Stress bij Kat
- Kattebeest
- Tijger
Re: Stress bij Kat
Klik hier voor het blaasgruistopic met veel info en tips.
Klik hier voor info over voer bij/na blaasgruis.
Klik hier voor info over voer bij/na blaasgruis.
Nancy
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
hoe langer je jezelf beklaagt, hoe langer blaasgruis/blaasontsteking en dus hoe duurder.. !
aan de slag dus, je kater is ziek en heeft veel pijn, jij hebt toch geen blaasontsteking?
actieplan:
zet een paar grote drinkbakken in huis en om de andere dag verversen (kringloop);
haal paar spuitjes bij je da voor spuitjedrinken en geef hem paar keer per dag een spuitje water aan de zijkant van zijn bekje (worden doorgaans aan klanten gratis meegegeven);
geef hem voornamelijk natvoer dat je nog aanlengt met wat extra water naast zijn dieetbrokjes, kan heel goed kuipje huismerk zijn;
de regel met 3 katzels is één kattenbak meer dan het totaal aantal dieren en op verschillende plaatsen, hobbykrat of dweilemmers zijn prima kattenbakken (kringloop);
overweeg bij huisdierendokter zowel destress als eurologist te bestellen, dat kost geld maar alle dierenartsenbezoeken en urineonderzoeken zijn veel duurder..
ga zelf ook aan de valeriaanthee!
zolang je kater stijf staat van de stress los je dit probeem niet op,
dus daar aan een goeie oplossing werken en eventueel in het uiterste geval herplaatsen..!
dat is met name voor de kater veel beter dan aanmodderen in een groep met twee poezendames..
aan de slag dus, je kater is ziek en heeft veel pijn, jij hebt toch geen blaasontsteking?
actieplan:
zet een paar grote drinkbakken in huis en om de andere dag verversen (kringloop);
haal paar spuitjes bij je da voor spuitjedrinken en geef hem paar keer per dag een spuitje water aan de zijkant van zijn bekje (worden doorgaans aan klanten gratis meegegeven);
geef hem voornamelijk natvoer dat je nog aanlengt met wat extra water naast zijn dieetbrokjes, kan heel goed kuipje huismerk zijn;
de regel met 3 katzels is één kattenbak meer dan het totaal aantal dieren en op verschillende plaatsen, hobbykrat of dweilemmers zijn prima kattenbakken (kringloop);
overweeg bij huisdierendokter zowel destress als eurologist te bestellen, dat kost geld maar alle dierenartsenbezoeken en urineonderzoeken zijn veel duurder..
ga zelf ook aan de valeriaanthee!

zolang je kater stijf staat van de stress los je dit probeem niet op,
dus daar aan een goeie oplossing werken en eventueel in het uiterste geval herplaatsen..!
dat is met name voor de kater veel beter dan aanmodderen in een groep met twee poezendames..
Stress bij Kat
Hier blaasgruis stress gevoelige katten. Eigenlijk altijd gruis hebben Beide mannen. Nu kreeg ik wat nieuws van mijn da. Cd urinairy stress voer van hills. Er zit geloof ik klein beetje zylkene in. Wij kregen het mee om uit te proberen. En kunnen het bestellen bij da. Wellicht iets voor jou?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
kopjes van Felix,
Nou ja als hij steeds ziek blijft geef ik het inderdaad. ook wel een beetje op.
Ook omdat het me voor die kat niet erg fijn lijkt dat hij steeds ziek wordt.
Ja hij drinkt vrij goed. Hij mag sinds gister ook de badkamer weer in.
(dat mocht niet meer want vond ik beetje vies)
Hij is dol op stromend water zoals veel katten dus dan drinkt hij ook.
Bedankt voor jullie reacties, ik weet inderdaad op dit moment echt even niet meer...
Bedankt voor jullie reacties, ik weet inderdaad op dit moment echt even niet meer...
-
- Tijger
Geef ik het op?
Er is genoeg te doen hoor
Asjeblieft doe f niet zo
laconiek joh!
En stromend water drinkt ie meer van? Waarom geen drinkfontein?? Hoeven
Niet duur te zijn
Er is genoeg te doen hoor
Asjeblieft doe f niet zo
laconiek joh!
En stromend water drinkt ie meer van? Waarom geen drinkfontein?? Hoeven
Niet duur te zijn
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya Fotos van Gizmo en Caya
Goh, ik heb een jonge kat die al drieeneenhalf jaar ziek is (nierfalen; metacamvergiftiging!) en tegelijkertijd een kat gehad die door ouderdom zowel nierfalen als schildklierproblemen had en ja, soms zat ik er ook wel eens helemaal doorheen (die kat met nierfalen eet uit zichzelf geen natvoer terwijl dat bij deze ziekte heel belangrijk is en daarom krijgt ze 3x per dag te eten dmv spuitjevoeren), maar toch ga je door!
Al sinds Noa's ziekte kunnen we niet meer op vakantie en zelfs een dagje uit is lastig, maar dat is geen reden om het bijltje erbij neer te gooien.
In voor- en tegenspoed toch?
Al sinds Noa's ziekte kunnen we niet meer op vakantie en zelfs een dagje uit is lastig, maar dat is geen reden om het bijltje erbij neer te gooien.
In voor- en tegenspoed toch?
Andere tip: is het bij jou mogelijk de tuin goed af te zetten? Dan kan je kater wel weer gewoon naar buiten zonder dat jij erbij hoeft te blijven. En dan komt ie ook niet meer de tuin uit. Dit si wel even een investering, maar het geeft je kat een deel van zijn vrijheid terug. Dat scheelt wellicht ook alweer een hoop stres 

Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa
Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Bij mij staat de fontein in de badkamer. Ideaal juist!! Tja hier al 3 jaar gruis patiënten. Wil ze niet missen, ook al kosten ze klauwen met geld, krijg veel meer liefde binnen.
Tuin afzetten is goed idee!
Tuin afzetten is goed idee!
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
kopjes van Felix,
Als ik dit lees is een drinkfontein een erg goede investeringPhoebe82 schreef:Nou ja als hij steeds ziek blijft geef ik het inderdaad. ook wel een beetje op.

Verder lees ik weinig terug over wat je hebt gedaan met de tips van cystease/eurologist?
- eveline1982
- Tijger
Snap dat je soms moedeloos kan worden van een kwakkel kat. Ik heb er zelf ook 1, ze valt vaak, veel af en verliest soms vacht. Vorig jaar in totaal bijna 600 euro uit gegeven aan haar gebit, die niet in orde was en er onderttussen ook niet meer inzit. Daarnaast heb ik nog een kater met gebitsproblemen, dat is nu onder controle, maar voor hoe lang? Zijn weerstand is ook verschrikkelijk! De winter in 3 weken tijden, 2x met spoed naar de dierenarts gegaan. Banjer de poes zonder gebit heeft me in de 7 jaren dat ik haar nu heb al rond de 2000 euro gekost aan operaties en onderzoeken. En ik heb ook maar een klein inkomen, hoe ik het allemaal heb kunnen betalen weet ik nog niet, is een hoop getover met rekeningen geweest hahaha.
Maar als ze dan bij me op schoot springt, me scheel aankijkt en prrrt zegt, dan smelt ik en ben ik blij dat ik zo heb lopen toveren met rekeningen en geld.
Dus ik raad je aan om verder te gaan. Kijk wat er nog kan gedaan worden, of een ander merk voer wat doet. Kijk ook goed naar de kat, trekt hij het nog of voelt hij zich continu beroert. Als dat het geval is, en het leven is echt niet meer leuk voor hem, dan is euthanaseren een vriendelijk gebaar. Maar zolang er nog leven in zit en hij zich wast en eet, dan is er nog hoop!
Maar als ze dan bij me op schoot springt, me scheel aankijkt en prrrt zegt, dan smelt ik en ben ik blij dat ik zo heb lopen toveren met rekeningen en geld.
Dus ik raad je aan om verder te gaan. Kijk wat er nog kan gedaan worden, of een ander merk voer wat doet. Kijk ook goed naar de kat, trekt hij het nog of voelt hij zich continu beroert. Als dat het geval is, en het leven is echt niet meer leuk voor hem, dan is euthanaseren een vriendelijk gebaar. Maar zolang er nog leven in zit en hij zich wast en eet, dan is er nog hoop!

The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Ik heb heel erg goed nieuws, ik ben zo opgelucht dat ik het hier even kwijt wil
.
Ik heb vanmiddag een echo laten maken om de oorzaak van het gedoe de laatste tijd
te weten te komen.
Hij heeft geen strufiet of iets dergelijks, en hoeft ook niet geopereerd te worden.
Door het gedoe de laatste tijd (de verstopping vorig jaar zomer en de ontstekingen daarna)
is zijn blaaswand geirriteerd en dik geworden waardoor het dus steeds is gaan ontsteken.
Dat kan door een bacterie komen (hoeft niet), dat hoor ik van de week.
In ieder geval is het op te lossen door medicijnen en misschien aangepast voer.
Hij kan dus gewoon beter worden, joepie!!
Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!
Ik blijf hier rondneuzen want ik vind het een leuk forum.

Ik heb vanmiddag een echo laten maken om de oorzaak van het gedoe de laatste tijd
te weten te komen.
Hij heeft geen strufiet of iets dergelijks, en hoeft ook niet geopereerd te worden.
Door het gedoe de laatste tijd (de verstopping vorig jaar zomer en de ontstekingen daarna)
is zijn blaaswand geirriteerd en dik geworden waardoor het dus steeds is gaan ontsteken.
Dat kan door een bacterie komen (hoeft niet), dat hoor ik van de week.
In ieder geval is het op te lossen door medicijnen en misschien aangepast voer.
Hij kan dus gewoon beter worden, joepie!!
Heel erg bedankt voor jullie lieve reacties!
Ik blijf hier rondneuzen want ik vind het een leuk forum.
Heb de DA gesproken, en die chronische dikke blaas komt niet door een bacterie of door struviet of een tumor,maar is waarschijnlijk stress gerelateerd.
Hij krijgt wel medicijnen en Novacam en krijgt ander dieetvoer.
Medicijnen en voer gaat een probleem worden, meneertje is nogal kieskeurig namelijk.
(iemand tips?)
Ook het stress verhaal is natuurlijk niet zo makkelijk als lijkt.
Ik heb Bach rescue druppels gehaald, Feliway weet ik niet of dat zin heeft (denk het wel)
en verder moet ik hem uiteraard veeeeeeeeeel aandacht geven en veel met hem spelen.
Mijn vraag aan jullie hebben jullie nog meer tips en zal hem naar buiten laten gaan
heel erg helpen of hoeft dat niet perse? (de buren...)
Nogmaals het is nog steeds wel een probleem maar ben blij dat het niet zo erg is als ik bang voor was.
Hij krijgt wel medicijnen en Novacam en krijgt ander dieetvoer.
Medicijnen en voer gaat een probleem worden, meneertje is nogal kieskeurig namelijk.
(iemand tips?)
Ook het stress verhaal is natuurlijk niet zo makkelijk als lijkt.
Ik heb Bach rescue druppels gehaald, Feliway weet ik niet of dat zin heeft (denk het wel)
en verder moet ik hem uiteraard veeeeeeeeeel aandacht geven en veel met hem spelen.
Mijn vraag aan jullie hebben jullie nog meer tips en zal hem naar buiten laten gaan
heel erg helpen of hoeft dat niet perse? (de buren...)
Nogmaals het is nog steeds wel een probleem maar ben blij dat het niet zo erg is als ik bang voor was.
de eerste tip is onmiddellijk alternatief zoeken voor novacam!
lees onze berichten over meloxicam, novacam, metacam, meloxidyl enzo. kan ernstige nierschade veroorzaken en nierschade herstelt niet en nooit.
als het als pijnstiller wordt gegeven kijk dan naar de topic alternatieven voor metacam.
en ook, lees je berichten in dit topic even terug, is het middel destress al aanbevolen.
en als je missch dan toch kijkt bij huisdierendokter, kijk dan ook even naar hun pijnstiller analgos, goeie ervaringen mee op het forum.
dit zijn plantaardige middelen, niet homeopatisch, niet verslavend.
rechtsboven zit een zoekfunctie en dat is reuzehandig, kun je snel allerlei mee naar boven toveren.
lees onze berichten over meloxicam, novacam, metacam, meloxidyl enzo. kan ernstige nierschade veroorzaken en nierschade herstelt niet en nooit.
als het als pijnstiller wordt gegeven kijk dan naar de topic alternatieven voor metacam.
en ook, lees je berichten in dit topic even terug, is het middel destress al aanbevolen.
en als je missch dan toch kijkt bij huisdierendokter, kijk dan ook even naar hun pijnstiller analgos, goeie ervaringen mee op het forum.
dit zijn plantaardige middelen, niet homeopatisch, niet verslavend.
rechtsboven zit een zoekfunctie en dat is reuzehandig, kun je snel allerlei mee naar boven toveren.
Zucht... Net nu we dachten van gruis af te zijn heeft garfield weer plasklachten... Tja zijn grind is veranderd dus stress. Net weer eurologist besteld... Hopelijk snel in huis en maar weer urine proberen op te vangen. Hoop dat het enkel zijn geïrriteerde blaaswand is die op speel en geen gruis.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
kopjes van Felix,
Ik hoop het met je mee.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14