Mijn 13 jaar oude Kat maakt mij erg onzeker over zijn eetgedrag. Zijn hele leven eet hij bepaalde smaken van natvoet van Gourmet.
Al 13 jaar eet hij smorgens en smiddags blikje gourmet met daarbij altijd brokken van royal canin waar hij altijd bij kan.
Nu heeft gourmet sinds paar maanden een vernieuwde ingredienten toegevoegd in de smaken kalkoen en rund. Het ziet er hetzelfde uit maar toch eet mijn Kat het niet of bijna niet meer. Een groot drama, ik heb verschillende andere merken en smaken gekocht en af en toe eet hij die opeens op en dan weer niet. Elke dag is het afwachten of hij zijn bakje leeg eet.
Soms zelfs weer een ochtend eet hij de gourmet en dan haal ik opgelucht adem maar andere ochtend weer niet. Hij eet wel zijn brokken van royal canin die hij altijd heeft en de hele dag bij kan.
Smiddags krijgt hij ook altijd een blikje van gourmet dat hij wel aardig eet, soms kook ik af en toe kip, dat vind hij lekker maar over algemeen eet hij smorgens niet meer zijn bakje leeg. Misschien is het ook wel een combinatie van ander ingredient en dat hij ouder word. Maar
Ik word er onzeker van. Ik denk als hij honger heeft komt hij wel maar dan nog zit het mjj niet lekker. Hij is verder gezond, speelt, is ontdeugend en merk niets aan zijn gedrag.
Ik heb hem al wat jaren niet gewogen maar merkte dat hij wat lichter aanvoelt. Twee jaar geleden was hij om en nabij 6 kilo. Nu is hij 5.1 kg. Ik denk dat afvallen wel wat te maken heeft met zijn koppigheid om nieuwe gourmet smorgens niet altijd meer te eten.
Het maakt mij onzeker. Hij is mijn grootste vriend, ik ga wel door met van alle merken iets thuis te Halen wat hij wel soms dan eet maar het blijft een gedoe. Ik kan toch niet drie bakjes neerzetten met verschillende smaken. Als het aan hem lag doe ik dat wel.

Alle oude blikjes met de oude labels heb ik al uit alle dierenwinkels in omgeving geplunderd. Maar ben et nu door.
Wie heeft ervaring met een zeer verwend eetgedrag van zijn kat en wat kan ik nog doen.
Ik heb wel eens gehoord dat katten ook rauwe kip morgen eten, is dat zo?
Dan nog een vraag tav zijn gewicht. Bij mensen op leeftijd is het zo dat zij over algemeen ook afvallen, geldt dat ook voor katten als ze ouder worden?
Alvast bedankt voor lezen en ik hoop dat mensen willen reageren.
Groetjes Loes