Wel of niet doen?
Re: Wel of niet doen?
Zorg ook voor plekjes waar ze zich terug kunnen trekken of verstoppen. Zoals bijvoorbeeld een doos.
Leuk dat jullie gaan kijken! Komt vast allemaal helemaal goed.
Leuk dat jullie gaan kijken! Komt vast allemaal helemaal goed.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Ik denk dat het helemaal leuk gaat worden en Molly - al duurt het misschien even - heel blij zal zijn met een vriendje.
Foto?
Foto?
Uiteraard krijgen jullie een foto en ik houd jullie op de hoogte!
Gisteren heb ik al de kamer opgeruimd waar hij tijdelijk komt te wonen en ik heb er inderdaad al een doos in gezet
Gisteren heb ik al de kamer opgeruimd waar hij tijdelijk komt te wonen en ik heb er inderdaad al een doos in gezet

De reactie van Molly op buurtkater was goed dus denk dat het zeker goed gaat komen wanneer die kater inderdaad zo gemoedelijk is als de omschrijving doet vermoeden
Hier een dame die niet goed met andere katten gaat. Andere kat bij het raam is erop af stuiven en flink grommen (of hoe je het geluid dat er dan uit zo'n poesje komt maar wilt noemen). Ook in het asiel zat ze alleen in een aparte 'kennel' omdat ze niet met andere katten om kon gaan
Belangrijkste is geduld en daarnaast niet gelijk in paniek schieten wanneer ze in het begin wel tegen elkaar grommen en dikke staarten opzetten

Hier een dame die niet goed met andere katten gaat. Andere kat bij het raam is erop af stuiven en flink grommen (of hoe je het geluid dat er dan uit zo'n poesje komt maar wilt noemen). Ook in het asiel zat ze alleen in een aparte 'kennel' omdat ze niet met andere katten om kon gaan

Belangrijkste is geduld en daarnaast niet gelijk in paniek schieten wanneer ze in het begin wel tegen elkaar grommen en dikke staarten opzetten

Molly zat destijds met een hele groep halfwasjes op de kittenzolder, en dat ging goed.
Als ze vanuit het raam andere katten ziet, gaat ze geïnteresseerd kijken, verder niets. Ook geen dikke staart ofzo. Bij vogeltjes gaat ze wel helemaal los, klappertanden enzo hahaha
Als ze vanuit het raam andere katten ziet, gaat ze geïnteresseerd kijken, verder niets. Ook geen dikke staart ofzo. Bij vogeltjes gaat ze wel helemaal los, klappertanden enzo hahaha
Het lijkt me ook wel een goede match, al zou ik zelf terugschrikken voor de introductie van een volwassen kat bij een kat die al ruim 3 jaar op zichzelf leeft. Maar wie weet, loopt het allemaal heel soepeltjes?
Dat gebitsprobleem kan nog een kostenpost worden. Wanneer een kat op zo'n jonge leeftijd al gebitsproblemen heeft is het meestal stomatitis. En het probleem mag nu verholpen zijn, maar zal dan zeker terugkomen. Ik zou hier morgen wel naar informeren want een complete gebitssanering gaat je gauw rond 500 euro kosten.
Dat gebitsprobleem kan nog een kostenpost worden. Wanneer een kat op zo'n jonge leeftijd al gebitsproblemen heeft is het meestal stomatitis. En het probleem mag nu verholpen zijn, maar zal dan zeker terugkomen. Ik zou hier morgen wel naar informeren want een complete gebitssanering gaat je gauw rond 500 euro kosten.
Oh, dan ga ik dus wel twijfelen of ik t moet doen of niet.. Zeker als de introductie dan zo moeilijk schijnt te gaan
was juist een beetje hoopvol geworden.
Wat hij precies heeft/had weet ik inderdaad niet, dan moeten we nog vragen.

Wat hij precies heeft/had weet ik inderdaad niet, dan moeten we nog vragen.
Het saneren (schoonmaken) van het gebit van Mickey heeft destijds 110 euro gekost. Er zijn toen geen elementen verwijderd. Bedoel je misschien het verwijderen van alle tandjes/kiezen en wortelresten Annet? Dat laatste kan nodig zijn bij een kat met stomatitis. Evi (?), maak je geen zorgen over het geluk van je kater daarna; tanden- en kiezenloze katten kunnen prima brokjes eten en zullen blij zijn dat ze geen kiespijn meer hebben. 

