onze kat kan niet meer op haar poten staan
-
- Kitten
onze kat kan niet meer op haar poten staan
onze doezel van 5 jaar kon tot onze schrik niet meer normaal vooruit bewegen.. vooral kan ze niet meer op haar voorpoten staan. het begon zondag eigenlijk dat ze nergens meer op kon klimmen.( en een paar weken geleden had mijn vriend het ook gezien maar dan veel minder en volgende dag liep ze alweer huppelend rond)
ze lijkt geen pijn te hebben. gisteren ook naar de DA gegaan. temperatuur was in orde, keek goed uit haar ogen, eet en drink ook.
volgens de DA een onsteking in de hersenen (hersenvliesontsteking??) of iets met zenuw.maar dit blijkt moeilijk te kunnen zien omdat met hersenen te maken heeft. daarom heeft ze een injectie gehad en voor 5 dagen dexoral 05 mg. ( ik als op internet dat dit voor virus is)
kan iemand mij tips geven of je gedachte want ben er echt niet gerust om.
vrijdag wel terug naar de DA.
ze lijkt geen pijn te hebben. gisteren ook naar de DA gegaan. temperatuur was in orde, keek goed uit haar ogen, eet en drink ook.
volgens de DA een onsteking in de hersenen (hersenvliesontsteking??) of iets met zenuw.maar dit blijkt moeilijk te kunnen zien omdat met hersenen te maken heeft. daarom heeft ze een injectie gehad en voor 5 dagen dexoral 05 mg. ( ik als op internet dat dit voor virus is)
kan iemand mij tips geven of je gedachte want ben er echt niet gerust om.
vrijdag wel terug naar de DA.
Groetjes Andrea
Doezel (25-5-'08)
Suuz (1-6-'08)
Beertje (5-10-'09)
Doezel (25-5-'08)
Suuz (1-6-'08)
Beertje (5-10-'09)
Re: onze kat kan niet meer op haar poten staan
Vind het super lastig er iets zinnigs over te zeggen. Ik neem aan dat haar pootjes, schouders ed onderzocht zijn. Heeft je dierenarts iets gezegd over de prognose? Zou bij twijfel of verslechtering al eerder terug gaan naar je dierenarts.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
But if you try sometimes you just might find you get what you need
- eveline1982
- Tijger
Doxoral heb ik ook altijd gekregen als 1 van mijn opvangertjes gewricht ontstekingen hadden of hersenvlies ontsteking. Wel werd er altijd 2 tot 3 dagen ontstekingremmer bij mee gegeven. Ik zou daar om vragen.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
-
- Jaguar
- Contacteer:
Het dexoral geen doxoral, dexoral is dexamethason familie van prednison maar met een sterkere werking. Het wordt bij mensen en dieren gegeven bij een beroerte of ontsteking in de hersenen om hersenschade te voorkomen. Het is heel sterke ontstekingsremmer. Ik hoop dat de kat hersteld.
-
- Kitten
oke dus is een sterk medicijn. ik weet dat tijd nodig heeft om te werken maar ik zie na 3 dagen geen verbetering. vanavond terug naar de DA misschien andere medicatie we horen het wel.
Groetjes Andrea
Doezel (25-5-'08)
Suuz (1-6-'08)
Beertje (5-10-'09)
Doezel (25-5-'08)
Suuz (1-6-'08)
Beertje (5-10-'09)
Bounty kreeg Doxoral toen er een longontsteking werd vastgesteld.kansarmedieren schreef:Het dexoral geen doxoral, dexoral is dexamethason familie van prednison maar met een sterkere werking. Het wordt bij mensen en dieren gegeven bij een beroerte of ontsteking in de hersenen om hersenschade te voorkomen. Het is heel sterke ontstekingsremmer. Ik hoop dat de kat hersteld.
Een paar maanden bleek dat ze een maag-darm ontsteking had. Toen kreeg ze Dexoral.
Ik begrijp dat Dexoral familie is van Prednison, maar Bounty had geen ontsteking in haar hersenen..
-
- Jaguar
- Contacteer:
Dexoral wordt vaak specifiek gebruikt om zwellingen bv in ruggenmerg (hernia), hersenbloeding te laten slinken maar het is ook een ontstekingsremmer net zoals prednison alleen dan veel sterkere werking. Dus het kan best dat je het gekregen hebt voor een ontsteking waar dan ook.
-
- Jaguar
- Contacteer:
Jammer dat je nog geen verbetering ziet misschien heeft het meer tijd nodig, veel succes bij de dierenarts.dreatjuh87 schreef:oke dus is een sterk medicijn. ik weet dat tijd nodig heeft om te werken maar ik zie na 3 dagen geen verbetering. vanavond terug naar de DA misschien andere medicatie we horen het wel.
-
- Kitten
Bij de DA geweest, is apart geval onze doezel.... Blijft dexoral slikken... Is iets dat van zelf over moet gaan, kan lang duren maar ook niet... Zolang ze eet, poept en plast geen zorgen maken...
Kortsluiting in de hersenen, zenuwen geven geen prikkels meer aan spieren... In die richting is het...
Kortsluiting in de hersenen, zenuwen geven geen prikkels meer aan spieren... In die richting is het...
Groetjes Andrea
Doezel (25-5-'08)
Suuz (1-6-'08)
Beertje (5-10-'09)
Doezel (25-5-'08)
Suuz (1-6-'08)
Beertje (5-10-'09)