spugen

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
agnes63
Huiskat
Huiskat

spugen

Bericht door agnes63 »

Onze kater Andy slaapt veel heel veel niets bijzonders is 14 jaar dus mag volgens dierenarts
hij eet goed gaat goed op de bak kortom niets afwijkend

ik heb al eens geschreven dat hij vooral nachts erg aanwezig is
en in november toen zijn vriendje overleed een shish-tzu heeft hij ruim 2 maanden gerouwd

hij is altijd een kater geweest die zich laat horen maar nu is er iets veranderd
als we gaan slapen gaat hij ook liggen waar hij wil en dat is meestal op ons bed of in een hele makkelijke stoel

hij slaapt zeg maar 1 of 2 uurtjes spring van het bed en geef over iedere nacht opnieuw
we hebben al van alles geprobeerd hij krijgt geen eten voor we gaan slapen

dus daar kan het niet aan liggen maar is zo langzamerhand niet leuk meer moet toch een oorzaak hebben

uiteraard naar de dierenarts geweest maar er word niets afwijkends gevonden daarna is het over en gaat hij op je zitten en miauwt uren aan een stuk

kun je zeggen sluit hem ergens op maar is geen optie want dan hoor je hem huizen ver

uit eindelijk ga ik geïrriteerd het bed uit naar beneden geef hem eten hij eet 2 happen en gaat dan boven op de koelkast slapen uren lang

Kun je zeggen laat hem dan gelijk in die keuken haha hebben we tig keren uit geprobeerd
dacht het niet

het rotte is ik word er echt gestoord van vind het op zijn zachts gezegd niet leuk meer
en weet niet meer wat we er aan moeten doen ben iedere nacht om een uur of twee wakker om de rommel op te ruimen en slaap dan amper meer

misschien ideeën hoe of wat zijn welkom

groetjes Agnes
Dinky
Tijger
Tijger

Re: spugen

Bericht door Dinky »

Welk voer geef je, misschien dat dat niet goed (meer) valt?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Bericht door Cerna »

Je kunt proberen met een kuurtje Zitac of Emeprid (beide 2x daags een kwart pilletje) of het spugen hiermee verholpen wordt.

Ik neem aan dat er bloedgeprikt is?
agnes63
Huiskat
Huiskat

Bericht door agnes63 »

Dinky schreef:Welk voer geef je, misschien dat dat niet goed (meer) valt?
ja eigenlijk altijd gevarieerd wiskas droog voer

en blikjes vlees maar niets veranderd in al die jaren

het rare is dat het alleen maar snachts is
agnes63
Huiskat
Huiskat

Bericht door agnes63 »

Cerna schreef:Je kunt proberen met een kuurtje Zitac of Emeprid (beide 2x daags een kwart pilletje) of het spugen hiermee verholpen wordt.

Ik neem aan dat er bloedgeprikt is?

ja is bloed geprikt niets gevonden

kan het inderdaad proberen met een van die middelen
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

En als dat niet werkt zou je eens kunnen kijken naar ander voer, misschien dat dat beter verteerd?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
agnes63
Huiskat
Huiskat

Bericht door agnes63 »

even een update over Andy

hen ander voedsel gekregen van dierenarts en gaat nu goed
Hij komt nu weer ouderwets om een uur of 6 jaja jullie lezen het goed
dank jullie wel voor de adviezen en het mee denken
groetjes Agnes
agnes63
Huiskat
Huiskat

Bericht door agnes63 »

Ben ik toch weer even met een update over Andy .

Toch is hij weer een maand of twee aan het sukkelen geweest
we hebben hem in de keuken gedaan zodat hij toch wat rustiger is nachts en dat is echt heerlijk
we horen hem niet en hij doet reuze tevreden aan dus allemaal blij.

Op eens toonde hij wel heel oud en ik dacht dat het misschien was dat hij niet meer nachts door het huis los mocht maar eindelijk kwamen we er achter wat het was volgend de DA had hij een ontsteking van de neus en voorhoofd zeg maar
dus daar door werd hij ook wat moeilijke met eten want het schijnt als een kat niets kan ruiken wil hij ook niet eten ,wist ik niet
en had geen zin meer in dingen doen kreeg diarree kortom het was erg zorgelijk
na wat puiten en pillen kuur gaat het op het moment goed ,heeft zich ook uit eindelijk neer gelegd bij het verlies van zijn honden vriendje volgens de Dierenarts extreme rouw door gemaakt .
maar is er door heen is weer begonnen met pesten van de herder dus het is weer normaal
eigenwijs als hij was/is mag niet meer boven nachts dan gebruik ik ook niet meer de kattenbak boven
en die gekookte kip en kalkoen is toch wel lekker ik neme gewoon geen droog voer meer
dus ja Andy is weer de oude.
wilde het toch weer even delen met jullie groetjes Agnes
Mickey_Mouse
Poema
Poema

Bericht door Mickey_Mouse »

Even niet alles gelezen. Bij mijn ouders hielp het door onbeperkt voer te hebben staan. Kotsen is een heeel stuk minder en de kater laat ze voorts met rust snachts. De poes was de kotser. Zacht voer valt sowieso bij haar verkeerd
paasnini

Bericht door paasnini »

Agnes geen brokken meer is superverstandig, let er nu wel op dat hij alles binnenkrijgt wat hij nodig heeft aan voedingsstoffen.
Plaats reactie