Met diervriendelijke groeten,
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Maaike
Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Ik bedoel inderdaad het verwijderen van alle tanden/kiezen en daarom adviseerde ik haar om in het asiel te informeren of de diagnose stomatitis is gesteld. Dat ze later niet voor onverwachte verrassingen komt te staan.
Wanneer het geen stomatitis is, dan is er niets aan de hand, maar ik vind het vreemd dat een kat op zo'n jonge leeftijd al gebitsproblemen heeft. Stomatitis kan namelijk al wel op heel jonge leeftijd beginnen (zit hier zelf nu weer met een twijfelgeval die nog 8 maanden moet worden).
Hoe oud was Mickey destijds?
Wanneer het geen stomatitis is, dan is er niets aan de hand, maar ik vind het vreemd dat een kat op zo'n jonge leeftijd al gebitsproblemen heeft. Stomatitis kan namelijk al wel op heel jonge leeftijd beginnen (zit hier zelf nu weer met een twijfelgeval die nog 8 maanden moet worden).
Hoe oud was Mickey destijds?
Bedankt voor jullie reacties.
Er zijn al wat kiezen getrokken bij de kater en daarna is alles gereinigd.
Ik heb het toch maar even opgenomen met de dierenarts over wat ik nu het beste kan doen: een volwassen kat of een kitten en de dierenarts geeft aan een kitten erbij.
Ik vind het erg jammer, want de kater leek me echt een mooie aanvulling. Alleen als iemand met zove ervaring het al niet zou zien zitten, dan durf ik als leek het helemaal niet aan
Er zijn al wat kiezen getrokken bij de kater en daarna is alles gereinigd.
Ik heb het toch maar even opgenomen met de dierenarts over wat ik nu het beste kan doen: een volwassen kat of een kitten en de dierenarts geeft aan een kitten erbij.
Ik vind het erg jammer, want de kater leek me echt een mooie aanvulling. Alleen als iemand met zove ervaring het al niet zou zien zitten, dan durf ik als leek het helemaal niet aan

En dan gaat het mij over de match met Molly, niet de gebitproblemen. Niet dat jullie denken dat ik hem daarop zou afwijzen.
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Dan zou ik niet 1 maar 2 kittens doen. Anders loop je teveel risico dat het kitten Molly teveel lastig blijft vallen.
Als ik b.v. hier kijk naar wat kitten Luuk teweeg brengt. Hij heeft 6 volwassen katten (in de leeftijd van 10 tot 3 jaar) om mee om te gaan. Hij heeft buien dat hij er flinkm op los kliert. Dan ben ik maar wat blij dat dat verdeeld wordt onder 6 katten en dat niet één "slachtoffer" de hele dag wordt bestookt. En geloof me, een kitten heeft een heel lange adem en heeft er geen boodschap aan als de volwassen kat even geen zin heeft.
Als ik b.v. hier kijk naar wat kitten Luuk teweeg brengt. Hij heeft 6 volwassen katten (in de leeftijd van 10 tot 3 jaar) om mee om te gaan. Hij heeft buien dat hij er flinkm op los kliert. Dan ben ik maar wat blij dat dat verdeeld wordt onder 6 katten en dat niet één "slachtoffer" de hele dag wordt bestookt. En geloof me, een kitten heeft een heel lange adem en heeft er geen boodschap aan als de volwassen kat even geen zin heeft.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
een kitten bij Molly vind ik een heel erg slechte keus. kittens zijn zeer adhd en een 4-jarige poes heeft dat energieniveau doorgaans niet.
er zijn wat onnodige spoken losgelaten geloof ik en dat is jammer.
lees onze topics over solokittens en dat zeker bij de poes des huizes kan voor flinke rampen zorgen.
check even wat de aanleiding was van het verwijderen en kijk naar het tandvlees.
en zeker niet alle katten krijgen gelijk stomatitis hoor!! sommige forumleden zijn daar erg gevoelig voor..
ik zou er nog eens heel rustig over nadenken en gaan voor een leeftijdgenootje lieve rustige asielkater met terugbrenggarantie.
en het allerlaatste dat ik zou bedenken is een (1) kitten erbij....
dat zou je er twee kittens bij moeten zetten die met elkaar gaan optrekken en dan is Molly nog steeds alleen...
er zijn wat onnodige spoken losgelaten geloof ik en dat is jammer.
lees onze topics over solokittens en dat zeker bij de poes des huizes kan voor flinke rampen zorgen.
check even wat de aanleiding was van het verwijderen en kijk naar het tandvlees.
en zeker niet alle katten krijgen gelijk stomatitis hoor!! sommige forumleden zijn daar erg gevoelig voor..
ik zou er nog eens heel rustig over nadenken en gaan voor een leeftijdgenootje lieve rustige asielkater met terugbrenggarantie.
en het allerlaatste dat ik zou bedenken is een (1) kitten erbij....
dat zou je er twee kittens bij moeten zetten die met elkaar gaan optrekken en dan is Molly nog steeds alleen...
Laatst gewijzigd door Adriana op 03 mar 2014 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou er dan maar 1 kat/kitten bij willen..
Vind het zo moeilijk.. Zou dolgraag de kater ophalen, maar ik weer niet meer wat ik moet doen..
Vind het zo moeilijk.. Zou dolgraag de kater ophalen, maar ik weer niet meer wat ik moet doen..
Maar wat zouden jullie mij aanraden? Toch gaan kijken bij de kater?