Ik heb deze opgevangen sinds ze vermoedelijk 3-4 maand was.
Ze was een verwaarloosde, mishandelde kat, die toen zwaar ziek was (kattenziekte)..
In het begin kon ze zelf niet eens zelfstandig eten en was ze volledig afhankelijk...
Ondertussen is ze uitgegroeid tot een echte schat, een lieve afhankelijke kat, althans bij mij.
Schootjeszitten en opnemen vindt ze niet fijn, maar ze komt echt wel knuffelen. (Letterlijk duwen tot wanneer ze aandacht krijgt

Maar wanneer andere mensen in de buurt komen (het gaan van de deurbel is voldoende) lijkt het alsof ik geen kat heb.
Geen mushu te zien dus.. Meestal zit ze dan ergens onder de zetel en komt ze er ook helemaal niet onderuit.
Ook van onbekende geluiden of bewegingen schiet ze weg.
Daarom dachten we (ik en vriend) dat het beter was om haar misschien een vriendinnetje te geven.
In de hoop dat ze zo zou inzien dat de wereld niet zo boos en gevaarlijk is

Zo gezegd, zo gedaan, en zo was zazou er 8 maand geleden als kitten.
Ook eentje die gered is, maar zonder "balast"
Zazou is letterlijk het tegenovergestelde van mushu, zo bleek.
Nergens bang voor, nergens van onder de indruk en volledige schoot en knuffelkat.
Introductie was dan ook helemaal geen succes.
De eerste maanden kwam mushu dan ook nauwelijks van onder de zetel en liet ze duidelijk blijken dat ze helemaal niet blij was met de kleine zazou (blazen).
Ondertussen zijn we dus een tijd verder, maar echt vriendinnen zijn het niet geworden.
Zazou speelt graag, en mushu loopt "graag" weg.
Ideaal voor zazou dus, die met gevolg heel graag op mushu jaagt.
Met geblaas tot gevolg.
Ondertussen laat mushu haar wel niet meer doen dus dat is op zich wel ok.
Klein detail, we gebruiken sinds 2 maand feliway.
Nu, ons zazou is vorige week zeer ziek geweest (zie andere topic).
En toen kwamen ze wel overeen... Neusje snuffelen en vrij lief zijn voor elkaar.
Daarom dacht ik dat ze misschien toch nog beter zouden kunnen overeen komen dan eerst gedacht?
Of was dit enkel een momentopname door het ziek zijn van zazou?
Kan ik ze helpen om het beter met elkaar te vinden?
Het grote idee was dat mushu haar leven beter zou worden, niet dat er nog een bron van stress zou bijkomen