...de dag daarna was ze weer pikobello! een sterk beestje hoor!
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Vraag 2 Waar in België. Misschien wonen er forummers in de buurt die je kunnen helpen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Contacteer:

Bericht door kansarmedieren »

je hebt in Belgie zwerfkat in nood die vangt zwerfkatten. En als ze je niet kunnen helpen weten ze misschien wel iemand die het wel kan. http://www.zwerfkat.com/

Als ik het verhaal lees vindt ik het wel heel erg zielig voor de kat vooral het zelf proberen te vergiftigen van de kat afschuwelijk je veroorzaakt zo nog meer dierenleed.
jennli
Tijger
Tijger

Bericht door jennli »

Mee eens. Kan me voorstellen dat je zo organen beschadigd die het lijden vergroten.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie