Weigert brokken te eten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Dinky
Tijger
Tijger

Re: Weigert brokken te eten

Bericht door Dinky »

Anders misschien kijken naar de blaasvariant van royal canin?
Dan heb je ander merk, misschien dat tijger die wel wil?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
snowyziggy
Kitten

Re: Weigert brokken te eten

Bericht door snowyziggy »

Even weer een update.

Gisteren ben ik in de middag naar de dierenarts gegaan en heb ik een probeer zakje Royal Canin meegekregen. Ik dacht inderdaad dat ze alleen Hills hadden maar hij reageerde slecht op Royal Canin toen hij nog aan de flinke diarree zat.
Toch maar meegenomen. In de middag was het mooi weer dus hij mocht even in de tuin. Toen heb ik zijn etensbakje omgespoeld en een paar Royal Canin brokken erin gedaan en bij de deur gezet. Later hoorde ik wat brokjes kraken. Ik ben niet wezen kijken en later toen hij weer binnen kwam wandelen heb ik de deur dichtgedaan en stond zijn bakje mooi leeg te wezen.
Later aan het begin van de avond heb ik nog een bodempje erin gedaan, maar toen wilde hij er niks van weten. Ik heb het laten staan voor de nacht. Ik weet niet of hij toen heeft gegeten of niet. Vanmorgen was hij aan het zeuren voor wat eten. Toen heb ik hem naar zijn bakje gewezen en hij ging er aan snuffelen. Twijfelde wat en ja, hij ging eten!
Zojuist wilde ik hem een dentabite snoepje geven, omdat hij deze zo lekker vind. Deze wees hij af en liep recht op zijn bakje af en at nog een paar brokjes!

Ik ben nu heel erg blij! Maar het is toch nog even in de gaten houden of hij dit blijft doen.

Heb hem gisteren ook gewogen. Hij weegt nu 4.4 kilo. Volgens mij weer een beetje afgevallen. Hij was op een gegeven moment ruim 5 kilo. Ik zal bij de dierenarts zijn laatste gewicht nog even opvragen. Maar als hij nu weer gewoon zijn dieet brokken eet heb ik de hoop dat hij weer een beetje aankomt. Ik kan nu namelijk zijn ruggengraat en zijn heupjes behoorlijk goed voelen. Hij moet niet te dik zijn, maar hij mag wel wat reserve hebben voor als hij weer zo'n periode moet doorgaan.
Plaats reactie